Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: همان‌گونه که عاشورا به یک گفتمان بین‌المللی تبدیل شد، باید فرهنگ دفاع مقدس و انقلاب را از تبلیغ و شعار به مرحله گفتمان برسانیم. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام روابط عمومی ارتش، همایش گفتمان‌سازی حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش به منظور ترویج، تقویت و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با گفتمان‌سازی و هم‌افزایی بین فرماندهان و اراشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران به صورت دور سخنی (وبینار) و با حضور امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاونان هماهنگ کننده نیرو‌های چهارگانه و سازمان‌های تابعه آجا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن قدیر ستاد فرماندهی ارتش برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سیاری، در این همایش با اشاره به اینکه فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) در طول ۴۰ سال گذشته همواره دغدغه زنده نگه داشتن فرهنگ دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا را داشته‌اند، تأکید کرد: گفتمان‌سازی راهکار احیای فرهنگ و جریان‌سازی دفاع مقدس است و برای موفقیت در تمامی عرصه‌ها باید ساختارسازی کرد.
وی افزود: همان‌گونه که عاشورا به یک گفتمان بین‌المللی تبدیل شد، باید فرهنگ دفاع مقدس و انقلاب را از تبلیغ و شعار به مرحله گفتمان برسانیم.
معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان این که دفاع مقدس راز‌ها و زوایای پنهانی دارد که نیاز به بسترسازی لازم جهت بیان این حقایق در جامعه دارد، اضافه کرد: ما باید بتوانیم اهمیت گفتمان‌سازی در جامعه را گسترش دهیم و به عنوان یک بسیج عمومی در این حوزه کار کرده و مراتب گفتمان را بیان کنیم.   تقویت نشر ارزش‌های دفاع مقدس با گفتمان و هم‌افزایی
امیر سرتیپ دوم محمدرضا فولادی، رئیس سازمان حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش نیز با اشاره به اینکه راز موفقیت ما در دفاع مقدس نگهداری اخلاق بود و باید این‌ها را برای نسل جدید بازگو کنیم، گفت: تقویت نشر ارزش‌های دفاع مقدس با گفتمان و هم‌افزایی، ارائه راهکار اجرایی برای درج هدف کلان و تقویت حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در برنامه‌های پنج ساله و سالیانه ارتش، بهره‌گیری از فضای مجازی در نشر ارزش‌های دفاع مقدس، افزایش بهره ادغام تبلیغات دفاعی یکپارچه در مأموریت‌های محوری با تأکید بر عناوین ۵۲ هفته سال ۱۴۰۰ سازمان، نیرو‌ها و یگان‌های مربوطه در حوزه دفاع مقدس از اهداف این همایش است.
اجرای فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای تبدیل تجربیات دفاع مقدس به نظریه‌های علمی کاربردی در آینده در مراکز تحقیقاتی – دانشگاهی و مراکز فرهنگی، تقویت ساختار حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، نامگذاری اماکن و خیابان‌ها و معابر و میادین شهری و اماکن داخلی پادگانی به نام شهدا و شهیدان سرباز، تجهیز کتابخانه‌های پادگانی به کتب دفاع مقدس تالیف شده در ارتش، معرفی اسطوره‌های ارتش به جامعه (با ساخت تندیس یا سردیس، تهیه کلیپ، انیمیشین، موشن گرافی و...) از جمله مصوبات این جلسه به ریاست امیر دریادار سیاری بود.     بیشتربخوانید: مدعیان حقوق بشر پاسخ دهند چرا گروهک نفاق را از لیست گروهک‌های تروریستی خارج کردند سردار عبداللهی: بیمارستان ۱۲۸ تخت‌خوابی سیار در بندرعباس برپا می‌شود افتتاح بیمارستان ۶۰ تخت‌خوابی تنفسی دائمی در زاهدان نماینده ولی‌فقیه در سازمان بسیج: گروهک تروریستی نفاق روسیاه تاریخ است

 

انتهای پیام/

برچسب ها: حبیب الله سیاری ارتش دفاع مقدس

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حبیب الله سیاری ارتش دفاع مقدس نشر ارزش های دفاع مقدس فرهنگ دفاع مقدس گفتمان سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۰۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند

به گزارش خبرگزاری مهر، مالک رحمتی در جلسه شورای سیاستگذاری بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه همه ما مدیون شهدا هستیم، افزود: بر این اساس مدیران کل دستگاه ها به حضور در جلسات شورای هماهنگی بنیاد اهتمام ویژه داشته باشند.

وی اضافه کرد: اینکه باغ موزه دفاع مقدس ۱۸ هزار بازدید در سال داشته باشد، نشان می دهد که نهادهای فرهنگی و تربیتی همچون آموزش و پرورش و دانشگاه ها باید اهتمام ویژه ای برای حضور دانش آموزان و دانشجویان در این مکان ارزشمند داشته باشند.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: در این فوران جنگ روانی که دشمن راه انداخته، برای آشنایی نوجوانان و جوانان با محتوای باغ موزه دفاع مقدس، همه ظرفیت های موجود مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: در این راستا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را نه به عنوان کار اداری، بلکه تکلیف دینی و الهی بدانیم.

رحمتی با اشاره به تاثیر فراگیر و همه جانبه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ایران و فراتر از آن بیان کرد: این فرهنگ اصیل اسلامی در دوران کرونا نیز در جامعه ما نمود عینی یافت و همه برای غلبه بر این بیماری وارد گود شدند.

وی اضافه کرد: فرهنگ ایثار و شهادت در همه ابعاد حیات اجتماعی نجات بخش بوده و در هر حوزه ای وارد شده، آن را متحول کرده است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: اگر بتوانیم این فرهنگ را به بهترین شکل ممکن نهادینه کنیم، دیگر هیچ مشکلی در هیچ بخشی از جامعه نخواهیم داشت.

رحمتی همچنین بر لزوم طراحی و اجرای کار رسانه ای برای کمک به رونق فعالیت های باغ موزه و انعکاس شایسته آن در جامعه تاکید کرد.

رحمتی همچنین خواستار تجهیز باغ موزه دفاع مقدس تبریز به ابزارهای روز و جوان پسند نرم افزاری شد و ادامه داد: در تامین منابع مالی مورد نیاز تکمیل باغ موزه نیز از همه ظرفیت های بودجه ای استانی و ملی استفاده می کنیم.

وی توضیح داد: با توجه به محدودیت منابع مالی نهادهای دولتی، واقفین و شبکه مردمی و خیرین بیشترین توان و ظرفیت را برای کمک در این حوزه دارند.

در این جلسه، شهردار تبریز، مدیرکل حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس و مدیرکل راه و شهرسازی استان، گزارشی از اقدامات انجام شده مرتبط با تکمیل باغ موزه دفاع مقدس ارایه کردند.

کد خبر 6093731

دیگر خبرها

  • ارزش‌های دین اسلام و انقلاب را باید تبلیغ و تبیین کنیم
  • هشدار امیر دریادار سیاری درباره تلاش «دشمنان» برای «کنترل اذهان جوانان ایران»
  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد
  • فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش اموزان
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • بازدید امیر دریادار سیاری از گروه مخابرات ارتش