Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@04:01:01 GMT

دلیل گران شدن قیمت لبنیات چه بود؟

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۶۰۰۷۹

دلیل گران شدن قیمت لبنیات چه بود؟

گروه استان‌ها- معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی گفت: خشکسالی و کاهش تولید علوفه هزینه تولید شیر در واحدهای لبنی را افرایش داده به همین خاطر در راستای جلوگیری از زیان مالی دامداران قیمت شیر خام را افزایش دادیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، مرتضی رضایی بعدازظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح یک گاوداری در شهرستان آبیک در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره علت گران شدن قیمت لبنیات و شیر گفت: خشکسالی و کاهش تولید علوفه هزینه پرورش گاو شیرده و تولید شیر در واحدهای لبنی و دامی را افزایش داده و به همین خاطر در راستای جلوگیری از زیان مالی دامداران و ایجاد نارضایتی عمومی در این قشر قیمت شیر خام را افزایش دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی سرکوب قیمت‌ها را روش مناسبی برای مقابله با تورم در حوزه لبنیات نمی‌داند، تصریح کرد: سرکوب قیمت شیر و فرآورده‌های لبنی به ضرر دامداران و چرخه تولید صنایع لبنی است و در عوض وزارت جهاد کشاورزی قصد دارد، با روش‌های دیگری از مصرف‌کننده‌ها حمایت کند. ضمن اینکه سیاست ما حمایت از تولید محصولات دامی و لبنی برای افزایش امنیت غذایی کشور است.

بنادر پر از نهاده دامی است

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه از رفع کامل مشکل کمبود نهاده‌های دامی و طیور خبر داد و گفت: در حال حاضر مشکلی در تأمین نهادهای دامی نداریم و امروز بیشتر بنادر کشور با انباشت نهاده‌های دامی وارداتی روبه‌رو هستند که این نهاده‌ها در اسرع وقت از طریق سامانه بازارگاه در اختیار مرغداران و دامداران قرار می‌گیرند.

رضایی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری یک میلیون و 700 هزار تن نهاده دامی میان واحدهای پرورش‌دهنده دام و طیور کشور توزیع شده است، اضافه کرد: این توزیع از طریق اتحادیه‌های پرورش دام، مرغ و طیور استان‌ها صورت گرفته است و وزارت جهاد کشاورزی به هیچ‌وجه توزیع‌کننده مستقیم هیچ نوع نهاده دامی نیست.

وی با اشاره به مشکلات برخی از استان‌ها برای انتقال نهاده‌های دامی از بنادر به واحدهای دامی خود ادامه داد: هر استانی مانند قزوین که در زمینه انتقال نهاده مشکل دارد، باید با ما هماهنگ کند تا تریلی‌ها و کانتینرهای باربر آن استان را به سمت بنادر مبدأ گسیل کنیم و از این نظر هر استانی می‌تواند مستقیماً نهاده دامی مورد نیاز خود را تأمین کند.

نرخ 6400 تومانی شیر خام مصوبه تنظیم بازار ندارد/ هشدار درباره افزایش 70 درصدی قیمت لبنیاتمخالفت دامداران با تصمیم دولت برای افزایش قیمت شیرخام/ افزایش 70 درصدی قیمت لبنیات مبنا نداردافزایش قیمت لبنیات ناشی از بالا بودن نرخ نهاده‌های دامی/ بی‌تدبیری مسئولان به ورشکستگی دامداران منجر می‌شود

اشتغال‌زایی برای 195 نفر در آبیک

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هم در این مراسم درباره افتتاح واحد جدید گاوداری در آبیک گفت: این واحد دامپروری با مساحت 37 هکتار ظرفیت پرورش 5 هزار و 500 گاو شیری را دارد که ظرفیت تولید اسمی آن 35 تن شیر در روز است.

فاطمه خمسه با اشاره به سرمایه‌گذاری 300 میلیارد تومانی بخش خصوصی برای احداث و راه‌اندازی این واحد دامی اضافه کرد: 50 میلیارد تومان از هزینه احداث این واحد پرورش گاو شیری توسط تسهیلات بانک وزارت جهاد کشاورزی تأمین شده و در نهایت این واحد دامی 195 شغل ایجاد خواهد کرد که 75 شغل مستقیم و 120 شغل هم غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: استان قزوین جزو 5 استان اصلی کشور در تولید شیر و محصولات لبنی است و هر چقدر دولت به تولید محصولات لبنی و شیر در استان قزوین کمک کند، در واقع به مدیریت بهتر خود در حوزه امنیت غذایی کمک کرده و امیدواریم کمک‌های وزارت جهاد کشاورزی به این استان و واحدهای لبنی آن مانند گذشته ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت لبنیات استانداری قزوین قیمت کالاهای اساسی کشاورزی قیمت لبنیات استانداری قزوین قیمت کالاهای اساسی کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی نهاده های دامی قیمت لبنیات نهاده دامی نهاده ها قیمت شیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۰۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم کشت و صنعت مغان برای تبدیل شدن به مرکز تولید بذر صیفی‌جات

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، صمد بهزاد در بازدید شاهین رستم‌پور مشاور معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: مذاکرات و پیگیری‌های لازم از طریق وزارت جهاد کشاورزی برای تولید بذور سبزی و صیفی‌جات در این شرکت انجام شده است.
وی تاکید بر لزوم فراهم شدن فضای مناسب و بستر علمی در تولیدات زراعی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان افزود: این مجتمع اقتصادی به دنبال تحقق تولید محصولات کشاورزی پول‌ساز با راندمان بالا بوده و این امر را در دستور کار قرار داده است.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با بیان این که در کنفرانس کشاورزی اوراسیا مقرر شد که ایران بذر مورد نیاز کشور‌های منطقه را تامین کند و مقدمات آن در وزارت جهاد کشاورزی فراهم شده است، اظهار کرد: برای تحقق این هدف، با دعوت از کارشناسان و تولیدکنندگان اوراسیا، توان مجتمع عظیم ملی کشت و صنعت مغان را در زمنیه تولید بذر به صورت شایسته معرفی خواهیم کرد.
مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی نیز در این بازدید با تاکید بر بهره‌برداری از ظرفیت‌های کشت و صنعت مغان در زمینه‌های مختلف گفت: باید با برنامه‌ریزی دقیق در حوزه تولید بذر، ارقام جدیدی را معرفی کرده و با جایگزینی ارقام پربازده و اقتصادی، عملکرد تولیدی این شرکت را افزایش دهیم.
شاهین رستم‌پور آینده کشاورزی ایران را منوط به فراهم شدن بستر تولیدات پایه، علمی و فعالیت تحقیقاتی مجتمع‌‎هایی مانند کشت و صنعت مغان دانست و افزود: با استفاده از ظرفیت موجود در این بنگاه اقتصادی بزرگ استان اردبیل، می‌توان نهال‌های خوبی را در این شرکت تولید و به باغات کل کشور معرفی کرد.
وی با اشاره به آینده درخشان شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در حوزه تولید بذر و نهال اظهار کرد: کشت و صنعت مغان با همکاری متخصصان بین‌المللی بذر به زودی تولید بذر محصولاتی همچون خیار، گوجه فرنگی، فلفل، بادمجان، کدو، هندوانه، ملون و لوبیا را شروع خواهد کرد.
مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی بیان کرد: پس از آزمایش اولیه و تایید لاین برای سال آتی و معرفی برند مشترک می‌توان بازار خوبی را در زمینه تولید بذر برای شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان فراهم و از واردات بذور مختلف جلوگیری کرده و بازار داخلی را با بذور تولیدی برند مغانه تامین کرد.
رستم‌پور سرمایه‌گذاری در بخش تولید بذر را دارای سود کلان عنوان و تاکید کرد: شرکت کشت و صنعت مغان می‌تواند با برنامه‌ریزی پنج ساله در امر تولید بذور صیفی و نهال، چند برابر تولیدات فعلی خود سود کسب کند.

دیگر خبرها

  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • جنگ علوفه شروع شده است
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • عزم کشت و صنعت مغان برای تبدیل شدن به مرکز تولید بذر صیفی‌جات
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد