Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل خدمات پژوهشی و تولید علم دانشگاه آزاد مشهد از کسب رتبه سوم و ثبت بیش از چهار هزار مقاله بینالمللی اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد مشهد در سامانه علم سنجی دانشگاه آزاد خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، رحیم دبیری، مدیر خدمات پژوهشی و تولید علم دانشگاه آزاد مشهد از کسب رتبه سوم تولید علم در کشور در این دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: همزمان با راه‌اندازی سامانه علم‌سنجی دانشگاه آزاد اسلامی، نام واحد مشهد در میان سه واحد برتر کشور نمایان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دبیری با تشریح اطلاعات علمی اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد افزود: تا کنون اطلاعات علمی حدود صد نفر از اعضای هیات علمی واحد درسامانه علم‌سنجی دانشگاه آزاد اسلامی ثبت شده است. بر اساس اطلاعات وارد شده تا کنون در مجموع بیش از ۴ هزار مقاله بین المللی از واحد مشهد ثبت شده که بیش از ۵۰ هزار بار به این مقالات استناد شده و ماحصل کار امتیاز ۸۶ به عنوان اچ ایندکس برای واحد مشهد بوده است.

مدیر خدمات پژوهشی و تولید علم دانشگاه آزاد مشهد از انتشار بیش از ۲۰۰ مقاله با مشارکت دانشمندان سایر کشور‌ها (از جمله کانادا، آمریکا، چین، هند، روسیه، آلمان، برزیل، استرالیا و ...) خبر داد و افزود: در سال ۲۰۲۰ اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد مشهد حدود ۴۰۰ مقاله در مجلات معتبر بین المللی منتشر کرده اند.

وی بیان کرد: بر اساس اطلاعات وارد شده در سامانه علم سنجی دانشگاه آزاد، واحد مشهد با امتیاز اچ ایندکس ۸۶ در رتبه سوم کشور قرار گرفته است. واحد علوم تحقیقات با امتیاز اچ ایندکس ۱۲۱ و واحد نجف آباد با امتیاز اچ ایندکس ۸۷ به ترتیب رتبه‌های اول و دوم را کسب نموده اند. همچنین ۴ نفر از اعضای هیات علمی واحد مشهد در بین ۱۵ نفر نخست این سامانه قرار گرفتند.

مدیر کل خدمات پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، نمایش توانمندی علمی و ظرفیت‌های پژوهشی اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در سطح ملی و بین‌المللی و ایجاد فضای رقابت علمی پژوهشی بین واحد‌های دانشگاهی و نیز تشکیل شبکه علمی به عنوان یک شبکه فراسیستمی در دانشگاه آزاد اسلامی را از اهداف سامانه علم سنجی برشمرد.

دبیری در خصوص مزایای این سامانه نیز گفت: فراهم سازی ابزار‌های لازم برای شبکه‌سازی علمی، افزایش دقت و سرعت در رابطه با آمار‌ها و گزارش‌های کیفیت و کمیت تولید علم، سهولت بررسی پرونده‌های پژوهشی ارتقا، سهولت شناسایی و انتخاب استاد راهنما براساس سوابق و زمینه‌های پژوهشی و سهولت شناسایی سرآمدان علمی در حوزه‌های موضوعی برای جلسات پیش دفاع متمرکز و هدایت طرح‌های کلان ازجمله مزایای سامانه علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می‌شود.

وی در پایان از اعضای هیات علمی واحد مشهد خواست تا در اسرع وقت اطلاعات علمی خود را در سامانه ساجد در بخش (اطلاعات تکمیلی اعضای هیات علمی) وارد نمایند که برای سهولت کار یک سری فیلم آموزشی در این خصوص آماده شده است که اعضای هیات علمی می‌توانند از مدیران پژوهشی دانشکده و یا مدیران گروه‌ها دریافت کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه آزاد مشهد تولید علم سامانه علم سنجی دانشگاه آزاد سامانه علم سنجی دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد اسلامی علمی دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد مشهد اعضای هیات علمی خدمات پژوهشی تولید علم اچ ایندکس واحد مشهد رتبه سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۰۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برگزیدگان مسابقات تنیس روی میز و بدمینتون منطقه یک کشور

محمد یزدان‌پناه مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اعلام کرد که مسابقات تنیس روی میز کارکنان و اعضای هیئت علمی قهرمانی منطقه یک کشور(استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد) به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز برگزار شد.

به گفته وی، این دوره از مسابقات که به مناسبت سالروز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز با حضور واحدهای بوشهر، یاسوج، ارسنجان، فیروزآباد، سپیدان، فسا، آباده و شیراز در سالن ورزشی پردیس دانشگاه آزاد شیراز برگزار شد.

مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس عنوان کرد: پس از انجام بازی‌های  دوره‌ای و انفرادی در مسابقات انفرادی علی کلینی از واحد شیراز اول شد، مجیدعباسی‌زاده از واحد ارسنجان به ذرتبه دومی رسید و امید موسائی از واحد شیراز و مجتبی عسکری از واحد فیروزآباد هم به‌طور مشترک به عنوان سومی دست پیدا کرد.

یزدان‌پناه بیان کرد: درمسابقات تیمی هم دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز به عنوان قهرمانی رسید، واحد ارسنجان دوم شد و واحدهای آباده و فسا به‌طور مشترک عناوین سومی را به دست آوردند و سرپرست فنی این دوره ازمسابقات هم علی کلینی بود.

وی افزود: نفرات برتر این دوره از مسابقات به مسابقات کشوری که در واحد تبریز برگزار خواهد شد اعزام می‌شوند.

مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در بخش دیگری از گفت‌وگو با خبرنگار آنا با اشاره به نتایج مسابقات بدمینتون کارکنان و اعضای هیئت علمی برادر منطقه یک دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در مسابقات انفرادی ولی نوذری از واحد ارسنجان اول شد، قباد حسن‌پور از واحد مرودشت دوم شد و محمد عسکری از واحد فسا و علیرضا رضائی از واحد ارسنجان به‌طور مشترک سوم شدند.

یزدان‌پناه همچنین نتایج بازی‌های تیمی مسابقات بدمینتون را چنین برشمرد: در مسابقات تیمی واحد ارسنجان عنوان نخست را به دست آورد، واحد مرودشت به رتبه دومی رسید و واحدهای فسا و شیراز هم به طور مشترک سوم شدند. سرپرست فنی این دوره ازمسابقات بدمینتون برادران منطقه یک برعهده قباد حسن‌پور بود.

وی افزود: نفرات برتر این دوره از مسابقات به مسابقات کشوری که در واحد سپیدان برگزار می‌شود، اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • قهرمانی تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد میانه در مسابقات منطقه دو شمال‌غرب کشور
  • تحصیل در دانشگاه آزاد ممسنی با کمترین هزینه/ تعامل با شهرداری نورآباد براساس رویکرد فناوری
  • از تولید توربین تا توسعه گلخانه‌های تولید بذر ودام اصلاح شده
  • معرفی برگزیدگان مسابقات تنیس روی میز و بدمینتون منطقه یک کشور
  • قهرمانی دانشگاه آزاد شیراز در مسابقات تنیس روی میز منطقه یک کشور
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • ماراتُن علمی متقاضیان آزمون سراسری برای تصاحب صندلی‌های دانشگاه‌ها
  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد