Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@12:25:05 GMT

اما و اگر در واردات لوازم خانگی کره‌ ای‌

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۶۰۲۸۳

اما و اگر در واردات لوازم خانگی کره‌ ای‌

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، همچنین استفاده از منابع ارزی بلوکه شده در کره جنوبی برای واردات قطعات و ماشین‌آلات، یکی از دلایل بازگشت کره‌ای‌ها به ایران عنوان شده بود. با اینکه بازگشت این برندها در آن مقطع موافقان و مخالفانی در بین مدیران صمت و نیز انجمن‌های حوزه لوازم خانگی داشت، اما گویا نظر وزارت صمت بر عدم امکان‌پذیری واردات محصولات کامل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به تازگی هم یکی از مقامات وزارت صمت موضع این نهاد را در رابطه با بازگشت کره‌ای‌ها به بازار ایران اعلام کرده است.

عباس تابش معاون وزیر صمت شائبه ارتباط بازگشت برندهای کره‌ای با آزادسازی منابع ارزی کشور در کره جنوبی را رد و عنوان کرده است: دولت برنامه‌ای برای واردات لوازم خانگی خارجی از محل منابع بلوکه شده ایران ندارد. وی گفت: برای کاهش قیمت تمام شده تولیدات داخلی می‌توانیم با خارجی‌ها مذاکره کنیم. به گزارش خبرگزاری مهر، تابش درباره نگرانی تولیدکنندگان لوازم خانگی از احتمال آزادسازی منابع بلوکه شده ایران در کره و احتمال واردات لوازم خانگی تاکید کرد: واردات لوازم خانگی در دستور کار نیست.

وی ادامه داد: شرکت‌های خارجی اگر شرایط ما را بپذیرند اجازه ورود به کشور را خواهند داشت، اما اگر شرایط ما را نپذیرند اجازه واردات نخواهیم داد. تا دیروز ما به‌دنبال تکنولوژی بودیم، اما امروز خودمان تکنولوژی ساخت داریم. وقتی این تکنولوژی را داریم خارجی‌ها نمی‌توانند هزینه تکنولوژی ساخت را به ما تحمیل کنند؛ بنابراین با شرایط برابر می‌توانند با ما مذاکره کنند نه از موضع بالاتر که ما را استثمار کنند و هر وقت دلشان خواست کشور را ترک کنند.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: البته تولید داخل به این معنا نیست که صد در‌صد قطعات لوازم خانگی را داخلی‌سازی کرده‌ایم بلکه قسمتی از این قطعات ساخت داخل هستند و مابقی به‌صورت سی‌کی‌دی و... وارد کشور می‌شود. اگر توافقی شکل بگیرد و شرکت‌های خارجی با شرایط ما راه بیایند وضعیت بهتر می‌شود چراکه امروز یکی از مشکلات بهای تمام‌شده ما این است که قطعات از کشورهای مختلف باید وارد کشور شود که این موضوع هزینه تمام شده کالا را بالاتر برده است.

بنابراین در مذاکره هم به‌دنبال بهبود شرایط برای تولیدکنندگان داخلی خواهیم بود. وی در عین حال با تاکید بر اینکه انحصاری در بخش لوازم خانگی کشور نداریم افزود: انحصار زمانی شکل می‌گیرد که تعداد تولیدکنندگان کم باشد در حالی که الان تعداد تولیدکنندگان بسیار زیاد است.

رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: شرکت‌های ایرانی برای کسب بازار با هم رقابت می‌کنند. رقابت بسیار نزدیکی بین این شرکت‌ها برای جلب رضایت مصرف‌کنندگان وجود دارد. وقتی تعداد تولیدکنندگان زیاد است، یعنی تنوع کالا هم داریم.

تابش در مورد نحوه مبارزه با قاچاق لوازم خانگی اظهار کرد: مبارزه با قاچاق لوازم خانگی باید به‌صورت کامل و دقیق در دستور کار قرار گیرد.

مبارزه با قاچاق کالا دو بخش دارد؛ یک بخش اینکه حتما در حاکمیت باید همه ابزارها و دستگاه‌های مرتبط با موضوع قاچاق از جمله دستگاه‌هایی که موظف به التزام‌بخشی به مرز هستند، دستگاه‌هایی که متولی التزام‌بخشی به تردد و ترانزیت کالا هستند و دستگاه‌هایی که موظف به التزام‌بخشی به بخش عرضه هستند، با همکاری یکدیگر و به‌صورت جدی جلوی عرضه کالای قاچاق را بگیرند.

رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: از سوی دیگر کالای قاچاق خدماتی در داخل کشور ندارد و نماینده‌های موجود امکان خدمات‌دهی به این محصولات را ندارند؛ اما وقتی کالایی تولید داخل می‌شود یعنی خدمات قبل از فروش و خدمات پس از فروش دارد و مردم با اطمینان خاطر می‌توانند از این کالا استفاده کنند و در صورت خرابی هم می‌توانند برای تعمیر به نمایندگی ارسال کنند.

بنابراین بخش دوم مبارزه با قاچاق کمکی است که مصرف‌کنندگان نهایی به ما می‌کنند.

وی ادامه داد: مصرف‌کنندگان اگر به خدمات قبل از فروش و پس از فروش توجه داشته باشند و تولید داخل را به کالای خارجی ترجیح دهند، سطح تولید لوازم خانگی داخلی افزایش می‌یابد که این موضوع بهای تمام شده کالا را هم کاهش می‌دهد و با قیمت ارزان‌تری در بازار عرضه می‌شود.

پربیننده ترین قیمت هر پاکت سیمان به بیش از ۷۰هزار تومان رسید احتمال افت چشمگیر صادرات ایران به افغانستان در سال۱۴۰۰ / آینده نامعلوم پیش روی تجار کشور جهش ۱۱۸درصدی سود فملی در سال۹۹ هدف گلدیران تنوع محصول برای مشتریان و تامین بازار داخلی است قطع برق کارخانجات، سیمان را کمیاب کرد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: لوازم خانگی واردات لوازم خانگی مبارزه با قاچاق مصرف کنندگان تمام شده شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۰۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۹ درصد لوازم خانگی تقلبی در اینجا به فروش می‌رسند | چقدر لوازم خانگی تقلبی در بازار وجود دارد؟

همشهری آنلاین - محمد بلبلی: بازار لوازم خانگی ایران، حوزه‌ای گسترده و متنوع است که متأسفانه در کنار محصولات باکیفیت و اصلی، شاهد حضور کالاهای تقلبی و غیراصل نیز هستیم. با اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران، به بررسی ابعاد مختلف این معضل پرداخته‌ایم.

چقدر لوازم خانگی تقلبی در بازار وجود دارد؟

هیچ آمار دقیقی در این‌باره وجود ندارد، زمانی می‌توان متوجه تقلبی‌بودن یک کالا شد که این کالا را به خانه می‌برید که در این صورت در ابتدای نصب یا طی زمان مصرف کالا دچار مشکل شده و خراب می‌شود. همچنین ممکن است به‌خاطر قیمت پایین کالای خریداری شده نسبت به اصل‌بودن آن دچار شک بشوید. وقتی آمار دقیقی درباره تعداد شکایات انجام‌شده بابت خرید کالای تقلبی وجود ندارد، نمی‌توان آماری درباره میزان کالای تقلبی موجود در بازار ارائه کرد.

خریدار چگونه متوجه قلابی نبودن جنس شود؟

خریدار می‌تواند به سامانه جامع گارانتی مراجعه و نام برند کالا را در این سامانه جست‌وجو کند. ابتدا سامانه، با جست‌وجوی نام برند کالا، درست یا غلط‌بودن این برند را برای مراجعه‌کننده مشخص می‌کند، در مرحله دیگر می‌توان نام شرکت گارانتی‌کننده را در سامانه جامع گارانتی جست‌وجو کرد و با این کار می‌توان از تقلبی یا اصلی‌بودن گارانتی مطلع شد. یا اینکه کلمه «معرفی کارت‌های تقلبی گارانتی» را در این سامانه جست‌وجو کند و از نام گارانتی‌های تقلبی آگاه شود. همچنین خریدار می‌تواند به سامانه شرکت تولیدکننده کالای مورد نظر خود برود و با واردکردن کد رهگیری یا کد شناسه کالا در سامانه شرکت تولیدکننده، از اصل‌بودن یا تقلبی‌بودن کالای مورد نظر خود مطلع شود.

بیشتر بخوانید:

جیبتان را در برابر تقلبی‌ ها حفظ کنید | نکات کلیدی برای خرید دلار، لپ‌ تاپ، موبایل، شیرآلات و پوشاک

راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟

لوازم تقلبی کجا به فروش می‌رسند؟

۹۹ درصد لوازم خانگی تقلبی در فضای مجازی به فروش می‌رسند، زیرا خریدار در فضای مجازی کالا را اصلا نمی‌بیند تا بتواند اصل یا تقلبی‌بودن آن را بررسی کند، خریدار پول را به‌حساب فروشنده واریز کرده و کالا به خانه او فرستاده می‌شود و در این میان فرصتی برای بررسی وجود ندارد. وقتی قبل از خرید کالا را می‌بینیم و بررسی می‌کنیم باز ممکن است دچار اشتباه بشویم، حالا کالای ندیده که دیگر جای خود دارد.

حتما باید از فروشگاه فاکتور خرید گرفته شود؟

بله؛ خریداران باید دقت داشته باشند که هنگام خرید هر نوع کالای داخلی یا خارجی، مدل لوازم خانگی و شماره تولید درج‌شده روی کالا را حتما در فاکتور خرید مشاهده کنند. برای مثال از فروشنده بخواهند در فاکتور بنویسد که لباسشویی برند فلان با شماره تولید مثلا ۳۲۴۵ با این قیمت به این مشتری فروخته شد، با این نوع صدور فاکتور دیگر حتی به درج نام شرکت گارانتی‌کننده احتیاج چندانی نیست.

کد خبر 847936 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها لوازم خانگی قیمت - تنظیم بازار اقتصاد

دیگر خبرها

  • کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان
  • ۹۹ درصد لوازم خانگی تقلبی در اینجا به فروش می‌رسند | چقدر لوازم خانگی تقلبی در بازار وجود دارد؟
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • کالامارکت چیست؟ مارکت پلیس فروش اقساطی کالای دیجیتال و لوازم خانگی
  • توزیع بیش از ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی در بجنورد
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی
  • ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد
  • تعمیر مایکروفر در محل و سلام به دنیای پخت و پز آسان
  • کشف محموله لوازم خانگی قاچاق در مراغه