Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- کرمان در عبور از سنگین‌ترین پیک کرونا با کمبود فضای بستری مواجه است و ۹۷۴ بیمار قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا هیچ استانی در کشور به قله بیماری نرسیده و در حال حاضر در شاخه صعودی موج پنجم هستیم و این در شرایطی است که استان کرمان یکی از استان‌هایی استان‌هایی است که در آن روند شیوع ویروس دلتا افزایشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده 169 شهر قرمز در کشور وجود دارد که از این تعداد 16 شهرستان در استان کرمان به طوری که در حال حاضر از 23 شهرستان استان، 9 شهرستان منوجان، بم، جیرفت، کهنوج، رودبارجنوب، سیرجان، رفسنجان، فهرج و کرمان در وضعیت بسیار پرخطر و به رنگ قرمز پررنگ قرار گرفته‌اند و 7 شهرستان زرند، شهربابک، ارزوئیه، فاریاب، عنبرآباد، نرماشیر و قلعه‌گنج در وضعیت قرمز، شش شهرستان بافت، رابر، بردسیر، انار، راور و ریگان در وضعیت نارنجی و تنها شهرستان کوهبنان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

به گزارش تسنیم، شیوع کرونا آن هم از نوع دلتای آن در استان کرمان هر روز بد و بدتر شده و آمارهای کرونایی روزانه رکوردهای جدیدی را ثبت می‌کنند و این در شرایطی است که کرمان در گذر از سخت‌ترین و سنگین‌ترین روزهای کرونایی قرار دارد و ظرفیت تخت‌‌های بیمارستانی در استان در حال تکمیل شدن است، مسئولان از کم شدن میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر می‌دهند.

در حالی که تابستان آخرین روزهای نخستین ماه خود در سال 1400 را تجربه می‌کند که کل موارد بستری مثبت کرونا در استان کرمان از مرز 26 هزار نفر گذشته و موارد بستری کرونا با شیب تند و بی سابقه‌ای در استان رو به افزایش است تا جایی که به گفته مسئولان کرمان تندترین شیب رشد بیماری در کشور را به خود اختصاص داده است.

نگاهی به آمار بستری‌‌ها، بیماران سرپایی و فوتی‌های کرونا در استان نشان می‌دهد که وضعیت قرمز کرونایی در استان کرمان روزبه‌روز پررنگ‌تر شده و این ویروس در شرایط فوق قرمز کرمان بی‌رحمانه قربانی می‌گیرد.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه تا هفته آینده واکسیناسیون افراد بالای 60 سال در استان به اتمام می‌رسد اظهار داشت: طبق مکاتبه استاندار کرمان با وزارت بهداشت و موافقت این وزارتخانه به‌زودی سن تزریق واکسن در استان کرمان همانند استان سیستان و بلوچستان به 50 سال خواهد رسید.

وی با عنوان اینکه تاکنون 323 هزار دوز واکسن وارد استان شده که از این تعداد 158هزار دوز مربوط به دانشگاه علوم پزشکی کرمان است گفت: تا کنون نزدیک به صدهزار نفر دوز اول و 37 هزار نفر نیز هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان موجودی امروز واکسن در استان کرمان را 21 هزار دوز اعلام کرد و افزود: تا ظهر امروز یکشنبه 27 تیر 20 هزار دوز دیگر به استان وارد می‌شود که مطابق با ثبت نام انجام شده در همه استان تزریق انجام خواهد شد.

بستری 947 بیمار قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا بیان کرد: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 947 مورد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 487 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: 86 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 192 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 87 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 95 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 127 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 26 هزار و 332 مورد رسیده است.

وی به فوت 12 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 3 هزار و 321 نفر رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان 191 هزار و 297 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را 75 هزار و 861 مورد است.

علی اسماعیلی‌ندیمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به اینکه پیک پنجم کرونا از نظر وسعت و درگیری سهمگین‌تر از قبل است، اظهار داشت: در پیک جدید بستری‌های موقت بالاست، به‌طوری‌ که160 بیمار در 25 تیرماه تحت درمان سرپایی قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه روزانه 14 تا 15 بیمار بدحال در بخش حمایت تنفسی غیرتهاجمی داریم و این مرحله از بیماری مرحله جدید و بسیار خطرناکی است گفت: برنامه واکسیناسیون را تسریع کردیم، اما در پیکی که در آن قرار داریم تأثیری ندارد و نتیجه این واکسیناسیون در چند هفته آینده نمود می‌کند.

50 درصد تست‌های کرونای در رفسنجان مثبت می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با بیان اینکه بار اصلی عادی‌انگاری روی دوش بیمارستان و کادر درمان است عنوان کرد: در حال حاضر50 درصد موارد تست مثبت می‌شود و نشان می‌دهد که چرخش ویروس سهمگین است.

وی بر ضرورت ساماندهی کارگران فصلی تأکید کرد و گفت: یکی از دلایل پیک آبان حضور 20 هزار نفر روز کارگران فصلی در شهرستان بودند و امسال هم اگر کارگران بیایند، آمار ابتلا افزایش پیدا خواهد کرد.

احمد جمالی‌زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نیز با بیان اینکه نیمی از موارد مثبت کرونا از نوع ویروس دلتا بوده و گردش ویروس دلتا فوق‌العاده بالاست اظهار داشت: وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در رفسنجان حدود 50 درصد است و با این وضعیت رعایت پروتکل‌ها اصلا امیدی نداریم روند صعودی ابتلا کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه رکورد موارد سرپایی در روز گذشته طی دوران کرونا، شکسته شد، اضافه کرد: افزایش مراجعه‌های سرپایی زنگ خطر جدی برای شهرستان است که اگر همین روند ادامه پیدا کند موارد مرگ و میر هم افزایش پیدا خواهد کرد.

کمبود فضای بستری در شرق استان کرمان

مازیار اویسی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم با بیان اینکه در حال حاضر بزرگترین معضل ما کمبود فضای بستری است تا حدی که مجبور به تخلیه تجهیزات بخش آندوسکوپی بیمارستان شده‌ایم اظهار داشت: در هیچ جای کشور در بیمارستان‌های 32 تختخوابی بیمار بستری نمی‌کنند اما ما به بیمارستان‌های نرماشیر، فهرج و ریگان اعلام آمادگی داده‌ایم تا فضا را برای بستری بیمار آماده کنند.

وی با اشاره به اینکه شرق استان کرمان راه ورود اتباع بیگانه به کشور است گفت: با توجه به شدت مسری و واگیرداربودن گونه‌ جدید ویروس کرونا با تغییر سن فوتی‌ها از 60 سال به بالا به 30 تا 40 سال حتی بدون بیماری زمینه‌ای مواجه هستیم.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی بم افزود: با توجه به این‌که افزایش مبتلایان نسبت به آذرماه سال گذشته 2.5 برابر است اما فوتی‌ها به نسبت آن زمان کم‌تر شده که نشان از تاثیر مثبت واکسیناسیون در کاهش فوتی‌ها دارد.

استان کرمان تندترین شیب رشد بیماری کرونا در کشور را داردروند صعودی فوتی‌های کرونا در کرمان ادامه دارد

به گزارش تسنیم آغاز ثبت نام واکسیناسیون افراد 60 سال به بالا از 24 تیرماه آغاز شده و به این ترتیب سنین بالای 60 سال می‌توانند جهت انجام واکسیناسیون کرونا، با مراجعه به سایت salamat.gov.ir ثبت‌نام و نسبت به اخذ نوبت اقدام کنند.

لازم به ذکر است بر اساس آخرین نقشه‌ رنگ‌بندی رسمی کشور در حال حاضر 9 شهر استان کرمان در وضعیت فوق‌قرمز، 7 شهر در وضعیت قرمز، شش شهر در وضعیت نارنجی و یک شهر در وضعیت زرد قرار دارند که در این میان وضعیت کرونا در کرمان، رفسنجان، سیرجان، بم، جیرفت، رودبار جنوب، کهنوج، منوجان و فهرج فوق‌قرمز است و این در حالی است که تا هفته گذشته کرمان و فهرج در وضعیت قرمز قرار داشتند و تعداد مناطق فوق‌قرمز کرونا در استان هفت شهر بود.

با اوجگیری بستری‌ها در زرند، این شهرستان نیز از وضعیت نارنجی خارج شده و اکنون به رنگ قرمز درآمده‌ است و در حال حاضر هفت شهرستان زرند، شهربابک، نرماشیر، عنبرآباد، فاریاب، ارزوئیه و قلعه‌گنج در استان کرمان قرمز هستند.

به گزارش تسنیم شهرستان‌های راور، انار، بردسیر، رابر، بافت و ریگان در وضعیت نارنجی قرار دارند و کوهبنان تنها شهرستان زرد استان است.

انتهای پیام/511/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کرمان استان کرمان مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرونا در بیمارستان های استان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان قطعی کرونا در بیمارستان ها دانشگاه علوم پزشکی کرمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان کرونا در استان وضعیت نارنجی موارد بستری حال حاضر مثبت کرونا وضعیت قرمز فوق قرمز هزار نفر هزار دوز فوتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۰۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان

علیرضا منظری‌توکلی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری و مشارکت سه‌جانبه این دانشگاه با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی خبر داد و اظهار کرد:‌ این تفاهم‌نامه به‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های طرفین برای ارتقا سطح همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی برای استمرار ارتباط سازمان‌یافته بین دانشگاه‌ها به‌منظور برطرف کردن نیاز‌های متقابل و تلاش در شناسایی استعداد‌های درخشان مراکز علمی است.

وی با اشاره به همکاری‌های طرفین توضیح داد: از دیرباز در زمینه‌های مختلف همکاری‌های خوبی وجود داشته؛ اما با این تفاهم‌نامه راه برای استفاده بهتر از ظرفیت‌های طرفین، استفاده از امکانات آزمایشگاهی و پژوهشی، اشتراک منابع علمی و مراکز اطلاع‌رسانی، مشارکت در تهیه مقالات و پایان‌نامه‌ها و طرح‌های مشترک، تدوین و انتشار کتب، مجلات و برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت مشترک هموار کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان هم‌افزایی علمی را هدف والای این تفاهم‌نامه عنوان کرد و گفت: انجام همایش‌های علمی و پژوهشی مشترک، بازدید‌های علمی متقابل و ایجاد شرایط برای فرصت‌های مطالعاتی و پژوهشی پسادکتری، برگزاری ژورنال کلاب و جلسات مشترک برای مبادله نتایج پژوهشی از مواد تفاهم‌نامه مذکور است.

منظری‌توکلی ابراز امیدواری کرد که انعقاد این تفاهم‌نامه در راستای شعار سال و مشارکت مردم برای افزایش تولید کارگشا و مثمر ثمر باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)