Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس ذاکریان امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به نهایی شدن قرارداد خرید ۵۲ دستگاه اتوبوس نو از شرکت ایران خودرو دیزل اظهار کرد: پیش بینی قبلی بر این بود که این اتوبوس های جدید در سه ماه سوم سال جاری به ناوگان حمل و نقل اضافه شوند، اما خوشبختانه این امر بر اساس قرارداد منعقد شده تا پایان مرداد ماه محقق خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۳۵ دستگاه اورهال و بازسازی شده نیز پس از طی مراحل مختلف به پارکینگ شرکت اتوبوسرانی منتقل شده اند که این اتوبوس ها نیز پس از بررسی نهایی و بویژه در موضوع سیستم سرمایش، به ناوگان حمل و نقل عمومی می پیوندند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم همچنین ابراز امیدواری کرد با اضافه شدن این اتوبوس ها به ناوگان اتوبوسرانی، دغدغه مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان درباره خطر تراکم و ازدحام در برخی از خطوط اتوبوسرانی شهری در موضوع مبارزه با کرونا  حل و فصل شود.

ذاکریان در عین حال به ضرورت واکسیناسیون رانندگان حمل و نقل عمومی توجه داد و گفت: حدود ۷ هزار راننده تاکسی در قم مشغول فعالیت هستند، ضمن آن که روزانه بیش از ۲۰۰ هزار سفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی قم انجام می شود که بر این اساس، واکسینه کردن افراد شاغل در ناوگان حمل و نقل عمومی، قطعا سبب کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا خواهد بود.

وی با تاکید بر اولویت واکسینه کردن رانندگان حمل و نقل عمومی اضافه کرد: البته با توجه به آغاز فاز سوم سند ملی واکسیناسیون و اشاره به ضرورت واکسینه کردن افراد شاغل در ناوگان حمل و نقل عمومی، انتظار می رود تا تزریق واکسن به این افراد هرچه سریع تر در دستور کار قرار گیرد تا رانندگان عزیز با خیالی آسوده تر در خدمت به مردم حاضر باشند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم در ادامه خاطر نشان کرد: شهرداری قم و همه سازمان های زیرمجموعه آن تلاش دارند تا با توجه وضعیت قرمز کرونایی در قم و آغاز موج جدید این بیماری، اطلاع رسانی های روزآمد و همچنین رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی را مورد توجه ویژه قرار دهند.

وی همچنین از مردم خواست با استفاده از ماسک در وسائل حمل و نقل عمومی، یاریگر مدیریت شهری در مبارزه عملی با کرونا باشند.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: قم بازسازی حمل و نقل ایران خودرو ناوگان حمل و نقل عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۰۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه امام جمعه یاسوج از فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری یاسوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یاسوج در خطبه های نماز این هفته با بیان اینکه یکی از اقدامات موثر برای خدمت‌رسانی به مردم در حوزه شهری تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی است، گفت: برخی اتوبوس‌ها و سواری های شهری و بین شهری کهنه و فرسوده هستند که این نحوه خدمت‌رسانی شایسته مردم نیست و باید هر چه سریع‌تر بهبود یابد.
آیت الله حسینی افزود: بهبود کمی و کیفی اتوبوس و تاکسی از یک سو و اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی از سوی دیگر می‌تواند به کاهش استفاده از خودروهای شخصی و در نتیجه کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک شهری کمک کند.
وی با انتقاد از وضعیت خودروهای شوتی در استان، اضافه کرد: مسئولان برای مقابله با خودروهای قاچاق بر (شوتی) تدابیر اساسی اتخاذ کنند.
امام جمعه یاسوج با اشاره به دوازدهم اردیبهشت و روز معلم، بیان کرد: دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت مظلومانه متفکر و دانشمند اسلام شهید مطهری است که به نام روز معلم نامگذاری شده و از معلمان می‌خواهیم شخصیت شهید مطهری را الگوی خود قرار داده و مطابق با این شخصیت به وظیفه تعلیم و تربیت بپردازند.
با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم گفت: آثار و اندیشه‌های شهید مطهری چراغ راه اهل علم است
معلمان باید شخصیت شهید مطهری را الگوی خود قرار داده و مطابق با عملکرد و آموزش‌های اخلاقی این شخصیت برجسته، به وظیفه تعلیم و تربیت بپردازند.
وی با اشاره به در پیش بودن روز کار و کارگر گفت: ما می‌خواهیم که همیشه کارگران مورد احترام و اکرام باشند و به حقوق خود برسند چرا که همه ما بر سر سفره کارگران هستیم.

دیگر خبرها

  • جابجایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • رد طرح رایگان شدن اتوبوس‌های شهری مشهد در کمیته انطباق
  • وعده‌های عملی نشده شهرداری و دولت درباره خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی/ برقی شدن ناوگان به این زودی شدنی است؟ (فیلم)
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان
  • (ویدئو) سقوط وحشتناک یک زن از اتوبوس درون شهری
  • اتوبوس‌هایی که به فرمان خانم‌ها حرکت می‌کنند
  • آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد
  • گلایه امام جمعه یاسوج از فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری
  • گلایه امام جمعه یاسوج از فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری یاسوج