Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، غلامرضا ابوترابی با اعلام خبر فوق افزود: شرکت سرمایه گذاری ملی ایران قصد دارد بخشی از منابع مالی مورد نیاز خود را از طریق فروش و اجاره به شرط تملیک بخشی از سهام تحت تملک خود در شرکت سرمایه گذاری غدیر تأمین کند.

وی توضیح داد: این اوراق با نرخ اجاره‌بهای سالیانه ۱۸ درصد و عمر ۴ ساله به شیوه حراج از طریق بورس اوراق بهادار تهران طی روزهای آتی عرضه عمومی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مبلغ اسمی هر ورقه آن یک میلیون ریال بوده و اجاره‌بهای مربوطه هر شش ماه یک‌بار توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب دارندگان اوراق واریز می‌شود.

ابوترابی در خصوص ارکان انتشار این اوراق بیان کرد: صکوک اجاره سهام مذکور از طریق شرکت کارگزاری سرمایه‌گذاری ملی ایران به عنوان عامل فروش و با استفاده از خدمات شرکت تأمین سرمایه امین (سهامی عام) به عنوان متعهد پذیره‌نویس و بازارگردان توسط شرکت واسط مالی مهر پنجم (با مسئولیت محدود) در بورس اوراق بهادار تهران منتشر خواهد شد.

وی در خصوص شیوه ضمانت این اوراق توضیح داد: جهت تضمین پرداخت اجاره‌بها و اصل اوراق در سررسید، بخشی از سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری البرز، آهن و فولاد ارفع، نفت و گاز پارسیان و شرکت صنعتی آما توثیق شده است.

پربیننده ترین شایعات بورس را خونین کرد! بالاخره بورس در۱۴۰۰ به بازدهی مثبت رسید! نمای پایانی بورس (۲۶تیر۱۴۰۰) / شاخص کل با رشد پنج هزار و ۷۰۰واحدی همراه شد بورس دوباره تنها بازار مثبت هفته شد /بازار ارز و طلا روی مدار نزولی برنامه ای برای واریز سود سال۹۸ سهام عدالت نیست

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: صکوک سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۰۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید

فرارو، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۶۵۲ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۸ واحدی قرار گرفت و هفته دوم اردیبهشت را با سبزپوشی آغاز کرد.

به گزارش فرارو، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با رشد ۱ هزار و ۳۹۵ واحدی در ارتفاع ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحدی قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بورس تهران به ۷۹ همت و ۶۲۹ میلیارد تومان رسید و تعداد ۳۵۶ هزار و ۶۶۰ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های شپنا، شستا، وبملت، شتران، وغدیر و وتجارت بیشترین تاثیر بر ریزش و نماد فملی بیشترین تاثیر بر رشد شاخص کل بورس تهران، داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با ریزش ۸۵ واحدی در ارتفاع ۲۵ هزار و ۵۱۹ واحدی قرار گرفت؛ ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۴ همت و ۹۴ میلیارد تومان رسید و تعداد ۲۱۶ هزار و ۷۹۹ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

گفتنی است، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بازار پایه، فرابورس ایران به ۳ همت و ۳۱۲ میلیارد تومان رسید.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های آریا، شگویا، خاور و سپیدار بیشترین تاثیر بر ریزش و نماد‌های تجلی، حسینا و فجهان بیشترین تاثیر بر رشد شاخص کل فرابورس ایران، داشتند.

دیگر خبرها

  • جزییات برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • شروع طوفانی معاملات برق؛ جهش ۶۸۴ میلیارد ریالی در بورس انرژی
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • قانون جدید مالیات؛ زمینه ساز کتمان معاملات
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود