Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه همشهری، تصمیم جدید سازمان بهداشت جهانی در حالی مطرح می‌شود که ۴‌ ماه قبل، یک تیم دیگر از این سازمان پس از ماه‌ها انتظار موفق شد به چین سفر کند و از آزمایشگاه ووهان، یعنی جایی که تصور می‌شود ویروس از آنجا نشت کرده باشد، بازدید کرد. این گروه اعلام کرد که احتمال نشت ویروس کرونا از آزمایشگاه ووهان بسیار اندک است؛ موضوعی که اعتراض برخی کشورهای جهان و افزایش فشارها بر سازمان بهداشت جهانی برای انجام تحقیقات بیشتر را به‌ دنبال داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون دبیرکل سازمان بهداشت جهانی در یک چرخش ناگهانی از مواضع گذشته‌اش، اقرار کرده که رد ارتباط میان شیوع ویروس کرونا و آزمایشگاه ووهان، «زودهنگام» بوده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تدروس ادهانوم افزود: «من خودم تکنسین آزمایشگاه بودم. من ایمونولوژیست هستم و در آزمایشگاه کار کرده‌ام؛ خطا در آزمایشگاه رخ می‌دهد.»

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی که در ژنو با خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت که تیم قبلی برای دسترسی به اطلاعات در چین با محدودیت‌هایی بسیار روبه‌رو بوده است. این سخنان نخستین‌بار است که از سوی دبیرکل سازمان بهداشت جهانی مطرح می‌شود. ادهانوم همچنین از دولت چین خواست همزمان با انجام تحقیقات از سوی دانشمندان درباره منشأ پیدایش ویروس کرونا، خود شفاف‌سازی کند و اطلاعات بیشتری در اختیار جهان قرار دهد.

آمریکا یکی از کشورهایی است که بیشترین فشار را به سازمان بهداشت جهانی برای تکرار تحقیقات وارد کرده است. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، دائما ویروس کرونا را «ویروس چینی» می‌خواند و معتقد بود این ویروس از آزمایشگاه ویروس‌شناسی ووهان نشت کرده است. دولت جو بایدن نیز حدود ۲‌ ماه قبل خواستار تحقیق مجدد در این رابطه شد.

پیش از این سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا نیز در چند گزارش تأکید کرده‌اند که ویروس کرونا از آزمایشگاه ووهان نشت پیدا کرده است. این سازمان‌ها قرار است تا یک‌ ماه دیگر گزارش جامعی درباره تحقیقاتشان در زمینه علت شیوع ویروس به دولت بایدن تحویل دهند.

کد خبر 615111 برچسب‌ها كروناويروس سازمان بهداشت جهانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس سازمان بهداشت جهانی سازمان بهداشت جهانی آزمایشگاه ووهان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۰۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلند ازسرگیری کمک به آنروا را مشروط کرد

دولت هلند جمعه اعلام کرد، در صورتی که آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا پیشنهاد‌ها برای تقویت بی‌طرفی خود را اجرا کند، ازسرگیری کمک‌ها به این نهاد را بررسی می‌کند.

به گزارش رویترز، دولت هلند گفت که در ماه ژانویه کمک‌های سالانه خود را به آنروا داد و قصد ندارد در آینده نزدیک کمک‌های بیشتری ارائه کند.

در پی ادعا‌هایی که رژیم صهیونیستی اسرائیل در ژانویه مبنی بر احتمال مشارکت ۱۲ کارمند آنروا در حملات حماس در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ مطرح کرد، یک گروه تحقیق ایجاد شد. در هفته‌های بعد، بسیاری از کشور‌های حامی مالی آنروا حدود ۴۵۰ میلیون دلار کمک‌های خود به این سازمان را تعلیق یا متوقف کردند.

از آن زمان بسیاری از این کشور‌ها از جمله سوئد، کانادا، ژاپن، اتحادیه اروپا و فرانسه کمک‌های مالی را از سر گرفته اند، اما کشورهایی، چون آمریکا و انگلیس این کار را نکرده‌اند.

نتایج تحقیق مستقل از آنروا که روز دوشنبه منتشر شد، نشان دهنده «بی طرفی» این نهاد بین المللی است و می‌گوید که [رژیم]اسرائیل مدرکی برای ادعا‌های خود در مورد برخی از کارکنان این آژانس ارائه نکرده است. این گزارش می‌افزاید: آنروا همچنان «غیر قابل جایگزین و اجتناب ناپذیر» است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد به تازگی گفت که توقف این کمک‌ها به ارگان اصلی کمک‌رسانی در غزه در حالی صورت می‌گیرد که ماه‌ها عملیات نظامی اسرائیل این منطقه را به یک «جهنم بشردوستانه تبدیل کرده است» و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت آن به غذا، آب و خدمات پزشکی و سرپناه نیاز مبرم پیدا کرده اند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • حماس: فعالیت آنروا باید زیرنظر سازمان ملل ادامه یابد
  • هلند ازسرگیری کمک به آنروا را مشروط کرد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد