Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@17:12:52 GMT

تولیدکنندگان سیمان: کوره سیمان ، بخاری برقی نیست

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۶۰۸۰۲

تولیدکنندگان سیمان: کوره سیمان ، بخاری برقی نیست

تولیدکنندگان سیمان می گویند: کوره به تنهایی ۴ مگاوات برق نیاز دارد مگر می شود کوره بدون آسیاب مواد و سیستم انتقال مواد کار کند؟ کوره برای پخت به مواد نیاز دارد و برای آماده سازی مواد حداقل ۶ مگاوات برق لازم است . - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اخیراً به منظور ایجاد تسهیل در فرآیند بخش تولید کشور، طبق توافق صورت گرفته میان معاونین وزارت نیرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت، صنایع فولادی و سیمانی مجاز به فعالیت از ساعت 24 الی هشت صبح تا سقف 50 درصد دیماند مصرفی برق تا اطلاع ثانوی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

براساس تصمیات گرفته شده مقرر است به برخی صنایع اجازه داده شود شب تا صبح فعالیت داشته باشند که سیمان و فولاد هم جزو آن است.   

در همین ارتباط تولیدکنندگان سیمان ضمن بی فایده بودن این تصمیم معتقدند: « کوره سیمان ، بخاری برقی نیست که شب بزنن برق و صبح خاموشش کنند . هر کوره برای گرم شدن و آماده بار شدن نیاز به 48 ساعت زمان دارد و مصوبه مصرف 10 درصد برق هم واقعا قابل تأمل است.  
با این 10 درصد چگونه کارخانه فعالیت کنند!  10 درصد در یک کارخانه یک میلیون تنی  یعنی حدود 2 مگاوات برق است. کوره به تنهایی 4 مگاوات برق نیاز دارد مگر می شود کوره بدون آسیاب مواد و سیستم انتقال مواد کار کند؟ کوره برای پخت به مواد نیاز دارد و برای آماده سازی مواد حداقل 6 مگاوات برق لازم است . 

مگر می شود آسیاب سیمان که حداقل 5 مگاوات برق نیاز دارد بدون داشتن کلینکر کار کند؟ اکثر کارخانجات سیمان کلینکر دپو ندارند و از تولید به مصرف هستند. آسیاب سیمان به تنهایی هم نمی تواند کار کند.  پس مصرف 10 درصد یعنی تعطیلی کارخانجات سیمان و نتیجه اش هم کمبود سیمان و گرانی آن می شود . اثر منفی قطع برق در بازار سیمان تا دو سه ماه آینده پابرجا خواهد بود و تا بخواهد  اثر منفی قطع برق خنثی شود ، زمستان فرا می رسد و‌با قطع گاز دوباره بحران شروع می شود.»

 انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انجمن سیمان انجمن سیمان مگاوات برق 10 درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۰۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی در پتروشیمی آبادان مهار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، بعد از ظهر امروز یکشنبه ساعت ۱۵ و ۱۵ دقیقه در یکی از مبدل‌های همجوار کوره در مجتمع پتروشیمی آبادان از محل جدا و باعث انتشار حجم زیادی گاز به سمت کوره و آتش سوزی شد.

پس از ۱۵ دقیقه با تلاش آتش نشانان پالایشگاه خاموش شد و به کسی آسیبی نرسید.

همچنین در این حادثه مقادیری کابل برق و اتصالات ابزار دقیق آتش گرفت و تلاش برای راه اندازی دوباره این واحد در حال انجام است.

کد خبر 6091487

دیگر خبرها

  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • پیش بینی کاهش ناترازی برق به ۱۱ هزار مگاوات
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • انشعابات گاز علت اصلی هدر رفت انرژی
  • تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰ درصد مودم‌های فیبر نوری
  • راه اندازی دوباره واحد پتروشیمی آبادان
  • آتش سوزی در پتروشیمی آبادان مهار شد
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا