Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورو نیوز، «شارل میشل» رئیس شورای اروپا، قرار است امروز یکشنبه با «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان دیدار و با وی درباره بحران قره باغ گفتگو کند.

در همین رابطه میشل از حمایت اتحادیه اروپا برای میانجیگری بین المللی برای حل اختلافات میان باکو و ایروان خبر داد.

میشل روز گذشته نیز در ارمنستان با مقامات این کشور دیدار و گفتگو کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای اروپا در این سفر تاکید کرد که اتحادیه اروپا گروه مینسک به ریاست مشترک ایالات متحده، روسیه و فرانسه را تشویق می‌کند که به مسئولیت خود عمل کنند و برای حل و فصل اختلافات میان این دو کشور وارد عمل شوند.

تاکید بر برگزاری نشست‌هایی برای گفتگو با حضور میانجیگران بین‌المللی در حالی است که با وجود پایان جنگ میان دو همسایه در پاییز سال گذشته میلادی، سطح تنش‌ها میان باکو و ایروان بسیار بالا است.

شارل میشل همچنین بر «اهمیت جلوگیری از تشدید جدال‌های لفظی» میان سیاستمداران دو کشور و رسیدگی سریع‌تر به موضوع اسیران ارمنی که در آذربایجان نگهداری می‌شوند، تأکید کرد.

میشل قرار است امروز یکشنبه با الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان دیدار کند و در ادامه رهسپار گرجستان شود.

ارمنستان و آذربایجان پس از دهه‌ها اختلاف بر سر کنترل منطقه کوهستانی قره باغ، سرانجام در پاییز ۲۰۲۰ میلادی با یکدیگر وارد جنگ شدند. در این نبرد خونین که مدت شش هفته طول کشید، علاوه بر حملات نظامی به خاک ارمنستان بیش از ۶۵۰۰ نفر نفر در دو سوی جبهه کشته شدند.

این جنگ سرانجام با میانجیگری مسکو متوقف شد و بر اساس قرارداد آتش‌بس امضا شده میان باکو و ایروان، دولت ارمنستان مجبور شد کنترل بر سرزمین‌هایی در قره‌باغ را پس از سه دهه به آذربایجان واگذار کند.

کد خبر 5260712

منبع: مهر

کلیدواژه: شارل میشل اتحادیه اروپا ارمنستان مناقشه قره باغ جمهوری آذربایجان ایالات متحده امریکا افغانستان عراق لبنان طالبان رژیم صهیونیستی ایران فلسطین روسیه سوریه سعد الحریری ترکیه مذاکرات صلح افغانستان طالبان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۰۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمعات اعتراضی با شعار مرگ در ونیز جایی ندارد در دوسالانه ونیز/ اروپا هم اسرائیل را پس زد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،همزمان با آغاز شصتمین دوسالانه هنر ونیز و همزمان با ورود میلیاردرها، نخبگان و هنرمندان به ونیز برای خرید و مشاهده آثار هنری آغشته به تفکرات سیاسی، همواره روزهای عجیبی سرشار از تظاهرات، اعتراضات و درگیری‌های مختلف است.

براساس گزارش نشریه انگلیسی گاردین، اما بینال امسال فضایی آخر الزمانی، عجیب و سرشار از تنش به خود گرفته است. پاویون ۸۸ کشور از سراسر دنیا در نمایشگاه امسال حضور خواهند داشت.

پلیس مجهز شده با تجهیزات ضد شورش در ونیز، صحنه غیرعادی است. اما چهارشنبه هفته گذشته، همزمان با شنیده شدن فریاد "زنده باد فلسطین" از سوی معترضین و پخش نوشته‌هایی تحت عنوان "مرگ در ونیز جایی ندارد"، پلیس ضدشورش در ونیز حضور پیدا کرد.

در این تظاهرات، هنرمندان و خلاقان، خواستار جلوگیری از حضور اسرائیل در بینال شدند. آنها در بیانیه‌های منتشر شده خود اعلام کردند: ما خواستار عدم حضور اسرائیل در مراسم هستیم. ما از بینال می‌خواهیم تا پاویون اسرائیل را تعطیل کند.

اما بینال ونیز پایون اسرائیلی را تعطیل نکرد. در چنین شرایطی، هنرمند اسرائیلی روث پتیر، تصمیم گرفت تا از آثار خود رونمایی نکند و روی پنجره پاویون خود بنویسد: تا آتش بس و توافقی برای تبادل اسرا اتفاق نیوفتد، این پاویون تعطیل باقی خواهد ماند.

بر اساس این گزارش، تا به حال ۲۳ هزار با امضای بیانیه‌ای خواستار ممانعت از حضور رژیم صهیونیستی در دوسالانه ونیز شده‌اند.

22057

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898689

دیگر خبرها

  • مکرون: خطر نابودی اروپا وجود دارد/ برای رویارویی تجهیز نیستیم
  • درباره رابطه ایران با گرجستان و ارمنستان!
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • تجمعات اعتراضی با شعار مرگ در ونیز جایی ندارد در دوسالانه ونیز/ اروپا هم اسرائیل را پس زد
  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد
  • علی‌اف: دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا نوامبر ممکن است
  • علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده‌اند
  • علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده اند
  • علی‌اف: از هر زمان دیگری به توافق صلح با ارمنستان نزدیکتر هستیم
  • کنعانی: به توافقات انجام شده میان آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم