Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@05:19:16 GMT

59 درصد ایرانیان با اضافه وزن روبرو هستند

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۶۰۹۷۳

59 درصد ایرانیان با اضافه وزن روبرو هستند

دبیر فدراسیون ورزش های همگانی گفت: ۵۹ درصد جمعیت کشور با اضافه وزن روبرو هستند که تبعات خاص خود را به دنبال دارد.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، محمدرضا فروهی روز یکشنبه در مجمع عمومی سالیانه هیات ورزش های همگانی ایلام که به صورت وبینار برگزار شد، اظهار داشت: هم‌افزایی تمامی دستگاه‌ها در افزایش تحرک بدنی شهروندان موضوع مهمی است که به برنامه‌ریزی، هماهنگی و تلاش مضاعف نیاز دارد و باید همکاری لازم وجود داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ۵۹ درصد مردم ایران دارای اضافه وزن و چاقی، ۳۷ درصد دارای فشار خون بالا و ۸۰ درصد مردم نیز دچار بیماری های غیرواگیر هستند که می توان با ورزش آنها را رفع کرد ، همچنین ۲۰ درصد کوکان نیز به چاقی مبتلا هستند.

دبیر فدراسیون ورزش های همگانی تاکید کرد: با توجه به وجود اقشار مختلف در جامعه با ظرفیت های متفاوت باید بتوانیم با برنامه های مناسب آنها را بیش از پیش درگیر ورزش کرد.

فروهی در خصوص ورزش های همگانی در ایلام نیز ادامه داد: ورزش های همگانی استان ایلام در رده بندی کشور رتبه متوسطی دارد و اقدامات معمولی که باید انجام شود صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: ما نباید صرفا برنامه محور باشیم بلکه در کنار آن در صدد افزایش مخاطبان نیز باشیم تا بتوانیم به هدف اصلی خود برسیم.

دبیر فدراسیون ورزش های همگانی افزود: امسال برای اجرای برنامه های ورزش همگانی در استان ها بصورت ملی اعتبار اختصاص یافته که از سوی وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون به استان ها ابلاغ  می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام نیز در این نشست گفت: یکی از مولفه های توسعه ورزش تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص است که باید ذائقه مردم را با توانایی های خاص تامین شود.

مظفر علی شائی اظهار داشت: استان ایلام دارای مکان برای فعالیت های عمومی است اما عدم مشارکت سایر دستگاه ها در فعالیت همگانی دیده می شود.

وی افزود: تامین منابع مالی و رویدادها نیز از دیگر مولفه های توسعه ورزش در هر استانی بوده و ایلام دارای بستر هماهنگی مناسب برای ورزش های همگانی است.

علی شائی یادآور شد: باید برنامه های بیشتری با توجه به استعداد افراد در سنین مختلف اجرا کرد تا به هدف اصلی که ورزش برای همگان است، برسیم.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام ادامه داد: عملکرد هیات ورزش های همگانی استان با توجه به شرایط کرونایی و محدودیت ها مناسب بوده و مورد تقدیر فدراسیون نیز قرار گرفته است.

علی شائی با بیان اینکه امیدواریم با بازگشت به فضای سالم جامعه ورزشی را توسعه دهیم، گفت: باید علائق و سلایق مردم را در هر استان شناسایی کرد و متناسب با این رویکرد فعالیت بدنی ایجاد کنیم.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 ورزش همگانی اضافه وزن اضافه وزن ایرانیان سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 ورزش های همگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۰۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش باید مثل دارو تجویز شود

ایسنا/ایلام عضو هئیت علمی دانشگاه پیام نور ایلام گفت: همان طور که بیمار به دکتر مراجعه می‌کند، نسخه می‌گیرد و بعد نسخه را به داروخانه می‌برد و داروهای خود را دریافت می‌کند، در مورد نسخه تمرینات ورزشی هم باید همین اتفاق بیافتد.

دکتر «افشین مقدسی» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به مزایای مثبت شرکت در ورزش و فعالیت بدنی، کالج پزشکی ورزشی آمریکا ( ACSM ) و انجمن پزشکی آمریکا به همراه چند دانشکده علوم ورزشی، در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۰۷، دست به خلق یک ابتکار جدید با عنوان «ورزش دارو است» زدند که هدف آن تجویز نسخه ورزشی از سوی پزشکان به عنوان بخشی استاندارد از الگوی درمان و پیشگیری از بیماری در جهت ارتقای سطح سلامت افراد جامعه بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور ایلام گفت: این گروه از پزشکان و متخصصان علوم ورزشی از آن زمان تلاش دارند تا یک تحولی را در سیستم پزشکی و یک پل ارتباطی بین باشگاه‌های ورزشی، بیمارستان‌ها و مطب پزشکان ایجاد کنند و مربیان ورزشی را وارد تیم‌های درمانی کنند.

وی ادامه داد: آن‌ها از پزشکان خواسته‌اند تا در کنار نسخه‌ها و روش‌های دارویی برای درمان، نسخه‌های ورزشی را نیز تجویز کنند و بیماران با پیروی از نسخه‌ها و دستورات پزشکان به باشگاه‌های ورزشی مراجعه نمایند.

این استادیار حرکات اصلاحی و آسیب‌شناسی ورزشی گفت: همان طور که بیمار به دکتر مراجعه می‌کند، نسخه می‌گیرد و بعد نسخه را به داروخانه می‌برد و داروهای خود را دریافت می‌کند، در مورد نسخه تمرینات ورزشی هم باید همین اتفاق بیفتد تا بیماران پس از دریافت نسخه ورزشی پزشک، به باشگاه ورزشی مراجعه و آن را به مربی ورزش بدهند.

وی ادامه داد: یک سال بعد یعنی سال ۲۰۰۸ اولین کنگره جهانی «ورزش دارو است" برگزار شد و در این کنگره طرح به صورت جهانی اعلام شد. از آن زمان تا کنون این طرح به بیش از ۴۰ کشور در قاره‌های مختلف گسترش یافته است. در ایران، تقریباً هیچ اقدام مؤثری در این خصوص صورت نگرفته است و از بسیاری از کشورها عقب هستیم. در حالی که آمار بیماری‌های غیر واگیر از قبیل بیماری‌های قلبی- عروقی، تنفسی، دیابت، سرطان، سکته‌های قلبی و مغزی، مالتیپل اسکلروزیس، آلزایمر، چاقی و ... روز به روز در کشور ما در حال اضافه شدن است.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور ایلام گفت: بدون شک اجرای ملی طرح «ورزش دارو است» در ایران می تواند به پیشگیری از این بیماری‌ها و بهبود سلامت افراد جامعه کمک زیادی کند و از بار وارده بر سیستم درمان کشور بکاهد. واقعاً با داشتن بسیاری از شواهد علمی، زمان آن فرا رسیده است که پزشکان و متخصصین علوم ورزشی کشورمان با هم، همراهی و هم‌افزایی کنند تا بیماران و همه افراد جامعه قرص ورزش خود را دریافت و آن را به درستی مصرف کنند.

مقدسی تصریح کرد: بدون شک، ورزش یک دارو است و حتی با توجه به مزایای بیشماری که دارد اگر بگوییم که ورزش فراتر از دارو هم هست گزاف نگفته ایم. تصور کنید اگر قرصی وجود داشت که تمامی مزایای تأیید شده‌ای که ورزش برای سلامتی دارد را یکجا داشت، آیا همه‌ی تلاش خودمان را برای دستیابی به این داروی شگفت انگیز بکار گرفته‌ایم؟! پس نظام پزشکی و همه دست اندرکارانی که در امر ورزش فعال هستند باید یک جنگ تمام عیار را علیه کم تحرکی اعلام کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور ایلام در پایان گفت: تأکید می‌کنم که حرکت بیشتر و نشستن کمتر مزایای زیادی برای سلامتی دارد و تقریباً به نفع همه است. امیدوارم روزی فرا رسد که ورزش جزیی از فرهنگ و کارهای روزمره همه ایرانیان باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورزش باید مثل دارو تجویز شود
  • شهرداری همدان در جذب شهروندان به ورزش خلاقانه عمل کند
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • کالری مصرفی 50 درصد ایرانیان زیر استاندارد
  • تغییر نام باشگاه استقلال؛ بدون مشکل یا تنش‌زا/ قانون چه می‌گوید؟
  • اختلاف دو وزارتخانه بر سر تغییر نام استقلال
  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی
  • پیام رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا | اهتزاز پرچم پرافتخار ایران در تایلند موجب سرافرازی ایرانیان ورزش‏‌دوست شد
  • رویکرد ما همگانی کردن ورزش در سطح محلات است