Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد اصغری در تشریح وضعیت جوی کشور اظهار داشت: در ساعات بعدازظهر و اوایل امشب در برخی نقاط بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، کرمان،‌ فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خوزستان و یزد همچنین غرب خلیج‌فارس وزش باد شدید موقت و رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روز دوشنبه ۲۸ تیر در همه استان‌هایی که ذکر شد غیر از یزد بارش‌ها با شدت کمتر ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

* افزایش تدریجی دما در اغلب شهرها تا پایان هفته

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا پایان هفته در اغلب مناطق کشور روند دما به صورت افزایشی خواهد بود.

اصغری گفت: روز آینده در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل و در استان‌های مازندران، گیلان و ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین،‌ البرز، تهران، زنجان و سمنان و شمال استان تهران رگبار و باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

* هشدار طغیان رودخانه‌های فصلی و جاری شدن روان آب‌ و انسداد جاده‌ها در ۵ استان

وی با اشاره به بارش شدید باران و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و احتمال تگرگ در برخی مناطق گفت: این شرایط جوی امروز یک‌شنبه  ۲۷ تیر در فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و فردا دوشنبه ۲۸ تیر در جنوب کرمان و شمال هرمزگان حاکم است.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: در این راستا طغیان رودخانه‌های فصلی، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، آب گرفتگی معابر، برخورد صاعقه، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی و انسداد موقت جاده‌ها، بروز خسارت به محصولات کشاورزی و تخریب سازه‌های سست و موقت، محتمل است.

اصغری افزود: در این راستا توصیه‌ می‌شود اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با خطراتِ ناشی از ناپایداری‌های جوی، تقویت سازه‌های موقتی و اجتناب از صعود به ارتفاعات و چرای دام‌ در مراتع مرتفع و مسیل‌ها، در دستور کار باشد.

* هشدار طوفان شن و کاهش کیفیت هوا و تاخیر در پروازهای سیستان و بلوچستان

وی با اشاره به وزش باد شدید، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در برخی نقاط کشور، گفت: این شرایط جوی روز یک‌شنبه ‌۲۷ تیر در شمال سیستان و بلوچستان، روز دوشنبه ‌۲۸ تیر در شمال سیستان و بلوچستان و روز سه‌شنبه ‌۲۹ تیر در شمال سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: بر این اساس وقوع طوفان شن، خیزش گردوخاک، کاهش دید، تاخیر در پرواز احتمالی، کاهش کیفیت هوا، اختلال در تردد جاده‌ای و خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی، پیش‌بینی می‌شود.

اصغری اضافه کرد: در این راستا توصیه‌ می‌شود خودداری از تردد غیر ضروری برای همه گروه ها، احتیاط در تردد جاده‌ای، محکم کردن سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی و احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان‌های نیمه کاره، در دستور کار باشد.

* آسمانی صاف تا نیمه‌ابری در پایتخت

وی افزود: سه‌شنبه ۲۹ تیر در جنوب سیستان و بلوچستان و کرمان و فارس همچنین برخی نقاط بوشهر و هرمزگان بارش پراکنده، رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و این شرایط روز چهارشنبه ۳۰ تیر در هرمزگان و جنوب کرمان حاکم است. 

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: از سه روز آینده در برخی نقاط استان‌های سمنان، خراسان‌ رضوی، شمال سیستان و بلوچستان و جنوب یزد در برخی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

اصغری در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده ۲۸ تیر صاف در بعدازظهر نیمه‌ابری همراه با وزش باد و گاهی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۷ و ۲۶ درجه خواهد بود.

وی اضافه کرد: فردا شهرکرد و همدان با کمینه دمای ۱۵ درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان و اهواز با بیشینه دمای ۴۷ درجه گرمترین مرکز استان خواهد بود.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: شمال سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان پیش بینی می شود وزش باد شدید رودخانه ها برخی نقاط استان ها ۲۸ تیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۱۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند

  یعقوب سلیمانی  در بازدید از مناطق درگیر سیلاب سیستان و بلوچستان گفت:  در پی سیلاب و آبگرفتگی در ۱۳ شهر و ۲۸۹ روستا در جنوب استان، هلال احمر بصورت امداد زمینی و هوایی در حال خدمات رسانی هستند.

وی تاکید کرد: امدادرسانی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان از طریق امداد زمینی و هوایی از ۲۸ فروردین ماه شروع شده و ادامه دارد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: هم اکنون ۲ بالگرد در سیستان و بلوچستان در حال فعالیت هستند و با ۲۰۰ سورتی پرواز برای بیش از ۱۱ هزار خانوار اقلام زیستی توزیع کرده است.

وی تصریح کرد: تا زمانی که مردم جنوب سیستان و بلوچستان به کمک نیاز داشته باشند امداد و نجات انجام خواهد شد.
سلیمانی بیان کرد: امدادرسانی از طریق قایق و خودروهای سنگین هم در حال انجام است و تلاش خواهیم کرد بهترین روند امدادرسانی را ارائه دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • هشدار زرد هواشناسی برای بیشتر نقاط کشور
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی + جزئیات
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی  + جزئیات | امروز کدام مناطق بارانی است؟
  • پیش بینی هشدار زرد هواشناسی در بیشتر نقاط کشور
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد ؛ بارش‌ سیل‌آسای باران و تگرگ | طوفان گرد و خاک ۵ استان را در می‌نوردد
  • ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است
  • ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند
  • مرگ ۲ کودک در رودخانه سیستان وبلوچستان
  • غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان
  • طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور