Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-27@19:57:36 GMT

۳ هزار هکتار از مراتع فریدونشهر طعمه حریق شد

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۶۱۸۵۶

۳ هزار هکتار از مراتع فریدونشهر طعمه حریق شد

منصور شیشه‌فروش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین اظهار کرد: در روزهای گذشته سه هزارهکتار از مراتع شهرستان فریدونشهر طعمه حریق شد.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۳۰ مورد حادثه حریق در پوششهای گیاهی اعم از مراتع و باغات رخ داده است و ۱۱۵ هکتار از پوشش گیاهی استان اصفهان دچار حریق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان دارای ۶ میلیون و ۳۰۰ هکتار مرتع است که مستعد وقوع حریق است که اطلاع رسانی لازم در راستای پیشگیری از وقوع حریق و آتش سوزی شده است.

وی اضافه کرد: حریق ها می توانند خساراتی نظیر فرسایش خاکی را به همراه داشته باشند و مرگ و میرهای میکروارگانیسم ها و آلودگی هوا را موجب می شود.

48

کد خبر 1534591

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان اصفهان آتش سوزی ستاد مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۱۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) این عنکبوت بی‌رحم و خطرناک است

عنکبوت شکارچی گلسنگ (Lichen Huntsman Spider) با نام علمی Heteropoda boiei به نام عنکبوت گلسنگ نیز شناخته می‌شود و به سرده Heteropoda در خانواده Sparassidae تعلق دارد. این نوع عنکبوت شکارچی در آسیا و استرالیا یافت می‌شود. این عنکبوت‌ها می‌توانند از نظر رنگ متفاوت باشند و ترکیب‌های رنگی مختلفی از آن‌ها وجود دارد.

به گزارش عصر ایران، عنکبوت شکارچی گلسنگ برای شکار طعمه خود تار نمی‌تند، بلکه در میان خزه‌ها و گلسنگ‌ها کمین کرده و زمانی که طعمه در فاصله مناسب قرار گرفت، به آن حمله می‌کند. به واسطه ترکیب رنگ خود، آن‌ها می‌توانند بین خزه‌ها و گلسنگ‌ها استتار کنند.

رژیم غذایی آن‌ها بیشتر از حشرات و سایر بی مهرگان و گاهی اوقات مارمولک‌های کوچک تشکیل شده است. عنکبوت شکارچی گلسنگ اغلب در شکاف پوست درختان زندگی می‌کند. آن‌ها می‌توانند بسیار سریع حرکت کنند و اغلب از پرش فنری در حین دویدن استفاده می‌کنند. این عنکبوت‌ها می‌توانند روی دیوار‌ها و حتی سقف راه بروند.

در صورتی که یک عنکبوت شکارچی گلسنگ را بردارید، احتمال این که واکنش چسبیدن را از خود نشان دهد، زیاد است که جدا کردن حیوان از طریق تکان دادن را دشوار کرده و احتمال گاز گرفته شدن توسط آن را افزایش می‌دهد.

عنکبوت‌های ماده مدافعان سرسختی از کیسه‌های تخم و فرزندان خود هستند. در صورتی که تحریک شوند، آن‌ها یک نمایش هشدار دهنده را به اجرا می‌گذارند. اگر هشدار‌ها نادیده گرفته شوند، احتمال حمله و گاز گرفتن عنکبوت وجود دارد.

دیگر خبرها

  • وقوع ۱۰۴ حریق و حادثه در سمنان/ ۲۷۸۵ نفر با آتش نشانی تماس گرفتند
  • (تصاویر) این عنکبوت بی‌رحم و خطرناک است
  • همایش تجلیل از خیران سلامت فریدونشهری
  • رنگین شدن سفره‌های مردم مراغه با گیاهان کوهی
  • رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان در مناطق کوهستانی مراغه
  • رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان کوهی مراغه
  • پیشگیری از حریق در مراتع ایلام اولویت کار دستگاه‌های اجرایی باشد
  • خروش رودخانه چشمه لنگان فریدونشهر
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم