Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۹ هزار و ۷۹۸ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۸ هزار و ۲۳۳ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۸۴ هزار و ۸۸۷ مورد بوده است که ۱۱۵ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۹۴ هزار و ۸۸۷ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر ۲۱۲ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که ۱۱ مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۲۷ هزار و ۵۲۳ نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۵۱۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

استقبال چشمگیر گروه سنی بالای ۶۰ سال از واکسن کرونا

 
پرویز قزلباش با اشاره به آغاز واکسیناسیون گروه سنی بالای ۶۰ سال از هفته گذشته در زنجان، گفت: میزان استقبال این گروه سنی از واکسن کرونا، روز به روز بیشتر می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان تعداد واکسن‌های تزریقی روز گذشته در سطح استان را ۷ هزار و ۵۰۰ دوز اعلام و ابراز امیدواری کرد این رقم طی چند روز آینده به بالای ۱۰هزار دوز برسد.

وی مشارکت گروه سنی بالای ۶۰ سال در واکسیناسیون کرونا را تا روز گذشته، ۳۶درصد اعلام کرد و افزود: امیدواریم این مشارکت تا پایان امروز به ۵۰ درصد برسد.

مدیر ارشد دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به ظرفیت استان برای تزریق بیش از ۱۵هزار دوز در هر روز، گفت: در حال حاضر، تعداد دوزهای تزریقی را با میزان واکسن‌هایی که در اختیار استان قرار داده شده است، تنظیم کرده‌ایم.

وی با تاکید بر ثبت‌نام گروه سنی بالای ۶۰سال در سامانه‌ واکسیناسیون کرونا، اظهار کرد: پس از ثبت‌نام، در فاصله‌ زمانی کوتاهی، از افراد، برای تزریق واکسن، دعوت به عمل می‌آید ولی در عین حال سعی داریم حتی افرادی را که در سامانه ثبت نام نکرده‌اند نیز به شکل‌های مختلف تحت پوشش تزریق واکسن قرار دهیم.

قزلباش تصریح کرد: طبق اعلام ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا، در هفته گذشته، ۱۱میلیون دوز واکسن وارد کشور شده است که بخش عمده‌ای از آن توزیع شده و مابقی نیز در حال توزیع می‌باشد.
وی با بیان اینکه در هفته‌ی جاری نیز شاهد ورود تعداد قابل توجهی واکسن کرونا به کشور خواهیم بود، افزود: در صورت ادامه‌ی این روال، سرعت واکسیناسیون بالاتر خواهد رفت.
انتهای پیام/73004/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: بستری دانشگاه علوم پزشکی فوتی سرپایی گروه سنی بالای ۶۰ سال استان زنجان بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۱۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافتی ماهانه ایتام زنجانی به ۲۰ میلیون ریال رسید

روح اله صالحی مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه دریافتی ماهانه ایتام زنجانی به ۲۰ میلیون ریال رسید گفت: دریافتی فرزندان مشمول طرح محسنین هم ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال در ماه است.

صالحی ضمن قدردانی از همراهی خیرین در برنامه‌های کمیته امداد، افزود: خوشبختانه با مشارکت و همدلی خیرین زنجانی، کمیته امداد استان زنجان رتبه نخست کشوری را در نگهداشت حامیان دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قریب به چهار هزار و ۹۰۰ یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هستند، اضافه کرد: این تعداد فرزند در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین از حمایت های کمیته امداد برخوردارند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان همچنین از همکاری ۳۶ هزار و ۴۸۰ حامی با این نهاد خبر داد و گفت: قریب به چهار هزار نفر از این حامیان در ماه رمضان جذب شدند.
وی با بیان اینکه خیرین با هر مبلغی می توانند در طرح اکرام ایتام و محسنین مشارکت کنند، اضافه کرد: خیران نیک اندیش زنجانی می‌توانند از طریق ارسال عدد یک به سرشماره ۳۰۰۰۳۳۳۳۲۴ و یا مراجعه به سایت Ekram.emdad.ir حمایت مادی و معنوی فرزندان ایتام و محسنین را عهده دار شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • دریافتی ماهانه ایتام زنجانی به ۲۰ میلیون ریال رسید
  • دریافتی ایتام زنجانی به ۲ میلیون تومان رسید
  • واگذاری قابل توجه زمین در زنجان برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • بارش باران نقاط مختلف استان زنجان را فرا می گیرد
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • سامانه جدید بارشی در زنجان فعال می‌شود
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • جوجیتسو کاران زنجانی در قهرمانی آسیا