Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@07:24:13 GMT

سامانه‌هایی برای تسریع و تسهیل فرایندهای هنری

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۶۲۰۰۲

سامانه‌هایی برای تسریع و تسهیل فرایندهای هنری

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دوره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هوشمندسازی را در اولویت برنامه ها قرار داد و امروز تعدادی از فرایندها از طریق سامانه ها انجام می شود. سامانه هایی نیز در حال نهایی شدن و راه اندازی است. معاونت امور هنری بر اساس فرایندها با همکاری فناوری اطلاعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طراحی و راه اندازی سامانه ها را دنبال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راه اندازی سامانه های ثبت امور هنری یکی دیکر از مجموعه گزارش های عملکرد معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره تصدی سید عباس صالحی به عنوان وزیر همچنین سید مجتبی حسینی در تصدی معاونت امور هنری در دولت تدبیر و امید به شمار می آید.

سامانه‌آموزشگاه‌های آزاد هنری

سامانه آموزشگاه‌های آزاد هنری، یکی از سامانه هایی است که فرایند درخواست و ثبت اطلاعات برای دریافت مجوز آموزشگاه‌های آزاد هنری در رشته های موسیقی، نمایش، هنرهای تجسمی و غیره را به صورت الکترونیکی فراهم کرده است. در این سامانه سعی شده سهولت بیشتری برای متقاضیان و مدیران آموزشگاه‌های آزاد هنری فراهم شود و همه امور مربوط به آموزشگاه‌ها از طریق سامانه انجام شود و تمام استان‌های کشور با یک رویه پیش خواهند رفت.

دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری معاونت امور هنری با توجه به بررسی پرونده های متقاضیان آموزشگاههای آزاد هنری، با ارزیابی شورای مرکزی نظارت بر آموزشگاههای آزاد هنری مجوز صادر می کند و در حال حاضر بیش از شش هزار آموزشگاه در کشور دارای مجوز هستند.

این دفتر در کنار صدور مجوز آموزشگاه‌ها بر اساس قانون، فرایندهایی را برای کیفیت آموزش هنر در آموزشگاههای آزاد هنری برنامه ریزی و اجرا می کند که صدور کارت صلاحیت تدریس مربیان آموزشگاه‌های آزاد هنری به کیفیت آموزش هنر کمک می کند.

برای تسهیل و تسریع در صدور کارت صلاحیت تدریس مربیان آموزشگاههای آزاد هنری سامانه صدور کارت صلاحیت تدریس در سال ۱۳۹۸ راه اندازی شد و افرادی که متقاضی تدریس در آموزشگاه‌ها هستند در این سامانه درخواست خود را ثبت می کنند و پس از ارزیابی نتیجه اعلام می شود.

متقاضیان در صورت احراز شرایط و تخصص حرفه‌ای مربیگری در یکی از رشته های هنری مصوب، می‌توانند در آموزشگاه‌های آزاد هنری به تدریس بپردازند و مراجع نظارت و رسیدگی بر فعالیت¬های آموزشگاه‌های آزاد هنری در کلیه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور نیز این کارت را در بعد نظارتی به عنوان یکی از مدارک اصلی فعالیت آموزشی در آموزشگاه قلمداد می کنند و مدرسان، برای تدریس در آموزشگاه‌های آزاد هنری موظف به دریافت کارت تدریس هستند.

دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری به عنوان متولی اصلی ساماندهی، سیاست‌گذاری، الگو سازی و اجرای فرایندهای آموزش هنر در کشور به منظور تضمین کیفیت سطح آموزش در آموزشگاه‌های آزاد هنری، همچنین استفاده از توانمندترین مدرسان این سامانه را طراحی و راه اندازی کرده است و تاکنون بیش از ۱۷۰۰ نفر برای تدریس در آموزشگا های آزد هنری کارت صلاحیت تدریس دریافت کرده اند.

سامانه پروانه اجرای نمایش

 سامانه پروانه اجرای نمایش یکی دیگر از سامانه هایی است که برای بررسی درخواست های اجرای نمایش و صدور مجوز راه اندازی شده است و بررسی تقاضاها و صدور مجوز در سامانه انجام می شود. این سامانه می تواند اطلاعات نمایش هایی را که مجوز اجرا دریافت می کنند، به صورت آنلاین فراهم می شود و می تواند اطلاعات درباره اجراهای نمایش را دقیق و بروز فراهم کند. سامانه پروانه نمایش نیز از سال گذشته راه اندازی شد و روند صدور مجوز اجرای نمایش الکترونیکی شد.

سامانه شعر و ترانه

در زمیه موسیقی سامانه شعر و ترانه، آلبوم و تک اهنگ راه اندازی شده است و درخواست و بررسی و صدور مجوز آلبوم و تک آهنگ موسیقی از طریق سامانه انجام می شود. سامانه جامع انتشار و اجرا آثار موسیقی نیز در حال راه اندازی است که با راه اندازی این سامانه تمامی فرایندهای مجوز آلبوم، تک آهنگ و کنسرت موسیقی در کشور به طور متمرکز و در سامانه انجام می شود.

طراحی و راه اندازی سامانه ساخت و نصب مجسمه و یادمان در میادین و اماکن عمومی، سامانه پروانه نگارخانه و سامانه برگزاری دوره های آموزش استانداردهای مهارتی نیز در حال انجام است و به زودی راه اندازی خواهد شد.
 

برچسب‌ها ارتباطات و رسانه معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاصی ایرنا سامانه الکترونیکی مکاتبات اداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ارتباطات و رسانه معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاصی ایرنا ارتباطات و رسانه معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاصی ایرنا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آموزشگاه های آزاد هنری آموزشگاههای آزاد هنری کارت صلاحیت تدریس معاونت امور هنری آموزشگاه ها سامانه پروانه راه اندازی شد سامانه انجام انجام می شود راه اندازی اجرای نمایش سامانه هایی سامانه ها صدور مجوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۲۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور

معاون برنامه‌ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به راه‌اندازی سامانه بر خط اعلام کمبودهای کشوری گفت: با راه‌اندازی این سامانه اطلاعات دقیق کمبودهای دارویی معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور در دسترس قرار می‌گیرد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان غذا و دارو، ناصر هیراد با بیان به اینکه در گذشته افراد مختلف و حتی غیرمتخصص در خصوص کمبودهای دارویی اظهار نظر کرده و ارقام مختلفی را در مورد آن اعلام می‌کردند، اظهار کرد: از سال گذشته مسیرهای مختلفی برای احصای کمبودهای دارویی تعریف شده است که آمار جامعی را در اختیار سازمان غذا و دارو قرار می‌دهد.

وی گفت: لازم به ذکر است در منابع مختلف تعاریف متعددی برای کمبودهای دارویی ذکر شده است که اعلام اعداد متناقض خود گواه موضوع است، بدیهی است سازمان غذا و دارو مرجع رسمی اعلام کمبودهای دارویی است.

وی افزود: بررسی عملکرد شرکت‌های پخش از لحاظ نحوه توزیع و اعمال اقدامات اصلاحی به صورت مستمر در حال انجام بوده و طرح سامانه‌ای شدن برنامه توزیع داروها و توسعه سامانه اعلام کمبودهای دانشگاه از طریق اضافه شدن موجودی شرکت‌های پخش دارو در دست اقدام است، پایش کمبودهای دارویی و زنجیره تأمین به صورت ویژه با دو روش شناسه‌گذاری و رصد کمبود معاونت‌ها بر اساس مبتنی بودن شواهد نیز انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده ضمن پایش بهتر کمبودها، امکان برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای جبران آن وجود دارد، همچنین معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور با دسترسی به این سامانه می‌توانند از میزان موجودی دارو اطلاع یافته و نسبت به پیگیری و رفع مشکل حوزه خود اقدام کنند.

کد خبر 748678

دیگر خبرها

  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • راه اندازی بخش «آنژیوگرافی» برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • تحقق ۶۹ هزار شغل در استان اصفهان