Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن، در همین ارتباط و از سوی رایزنی فرهنگی سفارت کشورمان در ژاپن و با همکاری اداره کل همکاری فرهنگی و ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، فراخوان این جشنواره ارسال گردیده که علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت مربوطه نسبت به دریافت اطلاعات، درج اثر، ثبت نام و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. اقدام نمایند.
هنرمندان علاقه مند با مراجعه به سایت انگلیسی در (اینجا) برای دریافت اطلاعات و آشنایی با این دوره جشنواره   و از (اینجا) برای ثبت نام و درج اثر و ... اقدام نمایند.
موضوع جشنواره سال جاری "لبخند" در نظر گرفته شده و علاقه مندان می بایست تا پنجشنبه ۸ مهرماه ۱۴۰۰ (۳۰ سپتامبر ۲۰۲۱) نسبت به ثبت نام و معرفی آثار خود  بر اساس مشخصات اعلامی اقدام نمایند.

لازم به ذکر است که در فراخوان جشنواره مشخصات و شرایطی همچون آثار هنرمندان کم توان می تواند هم فردی باشد و هم گروهی، گواهی معتبر مبنی بر دارا بودن معلولیت و ... ذکر شده و اندازه اثر و تصویر هم می تواند از آ-۴ معادل ۲۱۰ در ۲۹۷  میلیمتر تا آ-۰ معادل ۸۴۱ در  ۱۱۸۹ میلیمتر اندازه تصاویر دیجیتالی برای ثبت در سایت  هم حداکثر ۱۵ مگابایت در نظر گرفته شده است.
آثار مورد قبول در این دوره شامل مدادهای رنگی، رنگ‌های اکریلیک، آب‌رنگ‌ها، رنگ‌های روغن، یا کاردستی کاغذ، تصویر چاپ ‌نقش چوبی (آجرک)، خوش‌نویسی، تصویر گل دوزی (با دست) است که باید به همراه اطلاعاتی به زبان انگلیسی  شامل نام و نام خانوادگی، تخلص، نوع معلولیت، کشور سکونت، آدرس محل سکونت، شماره تلفن و موبایل (تلفن همراه) در سامانه ثبت گردد و تنها آثاری که با موضوع " لبخند" باشند مورد پذیرش قرار می گیرد.
عنوان رایزنی فرهنگی کشورمان در ژاپن همچون سال های گذشته در بخش حامیان و همراهان جشنواره قید گردیده ضمن آن که در بخش مسابقه نیز جایزه یکی از برندگان بخش نهایی را بر عهده گرفته است.
در جشنواره سال های ۲۰۱۸ با موضوع " جشن و جشنواره" و ۲۰۲۰ با موضوع "صلح" نیز رایزنی فرهنگی مشاکت نموده و در هر دوره بیش از ۲۰۰ اثر را که بیشترین تعداد در میان ۴۱ کشور شرکت کننده بوده است را ارائه نمود.
در سال ۲۰۱۸،  ۶ اثر به بخش نهایی و ۵۰اثر در کتاب جشنواره به چاپ رسید و در سال ۲۰۲۰ نیز نفر دوم جایزه بزرگ جشنواره به ایران و مهرناز بهرامی هنرمند سیستان و بلوچستانی برای اثر "صلح از درون" تعلق گرفت و همچنین جایزه رایزنی فرهنگی ایران نیز به اثر " پیوند آرزوها" از  هنرمند ژاپنی طی مراسمی در توکیو با رعایت پروتکل های بهداشتی و محدود اهداء شد.
در جشنواره ۲۰۲۰ علاوه بر انتخاب نفر دوم از ایران، هایده مهریزی برگزیده برای دریافت جایزه داور جشنوار نوبوماسا کوشینو و فلاحتی برگزیده برای دریافت جایزه سفارت آنگولا در ژاپن گردیدند که به همراه ۲۶ اثر دیگر انتخاب شده در مرحله اول از کشورمان و همچنین تصویر مهرناز بهرامی در کتاب جشنواره به چاپ رسید و بالاترین تعداد آثار انتخابی را به خود اختصاص داد.

۴۵۲۳۱

کد خبر 1536477

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: معلولان روز جهانی معلولان نقاشی ژاپن ایران و ژاپن رایزنی فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۲۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی که گدار یک روز قبل از مرگ خودخواسته کامل کرد

فیلم ۱۸ دقیقه‌ای «سناریوها» آخرین ساخته «ژان بوک گدار» کارگردان مولف فرانسوی در جشنواره کن امسال همراه با یک معرفی ۳۴ دقیقه‌ای از این سینماگر به نمایش درمی‌آید.

به گزارش ایسنا، «سناریوها» یک فیلم کوتاه ۱۸ دقیقه‌ای است که در سال ۲۰۲۲ و یک روز قبل از مرگ «ژان لوک گدار» از طریق مرگ خودخواسته در سوئیس به پایان رسید.

این فیلم یک معرفی ۳۴ دقیقه‌ای از گدار ارائه خواهد کرد که ترکیبی از «تصاویر ثابت و متحرک، چیزی بین خواندن و دیدن» است که همراه با فیلم نمایش داده می‌شود.

سال گذشته، فیلم کوتاه «تریلر فیلمی که هرگز وجود نخواهد داشت؛ جنگ های ساختگی» ساخته ژان لوک گدار در جشنواره کن به نمایش گذاشته شد که اولین پروژه او بود که پس از مرگ منتشر شد و برخی آن را به عنوان آخرین فیلم این کارگردان فرانسوی معرفی کردند، اما در اوایل همان سال، «نیکول برنز» نویسنده‌ای که روی کتابی درباره گدار کار می کرد، گفت که وی قبل از مرگش چندین فیلم دیگر را نظارت و کارگردانی کرده است.

فیلم کوتاه «سناریوها» با تلاش «فابریس آرانو» و «ژان پل باتگیا» همکاران قدیمی گدار در بخش کلاسیک جشنواره کن ۲۰۲۴ رونمایی می‌شود.

«ژان لوک گدار» سینماگر سرشناس و از چهره‌های مطرح و پیشگام موج نوی سینمای فرانسه، در سال ۲۰۲۲ در سن ۹۱ سالگی درگذشت.

این فیلمساز طی چهار دهه فعالیت سینمایی‌اش موفق به کسب جوایز معتبری شد که دو خرس نقره‌ای و یک خرس طلای جشنواره برلین، شیر طلا، جایزه هیأت داوران و شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز از مهم‌ترین آنها هستند.

وی که پنج‌بار نامزد جایزه نخل طلای کن بوده است، در سال ۱۹۷۸ جایزه افتخاری سزار فرانسه را دریافت کرد، در سال ۲۰۰۷ جایزه یک عمر دستاورد سینمایی آکادمی فیلم اروپا را گرفت و در سال ۱۹۹۵ یوزپلنگ افتخاری جشنواره لوکارنو به وی اعطا شد.

فیلم سه‌بعدی او با نام «خداحافظی با زبان»، در سال ۲۰۱۴ توانست در جشنواره کن جایزه هیات داوران را کسب کند و یکی از آخرین ساخته او در سال ۲۰۱۸ با عنوان «کتاب تصویر» توانست اولین نخل طلای ویژه تاریخ جشنواره کن را از آن خود کند.

«از نفس افتاده»، «آلفویل»، «پی‌یرو خُله»، «تعطیلات آخر هفته»، «تحقیر» و «زن زن است»، تنهای بخشی از آثار مهم این کارگردان تاثیرگذار سینمای جهان محسوب می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند
  • عنوان بهترین دروازه بان آسیا کف آرزوهای من بود
  • داوران جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران جشنواره کن چه کسانی هستند؟
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • فیلمی که گدار یک روز قبل از مرگ خودخواسته کامل کرد
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری
  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم