Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی سخنگوی شورای ششم شهر مشهد در خصوص حضور زنان در مدیریت شهری آینده مشهد گفت: خانم‌ها در موقعیت‌های ستادی می‌توانند حضور داشته باشند اما این سهم برای آنان به قیمت خستگی‌های مفرط درست نیست و بنده مخالف حضور زنان در پست‌های مدیریتی، معاونت‎‌های شهرداری و شهردار مناطق شدن آنان هستم.

حسن موحدیان امروز در نشست خبری منتخبین ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که در نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد، اظهار کرد: رای مردم به منتخبین شورای ششم یعنی رای به تغییر و تحول در نظام مدیریت شهری.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص‌های ما در این راه حرکت به سمت جلو  و استفاده از افراد پاکدست، انقلابی و مردمی است. ما از همه ظرفیت‌های شهری و مدیریت شهری در این راه استفاده خواهیم کرد.در این چهار سال کاری خواهیم کرد که در پایان کار ما را به عنوان شورای شهر بشناسند و نه شورای شهرداری.

منتخب دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه شورای ششم محل تعامل‌ها خواهد بود، خاطرنشان کرد: ما به دنبال تعامل بوده و در راستای انجام آن به سمت شورا و مدیریت شهری هماهنگ حرکت خواهیم کرد. ما خود را موظف می‌دانیم که با دولت هماهنگ بوده و از ظرفیت‌های دولت به‌ نحو مطلوب استفاده کنیم. در همین راستا با استاندار به عنوان نماینده دولت در تعامل خواهیم بود. مردم‌محوری و ایجاد رابطه دوسویه از شاخص‌های عملکردی ما در این چهار سال خواهد بود.

تشکیل کارگروه‌های مختلف

موحدیان عنوان کرد: نقشه راه حرکت شورای ششم به ۲ بخش قبل از ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ و بعد از آن تقسیم می‌شود. ما در مراحل ابتدایی به سمت تشکیل دبیرخانه‌های مورد نیاز رفتیم. به دنبال تعامل با نهادهای مختلف، همکاری با دولت و ایجاد رابطه دوسویه با مردم در انجام امور هستیم. برای انسجام‌بخشی به امور، دبیرخانه‌ای تشکیل شده و تاکنون با بزرگان و مسئولان شهر نیز دیدارهایی صورت گرفته است. کارگروه‌های ویژه‌ای در شورای ششم، تشکیل شده است. به عنوان نمونه کارگروه شناسایی نخبگان و متخصصان، کارگروه تبیین شاخص‌های شهردار مشهد، کارگروه تدوین شورای ششم شهر مشهد و تشکیل تیم رسانه‌ای از جمله اقدامات در دست اقدام منتخبان شورای ششم است. تعیین موضوعات اولویت‌دار شهر توسط دبیرخانه تعریف می‌شود. این کارگروه‌ها برای آشنایی کامل‎‌تر با مسائل شهری و شهرداری تشکیل شده است. ما فارغ از جناح‌بندی از ظرفیت‌های بالای کارشناسان شهرداری استفاده می‌کنیم. تشکیل این کارگروه‌ها قطعا به معنای دخالت در کار شهردار بعدی نیست. بانک اطلاعاتی برای او گذاشته می‌شود تا از آن استفاده کند.

سخنگوی دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه افراد متخصص زیادی در کارزار انتخابات آمدند اما انتخاب نشدند ولی ما باید از ظرفیت و دیدگاه آنان برای بهتر اداره کردن شهر استفاده کنیم، گفت: کارگروه تدوین شاخص‌های شهردار شروع به کار کرده است. در تعیین شهردار مشهد شاخص‌هایی باید استفاده شود که در شان شهر امام‌ رضا(ع) باشد. این کارگروه در حال کار است و  فرآیند در آن به‌جد در حال انجام است تا به‌سرعت شهردار انتخاب شود.

موحدیان با اشاره به تشکیل کارگروهی برای شعار شورای ششم، تاکید کرد: همزمان با شروع به کار شورای ششم از این کارگروه رونمایی خواهیم کرد تا ما همانند دیگر شوراهای  گذشته نباشیم. شورای ششم تیم رسانه‌ای قوی برای استفاده از نظرات رسانه‌ها در کارهای خود تشکیل خواهد داد و نظرات آنان را منعکس کرده و در راستای پیشرفت و توسعه شهر از آن استفاده می‌کنیم. با این کار تبادل اطلاعات انجام خواهد شد.

در حال تعیین و انتخاب شاخص‌های شهردار مشهد هستیم

وی در خصوص انتخاب شهردار مشهد اظهار کرد: فرآیند تعیین شاخص برای شهردار مشهد در این هفته به اتمام می‌رسد. کسانی که در شورای ششم حضور دارند، شهردار را براساس ملاک‌ها، شاخص‌ها و ارتباط با افراد ذی‌صلاح شناسایی و انتخاب می‌کنند. ما کار را با آرامش انجام می‌دهیم و به آن اعتقاد داریم. نمی‌خواهیم موضوعات و مراحل این فرآیند را رسانه‌ای کنیم تا تداخلی با کارهای شهردار و شورای شهر فعلی پیش نیاید.

منتخب دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: برای شورای ششم بومی بودن شهردار اولویت اساسی است. اینکه گفته می‌‎شود چه نیازی است که شهردار بومی باشد، توهین به مردم مشهد است. توهین به مردم مشهد است که با وجود دانشگاه فردوسی و مدیران برجسته، مدیر غیربومی انتخاب شود. ما فرصتی برای نشان دادن شهر به شهردار غیر بومی نداریم. ذی‌نفعان ما از  شورای ششم کار جهادی می‌خواهند. کاری که بعد از یک ماه در شهر دیده شود. ما شهردار متخصص، بومی و انقلابی می‌خواهیم و آن را انتخاب خواهیم کرد.

وی در خصوص اخباری مبنی بر انتخاب شهردار از اعضای شورای ششم در فضای مجازی، گفت: ما فعلا وارد این مسئله نشده‌ایم. بنده به هیچ وجه موافق نیستم که کسی که رای مردم را گرفته است به آن پشت کرده و به دنبال شهرداری برود. مردم وقت گذاشته و پای صندوق‌ها آمدند. من مخالف چنین اتفاقی هستم اما انتخاب شهردار تصمیم شورایی است. آقای کلائی نیز تا زمانی که ما شهرداری انتخاب نکردیم، بر سر کار باقی خواهد ماند. براساس قانون با تمام شدن شورای پنجم، کار ایشان نیز تمام می‌شود. اگر شورای ششم تصمیم بگیرد فعلا ایشان باشند، می‌توانند به کار خود ادامه بدهند. در صورتی که ایشان تمایلی به ادامه کار از ۱۴ مرداد به بعد و از روی کار آمدن شورای ششم نداشته باشند، براساس قانون تا انتخاب شهردار توسط شورای ششم، یکی از افراد استخدام شهرداری، یعنی غالبا یکی از معاونین وی، برای سرپرستی انتخاب خواهند شد. به فضای مجازی توجه نکنید.

منتخب دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص پروژه‌های عمرانی نیمه تمام شهر، گفت: شورای ششم به پروژه‌های نیمه تمام توجه خواهد کرد. ما قطعا پروژه‌ها را با رویکرد متفاوت به اتمام خواهیم رساند. رویکرد در نظر گرفته در خصوص پروژه‌های عمرانی نیمه تمام براساس تصمیمات شورای ششم خواهد بود. اینکه سرمایه مردم را رها کنیم از رویکردهای ما نیست. رویکرد توسعه شهر به جد دنبال خواهد شد. در خصوص مشکلاتی که مردم در ایاب و ذهاب و  فضای سبز دارند، کوتاهی نکرده و برای رفع آن تلاش خواهیم کرد.

شورای ششم رویکرد فرهنگی دارد

موحدیان در خصوص رویکرد فرهنگی شورای ششم اظهار کرد: شورای ششم رویکرد فرهنگی دارد. کارگروه و کمیسیون‌های فرهنگی و برخی دیگر از کمیسیون‌ها مشخص است. مردم اگر می‌خواستند به پل، زیرگذر، تقاطع و... رای بدهند، ما اینجا نبودیم. زائری که به مشهد می‌آید، باید توشه معنوی بگیرد. در گذشته وقتی کسی به مشهد می‌آمد، به او  «مشهدی» به معنای کسی که مشهد آمده و رفتار او تغییر پیدا کرده است، می‌گفتند. کار فرهنگی نیاز به کار مداوم و زیاد دارد و باید دید اولویت‌ها چیست. سرعت به ثمر نشستن کار فرهنگی به کندی پیش‌می‌رود. البته ما نسبت به پروژه‌های عمرانی بی‌تفاوت نیستیم. یکی از موضوعات فرهنگی مهم در شهر رعایت حق تقدم است. اگر پلی در مشهد ساخته می‌شود، در راستای رعایت حق تقدم است. شورای ششم در راستای فرهنگ‌سازی، کار عمرانی انجام خواهد داد.

برای انتخابات ۱۱۲ میلیون هزینه کردم

منتخب دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص دارایی‌های فعلی خود، تاکید کرد: من بازنشسته هستم و ماهیانه ۱۲  میلیون ‌تومان حقوق دارم. در شهرک طالقانی واقع در بهارستان ۱۳ سکونت دارم. ماشین بنده یک پژوی مدل سال ۸۷ است. در انتخابات شورای ششم ۱۱۲ میلیون تومان استفاده و هزینه کردم. حتی می‌توانم خانه و فیش حقوقی خود را نشان بدهم.

وی در خصوص استفاده از زنان در پست‌های مدیریت شهری، اظهار کرد: ما معتقد هستیم زنان مکمل هستند. جامعه از خانواده شروع می‌شود تا جامعه بزرگ‌تر و بزرگ‌تر شود. زنان مکمل هستند و زنان و مردان باید باهم کار کنند. در پست‌های ستادی می‌توانیم از خانم‌ها استفاده کنیم اما نمی‌توانیم در مدیریت‌ها از خانم‌ها استفاده کنیم. در کارهای اجرایی فرد باید از صبح تا شب بدو بدو کند و یک خانم نمی‌تواند به زندگی خود برسد چرا که کار دشواری است. بنده مخالف کاری هستم که با زندگی و نقش زن در خانواده منافات دارد. ما مردان در حوزه اجرایی با این میزان کار خسته می‌شویم. زنان در خانواده نیاز تربیت فرزندان و آرامش خانواده را تامین می‌کنند. اگر چنین کاری داشته باشند، توانی برای ایفای نقش و وظایف خود در خانه ندارند. خانم‌ها در موقعیت‌های ستادی می‌توانند حضور داشته باشند اما اعطای سهم به آنان به قیمت خستگی‌های مفرط صحیح نیست. این دیدگاه من است و ممکن است نظر دیگر اعضا متفاوت باشد.

موحدیان در خصوص استفاده از نخبگان در تصمیم‌گیری‌های شورای ششم، خاطرنشان کرد: شورای ششم قرار است در سطح محلات با حضور مردم محلات تصمیم بگیرد که کدام پروژه انجام شود. پروژه‌ای در سطح منطقه و محلات اجرا می‌کنیم که براساس نظر نخبگان، دانشگاهیان، علما، رسانه‌ها و... باشد. چرا پروژه کمبرند جنوبی با این میزان هزینه‌کرد درآن خوابیده است؟ چرا در حال از بین رفتن است؟ چرا متوقف شد؟ چرا با ذی‌نفعان و متخصصان در این زمینه صحبت نشد؟ اگر با متخصصان و نخبگان در این زمینه مشورتی گرفته می‌شد، این اتفاق رخ نمی‌داد. در توسعه شهر پروژه‌هایی را  اجرا خواهیم کرد که در مورد آنها با مردم و نخبگان مشورت کرده و نظرات آنان را گرفته باشیم.

وی در خصوص اظهاراتی در فضای مجازی در مورد معیوب بودن لیست شورای ائتلاف و وحدت بیان کرد: قرار نیست که شورای ششم وارد حاشیه شود. ما می‌خواهیم وقت خود را صرف مردمی کنیم که از ما کار می‌خواهند. اگر دین اسلام گفته غیبت و تهمت بزنند، بگذارید انجام دهند. وقت ما متعلق به مردمی است که مشکل شدید معیشتی و ترافیکی دارند. زمانی که لیست ۱۵ نفره شورای ائتلاف و وحدت وارد انتخابات شد، همه شرایط را مطالعه کرد. برای ما مهم نیست که بدهی شهرداری چقدر است. هرچقدر بالاتر باشد، ما می‌توانیم بیشتر شایستگی‌های خود را نشان بدهیم. ما با شناخت وضع موجود به میدان آمدیم. ما دست به تخریب نخواهیم زد و وقت خود را برای این موضوعات نخواهیم گذاشت.

اجازه نمی‌دهیم ساختمان‎‌های بلند بدون معماری اسلامی ساخته شود

موحدیان در خصوص وضعیت منطقه ثامن و پروژه‌های آن عنوان کرد: دیدگاه‌هایی در خصوص بافت پیرامونی حرم وجود داشته و به تدریج با رشد فرهنگی این نگرش تغییر کرده است. معنویت در اطراف حرم با وجود پاساژهای مختلف در آن از بین رفته است. باید به دستورات مقام معظم رهبری توجه شود.. ما اجازه نخواهیم داد که ساختمان‎‌های بلند بدون معماری اسلامی ساخته شود. ما در این زمینه نیز مطالبه‌گر خواهیم بود، اما در اختیار شورا نیست که هر تصمیمی را بگیرد. در خصوص طرح‌های بافت پیرامونی حرم شورا نظری نمی‌تواند داشته باشد. تنها در کمیسیون ماده پنج، شهردار یک حق رای دارد. در شورای عالی معماری و شهرسازی ما حقی نداریم و تنها می‌توانیم دغدغه‌های شهروندان را در این خصوص دنبال کنیم.

منتخب دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص تخلفات شهرداری و حیف و میل کردن بودجه‌ها، تاکید کرد: اگر اطلاعات و پرونده‌ای نسبت به این چنین سوء استفاده‌هایی به ما شود، پیگیری خواهیم کرد. اگر گزارشاتی مبنی بر سوء استفاده و حیف‌ومیل کردن بودجه باشد، دنبال آن خواهیم رفت. ما وقت خود را برای زیر و رو کشیدن نخواهیم گذاشت.

موحدیان در خصوص مشکلات حاشیه‌شهر مشهد گفت: شورای ششم به دنبال این است که بستری برای شرایط محیطی محل سکونت‌ آنان تامین کند تا کرامت آنان در سکونت‌گاه‌های غیررسمی حفظ شود. ما باید کاری کنیم که سکونتگاه‌های غیررسمی رشد نکند. باید فکری برای افراد کم‌درآمد شهر کنیم. در این راستا نیاز است که با راه و شهرسازی همکاری و تعامل کنیم. افراد ساکن در این محلات نیز باید کمک کنند. ایجاد شهرداری جدا  برای این مناطق امکان‌پذیر نیست. باید شهرداری ناحیه که زیر نظر شهرداری منطقه است بر حاشیه شهر نظارت کند. در حال حاضر شهرداری منطقه دو در حال تفکیک است.

وی خاطرنشان کرد: ما منتخبین شورا سعی کرده‌ایم که پاسخ‌ سوالات را بدهیم. اگر اقناع نشدید بنا را بر این بگذارید که ما ابتدای کار هستیم. در ادامه راه با حضور تیم رسانه‌ای خود با شفافیت در کنار شما خواهیم بود و به شما پاسخ می‌دهیم. مبنا را بر این نگذارید که ما نمی‌خواستیم پاسخ شما را ندهیم. رسانه عضو شانزدهم شورای ششم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهرداری مشهد شورای شهر مشهد شهر مشهد در خصوص انتخاب شهردار استفاده کنیم مدیریت شهری داشته باشند شهردار مشهد کارگروه ها شورای ششم رسانه ای پروژه ها خانم ها شاخص ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۲۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش چمران به ودیعه میلیاردی به مدیران شهرداری

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، مهدی چمران پیش از‌ آغاز دویست و سی و چهارمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز موضوعات مختلفی از جمله مصوبه‌ای برای خاورشهر، اصلاحات نرخ‌های سازمان آتش‌نشانی و همچنین حسابرسی‌ها در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار خواهد گرفت.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه روز گذشته در شهرداری منطقه ۱۷ از حضور یکی از اعضای شورای شهر تهران (شربیانی)، ممانعت به عمل آمده است این موضوع صحت دارد یا خیر گفت: ممانعتی بابت حضور این عضو شورای شهر تهران انجام نشده و تنها شهردار منطقه حضور نداشته که پیگیری ما نشان از آن دارد که شهردار منطقه پیش از این مرخصی گرفته اما برخی از معاونین وی در شهرداری منطقه حضور داشته‌اند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: قاعدتاً اعضای شورای شهر وقتی در شهرداری‌های مناطق حضور پیدا می‌کنند انتظار می‌رود که شهرداران نیز اینگونه بازدیدها را به ساکنان منطقه اعلام کنند تا مردم و شهروندان‌ آن منطقه حضور پیدا کنند تا موارد و احیانا مشکلات خود را مطرح کنند. انتظار ما این است که همکاری خوبی در این بخش از سوی شهرداران مناطق وجود داشته باشد.

چمران گفت: شورا به عنوان ناظر بر عملکرد شهرداری است و می‌تواند در همه موضوعات نظارت داشته باشد.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر پرداخت ودیعه میلیاردی به برخی از مدیران شهرداری تهران تصریح کرد: بنده از جزئیات این موضوع اطلاع ندارم اما این مبلغ برای کمک هزینه مسکن بوده و مشخص نیست که این رقم به صورت وام بوده یا شکل دیگری است.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که پرداخت چنین مبالغی نیاز به مجوز شورا دارد یا خیر افزود: این موارد در اختیار شهردار تهران است اما باید شورا نیز از آن اطلاع داشته باشد.

چمران همچنین در واکنش به صحبت‌های استاندار تهران در ارتباط با جابجایی آرادکوه به محل دیگری تصریح کرد: اینکه آرادکوه محل فعلی دفن زباله جابجا شود امکانپذیر نیست اما می‌توان جای جدیدی را برای دفن زباله‌ها در نظر گرفت چرا که جابجایی آرادکوه با توجه به شرایطی که دارد هزینه زیادی را در برخواهد داشت اما همانطور که گفته شد می‌توان مکان جدیدی را برای دفن زباله احداث کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شورا از محل دفن جدید زباله‌های پایتخت اطلاع دارد یا خیر گفت: هنوز اطلاعاتی در این خصوص به بنده نرسیده یا من اطلاع ندارم اما همانطور که گفته شد جابجایی آرادکوه امکان ندارد اما می‌توان محل جدیدی را برای دفن زباله‌ها احداث کرد و می‌توان از دستگاه‌های جدید زباله‌سوز (5 الی 6 هزار تنی) استفاده کرد.

دیگر خبرها

  • اقراریان: درباره ممانعت از حضور عضو شورای شهر در منطقه ۱۷ شهردار تهران پاسخ دهد
  • شهرداری قزوین به مطالبه شورا برای ساماندهی معابر شهری توجه کند
  • واکنش چمران به پول‌پاشی میلیاردی شهرداری برای مدیرانش: اطلاع ندارم!
  • واکنش چمران به ودیعه میلیاردی به مدیران شهرداری
  • لغو جلسات علنی شورای شهر مشهد در هفته شوراها
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • برگزاری مناظره علمی پیرامون لایحه عفاف و حجاب در مشهد
  • (ویدیو) عضو شورای شهر تهران: با شهرداری نظارت‌ناپذیر رو‌به‌رو هستیم
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم
  • مدیرعامل آینده استقلال مشخص شد