Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@01:30:54 GMT

اجرای ۳۵۰۰ برنامه ترویج کتابخوانی در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۶۲۳۳۴

اجرای ۳۵۰۰ برنامه ترویج کتابخوانی در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی از اجرای بیش از ۳۵۰۰ برنامه ترویج کتابخوانی به صورت مجازی و حضوری در سطح استان ابتدای سال تاکنون خبر داد.

علی‌اکبر سبزیان در اولین نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی که ظهر امروز، ۲۷ تیر ماه، در استانداری خراسان رضوی برگزار شد با اشاره با اقدامات کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی از ابتدای سال تاکنون، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ شعار «خراسان رضوی؛ استان کتاب، دانایی و زندگی» را عنوان کرده و اعلام کردیم که باید ۱۴ هزار رویداد فرهنگی، ترویجی و عمرانی در سطح خراسان رضوی برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس تا امروز بیش از ۳۵۰۰ برنامه از این ۱۴ هزار برنامه را به دو صورت مجازی و حضوری در سطح کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزار شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های متنوع در قالب برنامه‌های ترویجی و عمرانی کتاب، افزود: رویدادهای اجرا شده توسط کتابخانه‌های عمومی شامل افتتاح کتابخانه‌های عمومی در بخش فعالیت‌های عمرانی و برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان، محافل ادبی، رونمایی از کتاب، نقد و بررسی کتاب با حضور نویسندگان، کلاس‌های مهارت‌های زندگی و زیست مومنانه در فضای مجازی در بخش فعالیت‌های ترویجی می‌شود که امیدواریم این برنامه‌ها استمرار پیدا کند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در رابطه با انتظارات مجموعه کتابخانه‌های عمومی از نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان، پیشنهاداتی را برای تصویب در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی ارائه داد و خاطرنشان کرد: در راستای هویت‌بخشی به شهر و احساس تعلق شهروندان به کتاب و کتابخوانی، شورای اسلامی شهر مشهد تمام خیابان‌های منتهی به کتابخانه‌های عمومی شهر خود را در صورت امکان با نام خیابان کتاب یا خیابان کتابخانه‌ عمومی نامگذاری کند. بنابر لزوم دسترسی عادلانه شهروندان به امکانات و خدمات فرهنگی و اجتماعی و محرومیت‌زدایی مناطق کم‌برخوردار، با توجه به شاخص‌های طرح آمایش سرزمینی، نقاط مورد نیاز شهرستان‌ها برای ایجاد کتابخانه‌های عمومی معرفی شود.

وی تصریح کرد: شهرهای فاقد کتابخانه‌های عمومی در سال ۱۴۰۰ جزء اولویت‌های ایجاد کتابخانه، به صورت مستمر در جلسات انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی مورد ارزیابی قرار گیرد و موانع پیش‌رو در دستور کار جلسات قرار گیرد.

سبزیان ادامه داد: دعوت استاندار و فرماندارها از کلیه دستگاه‌های اجرایی استان برای همکاری و تبلیغ در فضای مجازیِ در اختیار دستگاه‌ها، به منظور برگزاری پربار یازدهمین جشنواره ملی کتاب‌خوانی رضوی، همکاری فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان جهت اجرای طرح مدیران کتابخوان و افزایش اعتبارات استانی و شهرستانی شهرهای فاقد کتابخانه در استان یا اختصاص زمین و ساختمان در جهت ایجاد کتابخانه‌های عمومی نیز باید صورت بگیرد. همچنین شهرداران استان به منظور ترویج معارف رضوی، در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی نسبت به تبلیغات محیطی و نصب پوستر جشنواره از طریق بیلبوردهای شهری اقدام کنند.

در این جلسه که با حضور برخط و مجازی تمام فرمانداران استان و حضور فیزیکی نمایندگان برخی دستگاه‌های فرهنگی استان برگزار شد، فرمانداران شهرهای جغتای، گناباد و فیروزه و معاون فرماندار مشهد به ارائه گزارشاتی از فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی شهرهای خود پرداختند و برای رفع مشکلات کتابخانه‌ها درخواست پیگیری کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری نهاد کتابخانه های عمومی خراسان رضوی کتاب كتاب خواني کتابخانه کتابخانه های عمومی خراسان رضوی کتابخانه ها دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۲۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ دکتر علیرضا مهرعلیان، رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین به مناسبت هفته سلامت در دیدار با دکتر فاطمه محمدبیگی، مدیرکل کتابخانه عمومی استان قزوین گفت: اگر به سواد سلامت اهمیت داده نشود و جدی گرفته نشود، عوارض متعددی را در حوزه‌های مختلف زندگی برای فرد در پی خواهد داشت.

این مقام مسوول با اذعان به اینکه افزایش ارتقای فرهنگ سلامت در جامعه باعث کاهش هزینه‌های درمان و از بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند؛ گفت: ارتقای سواد سلامت افراد، باعث می‌شود که فرد، جامعه‌ای ایمن و امید به زندگی بیشتری داشته باشد.

دکتر فاطمه محمدبیگی، مدیرکل نهاد کتابخانه عمومی استان هم ضمن تبریک هفته سلامت و قدردانی از زحمات کادر سلامت، گفت: تلاش برای هم‌افزایی در ارتقای سرانه مطالعه کتاب و آشنایی بیشتر دو حوزه بهداشت و کتاب‌خوانی و استفاده از پتانسیل کتابخانه‌ها به عنوان یک مکان فرهنگی و اجتماعی برای خدمات‌دهی به افراد، بدون هیچ محدودیتی است.

گفتنی است، این نشست به منظور سلامت خانواده و فرهنگ سلامت در اداره کل کتابخانه عمومی قزوین برگزار شد و مقرر شد که با همکاری بین دو حوزه، مسابقه کتابخوانی با موضوع سلامت روان در سامانه مسابقات کتابخوانی برای عموم مردم برگزار شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900612

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند
  • منشور رسانه‌ای طی آینده‌ای نزدیک در اردبیل رونمایی می‌شود
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • شرحی بر قدیمی‌ترین فهرست‌نامه‌های کتابخانه آستان قدس رضوی/خدمتی به گذشته، امروز و آینده
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی