Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ایستگاه فضایی بین‌المللی اخیرا در حساب کاربری خود در اینستاگرام تصاویری از فضانوردان خود در حال انجام فعالیت‌های مختلف منتشر کرد.

در این تصویر فضانوردان ماموریت "اکسپدیشن-۶۵"(Expedition ۶۵) به نام‌های(از سمت چپ) "آکی‌هیکو هوشیده"(Akihiko Hoshide) و "شین کیمبرو"(Shane Kimbrough) در یک رویداد مجازی در داخل ماژول آزمایشگاه کلمبوس ایستگاه فضایی بین‌المللی، با دانش آموزان دبستانی در شهر نیویورک صحبت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتباط مستقیم کودکان با فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین‌المللی تجربه‌ای بی‌نظیر و شگفت انگیز برای آنها خواهد بود و به منظور افزایش یادگیری، عملکرد و علاقه دانش‌آموزان به علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات انجام می‌شود. فضانوردانی که در فضا در آزمایشگاه مداری زندگی می‌کنند، ۲۴ ساعت شبانه روز از طریق ماهواره‌های ردیابی و بازپخش داده‌ها با مرکز کنترل ماموریت ناسا در هوستون ارتباط برقرار می‌کنند.

نگاهی به فعالیت‌های سه فضانورد ایستگاه فضایی بین‌المللی

ماهواره‌ ردیابی و بازپخش داده‌ها گونه‌ای از ماهواره‌های مخابراتی هستند و بخشی از سامانه ماهواره‌ای ردیابی و بازپخش داده‌ها (TDRSS) به‌شمار می‌رود که توسط ناسا و دیگر آژانس‌های دولتی ایالات متحده آمریکا برای ارتباطات و تشکیل پلتفرم‌های کاربری مستقل مانند ماهواره‌ها، بالن‌ها، فضاپیماها و ایستگاه فضایی بین‌المللی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در تصویر دیگر دو فضانورد ایستگاه فضایی بین‌المللی به نام‌های "مگان مک آرتور"(Megan McArthur) و "آکی‌هیکو هوشیده" قابل مشاهده هستند.

در تصویر دیگر فضانوردان ماموریت اکسپدیشن-۶۵ در حال استفاده از ابزارهای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی برای انجام آزمایشات علمی و عملیات نگهداری در داخل ایستگاه فضایی هستند. در عکس اول مگان مک آرتور مهندس پرواز این ماموریت در حالیکه هدست "Sidekick" را بر روی چشمان خود قرار داده است در حال انجام آزمایش با استفاده از واقعیت افزوده است. در عکس دوم نیز آکی‌هیکو هوشیده فرمانده این ماموریت عینک واقعیت مجازی را بر روی چشمان خود قرار داده و برای انجام مطالعه درک زمان، روی یک توپک کلیک می‌کند.

کد خبر 615279 برچسب‌ها فضانورد

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: فضانورد ایستگاه فضایی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۲۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمارش معکوس برای آغاز ماموریت فضایی سرنشین‌دار چین

به گزارش قدس آنلاین، لین شیجیانگ معاون سازمان فضایی انسانی چین در نشستی مطبوعاتی گفت: این فضاپیما حامل سه فضانورد به نام‌های یه گوانگ فو، لی کونگ و لی گوانگسو برای انجام ماموریت فضایی «شنژو-۱۸» خواهد بود و یه گوانگ فو فرماندهی این فضاپیما را برعهده خواهد داشت.

«شنژو-۱۸» سی و دومین ماموریت پروازی برنامه فضایی انسانی چین و سومین ماموریت انسانی در مرحله کاربرد و توسعه ایستگاه فضایی چین است.

خدمه این فضاپیما حدود شش ماه در مدار می‌مانند و قرار است اواخر اکتبر سال جاری میلادی(مهر-آبان) به محل فرود «دانگ فنگ» در شمال چین در منطقه خودمختار مغولستان داخلی بازگردند.

به گفته لین شیجیانگ، خدمه «شنژو-۱۸» طی اقامت خود در مدار، شاهد ورود سفینه حامل بار «تیانژو-۸» و فضاپیمای سرنشین‌دار «شنژو-۱۹» خواهند بود.

وی بیان کرد: ساختار ایستگاه فضایی اکنون در وضعیت پایداری قرار دارد و همه تجهیزات به خوبی کار می کنند. کیفیت فضاپیمای سرنشین‌دار «شنژو-۱۸» و موشک حامل «لانگ مارچ-۲f» تحت کنترل است.

لین شیجیانگ افزود: خدمه «شنژو-۱۸» سلامت هستند و تاسیسات سیستم زمینی عملکرد پایداری دارند. همه مقدمات لازم برای پرتاب تکمیل شده اند.

این پرتاب با یک موشک حامل «لانگ مارچ-۲f» انجام خواهد شد که به زودی با سوخت پر می‌شود.

وی ادامه داد: خدمه «شنژو-۱۷» قرار است ۳۰ آوریل(۱۱ اردیبهشت) پس از تحویل کار در مدار به خدمه «شنژو-۱۸» به محل فرود «دونگ فنگ» بازگردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • فضانوردان چینی به اقامتگاهشان در فضا رسیدند
  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • ۳ فضانورد چینی به سمت ایستگاه فضایی چین رفتند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی شان می شوند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند
  • ناسا ۲ ماموریت رصد زمین را پس از ۱۸ سال متوقف کرد
  • مانور فضایی کره جنوبی و آمریکا در برابر کره شمالی
  • شمارش معکوس برای آغاز ماموریت فضایی سرنشین‌دار چین
  • زباله‌های فضایی ماهواره ناسا را در آستانه نابودی قرار داد!
  • کشف یک باکتری عفونی خطرناک در ایستگاه ‌فضایی بین‌المللی