Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@06:32:22 GMT

تاثیر روابط پیش از ازدواج بر استحکام خانواده

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۶۲۵۰۸

ایسنا/قم روان شناس بالینی خانواده بیان کرد: روابط پیش از ازدواج با همراهی آگاهی و فراهم کردن یک بستر مناسب برای کسب تجربه های عاطفی و اجتماعی سالم قطعا یک فرصت مناسب برای دست یابی به ازدواج موفق، خواهد بود.

مرجان انصاری در گفت و گو با ایسنا، در خصوص روابط پیش از ازدواج، بیان کرد: ازدواج یکی از5 تصمیم مهم زندگیست که جهت کلی زندگی را به سمت مثبت یا منفی تغییر می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روان شناس خانواده با اشاره به اینکه بحث ازدواج یک مقوله کاملا تخصصی است، افزود: هر بعد ازدواج باید به صورت تخصصی و کمال گرایانه در جامعه مورد بررسی قرار بگیرد.

وی در خصوص روابط پیش از ازدواج، تصریح کرد: این روابط در جامعه ما اساسا یک تابوی فرهنگی است، در حالیکه با توجه به شرایط فرهنگی جهان و دیدگاه امروزی جوانان، ممنوعیت این روابط امری غیرقابل اجتناب است.

انصاری با ذکر این مهم که زوجین قبل از ازدواج باید نسبت به یکدیگر شناخت های لازم را داشته باشند، عنوان کرد: باتوجه به اجتماعی بودن جوانان امروزی، باید در خصوص نحوه این ارتباطات، گفتمان هایی در جامعه شکل بگیرد.

روان شناس بالینی گفت: باید مجموعه ای از دانش، آگاهی و توصیه در خصوص مدیریت این روابط به جامعه تزریق شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه لازم است افراد پیش از ازدواج در سه حوزه مهارت آموزی، مهارت ورزی و هدایت به سمت نتیجه مطلوب، آموزش های لازم را فراگیرند، ادامه داد: افراد قبل از اینکه وارد روابط منتهی به ازدواج شوند، باید آموزش هایی از قبیل خودشناسی و هوش هیجانی را بیاموزند.

انصاری اظهار کرد: بدیهی است که برای دستیابی به یک ازدواج موفق، روابط سالم قبل از ازدواج در قالب شناخت یکدیگر و مهارت ورزی صورت گیرد.

روان شناس خانواده بیان کرد: در هر فضای سالم اجتماعی مانند دانشگاه ها، سمینارها، محافل ادبی، علمی و غیره انتظار می رود حایمان اجتماعی، مهارت های لازم را در اختیار جوانان قرار دهند.

وی ضمن گلایه از ایجاد محدودیت های فرهنگی برای ازدواج جوانان، خاطر نشان کرد: متاسفانه رابطه یا شناخت افراد قبل از ازدواج از یکدیگر در فرهنگ عمومی یک عمل ضدهنجار تلقی می شود که همین امر سبب دل زدگی افراد از تشکیل خانواده می شود.

انصاری اظهار کرد: روابط پیش از ازدواج با همراهی آگاهی و فراهم کردن یک بستر مناسب برای کسب تجربه های عاطفی و اجتماعی سالم قطعا یک فرصت مناسب برای دستیابی به ازدواج موفق، خواهد بود.

روان شناس بالینی خانواده در انتها یادآور شد: باید باورها در خصوص سبک ازدواج در فرهنگ امروزی تغییر کند تا شاهد افزایش ازدواج های موفق در جامعه باشیم.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ازدواج هفته ازدواج روابط پیش از ازدواج روان شناس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۲۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی اهمیت «شغل» در برنامه «بیا وسط»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، برنامه «بیا وسط» در هفدهمین قسمت خود به موضوع بررسی شغل همسر و رابطه آن با کیفیت زندگی مشترک می‌پردازد.

این برنامه تولید گروه خانواده شبکه دو که شامل محتوای آموزشی در حوزه ازدواج است، و مخاطب اصلی آن جوانان در شرف ازدواج و خانواده‌های آنان هستند؛ و هفدهمین قسمت آن به کارگردانی و تهیه کنندگی سید یزدان ملک آبادی پنجشنبه ۶ اردیبهشت ساعت ۱۹ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

دیگر خبرها

  • پشت پرده مسلمان شدن مورایس سرمربی سپاهان
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • مد جدیدی به نام طالع بینی؛ با متولدین این ماه وارد رابطه نشوید!
  • همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی دار فانی را وداع گفت
  • خانواده نقش قابل‌توجهی در سلامت روان افراد ایفا می‌کند
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • بررسی اهمیت «شغل» در برنامه «بیا وسط»
  • افشاگری جنجالی مهناز افشار از ازدواج‌ها و روابط قبل از ازدواجش با رامین + ویدئو
  • رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد