Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@06:12:24 GMT

برگزاری مراسم عرفه در ۵۵ نقطه گیلان

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۶۲۷۶۱

برگزاری مراسم عرفه در ۵۵ نقطه گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان گفت: دعای عرفه در بیش از ۵۵ نقطه اصلی و محوری در استان گیلان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام سعید مهدوی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در کنار دو عید بزرگ قربان و غدیر روز عرفه از جایگاه خاصی برخوردار است، افزود: با توجه به شرایط کرونایی و به منظور رعایت دستور العمل های بهداشتی و فاصله اجتماعی امسال دعای عرفه در همه مناطق استان به ویژه در فضای باز برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه رجوع به معنویت, نیایش و دعا عامل کمک کننده و مؤثر برای مواجه با هر مشکلی است، ادامه داد: طی یک سال اخیر مشاهده شده به برکت برگزاری همین اجتماعات مومنانه و محافل معنوی مومنین به یاری مردم آسیب دیده از کرونا شتافته اند.

وی با تأکید بر اینکه محافل مذهبی و معنوی نباید تعطیل شود، افزود: باید در برگزاری بهداشتی این محافل با جدیت و دقت لازم پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود. بر این اساس در سراسر استان، مومنین در شهرها و روستاها می‌توانند با رعایت دستورالعمل های بهداشتی دعای عرفه را برگزار نمایند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان ادامه داد: در عین حال بیش از ۵۵ نقطه اصلی و محوری در استان این دعا برگزار و در شهر رشت نیز در مصلی امام خمینی(ره)، جامعه الحسین(ع)، حسینیه شهدای گمنام، گلزار شهدا و ... با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پذیرای مومنین خواهد بود.

بیش از ۵۵ نقطه اصلی و محوری در استان این دعا برگزار و در شهر رشت نیز در مصلی امام خمینی(ره)، جامعه الحسین(ع)، حسینیه شهدای گمنام، گلزار شهدا و ... با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پذیرای مومنین خواهد بود.

مهدوی با بیان اینکه عید قربان و غدیر فضای خوبی برای همه مؤمنین و تشکل‌های دینی است تا سنت حسنه قربانی دادن را در راستای کمک به اقشار آسیب دیده و محروم و تقویت نهضت مواسات ترویج و تبلیغ کنند، گفت: سال گذشته به واسطه شیوع کرونا و مشکلات معیشتی بسیاری از خیران و تشکل‌های دینی قربانی‌های خود را در این مسیر بین نیازمندان تقسیم نمودند.

وی با اشاره به اینکه عید غدیر، مهم‌ترین عید در نظام بشری و روز ولایت امام علی است، اضافه کرد: مردم ایران فارغ از هر دین و مذهبی به حضرت علی(ع) علاقه ویژه ای دارند و بزرگترین عید دینی و ملی است که باید جریان مردمی در راستای انجام خدمات مهم فرهنگی، اجتماعی و دینی به جامعه ساماندهی شود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دعای عرفه سازمان تبلیغات اسلامی ۵۵ نقطه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۲۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط و نشان فدراسیون برای باشگاه‌ها/ الزامات حرفه‌ای رعایت نشود لیگ آینده به تعویق می‌افتد+ فیلم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیرمهدی علوی در گفت‌وگو با بخش اخبار ورزشی شبکه سوم سیما درباره حوادث بازی پرسپولیس و سپاهان اظهار کرد: باید آیین‌نامه اجرایی کانون هواداری کشور تشکیل شود و اسامی تایید شده باشگاه‌ها به اطلاع فدراسیون فوتبال برسد تا در فایل مرتبط با بانک اطلاعاتی هواداری ذخیره شود.

وی ادامه داد: موضوع دوم، بحث بلیت‌فروشی هوشمندانه برای مسابقات تیم میزبان رقابت‌های لیگ برتر برای فصل آینده است تا هر فردی به صورت هوشمند در صندلی خودش قرار بگیرد. این موضوع باعث نظم بیشتر می‌شود. بحث سوم، تجهیزات در ورزشگاه‌ها است که باید در استاندارد برگزاری رقابت‌های لیگ برتر و بر اساس الزام‌های AFC باشد. همچنین هماهنگی‌هایی با سایت ثبت احوال در جریان است تا در حوزه بلیت فروشی آنلاین، افراد در صندلی مرتبط با خود قرار بگیرند.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در واکنش به اینکه چه تضمینی برای اجرای آیین‌نامه وجود دارد، تصریح کرد: اگر این الزامات انجام نشود، لیگ آینده به تعویق می‌افتد و تا انجام تمامی موارد آغاز نمی‌شود. پس از پایان لیگ امسال، موارد اجرایی را هفته به هفته به اطلاع می‌رسانیم. بر اساس همین آیین‌نامه، LOC برگزاری مسابقات لیگ برتر وقف برگزاری مسابقات کنفدراسیون آسیا خواهد بود.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات برگزاری مراسم سالروز عملیات «بازی دراز» اعلام شد
  • خط و نشان فدراسیون برای باشگاه‌ها/ الزامات حرفه‌ای رعایت نشود لیگ آینده به تعویق می‌افتد+ فیلم
  • آماده‌سازی مصلای وحدت گرگان برای برگزاری یادواره شهدای گلستانی مدافع حرم و امنیت + فیلم
  • اعلام زمان برگزاری مراسم قرعه کشی جام جهانی فوتسال
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۲۱۰ نقطه از جهان
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • کرمانشاه آماده برگزاری مراسم سالروز عملیات بازی‌دراز
  • برگزاری مراسم عزاداری ششمین اختر تابناک امامت در شهر انابد + تصاویر
  • برگزاری مراسم ویژه شهادت امام جعفرصادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در چهاربرج + فیلم و تصاویر