Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم جمیری عصر یکشنبه در نشست با فعالین اجتماعی و رسانه‌ای شهرستان دیلم اظهار داشت: در حوزه مدیریت ارشد نفت در استان بوشهر میدان در اختیار نیروهای بومی قرار داده نشده است.

وی اضافه کرد: تلاش ما این است که از ظرفیت نیروهای متخصص و باتجربه بومی در هیئت مدیره شرکت‌ها و سمت مدیر عاملی شرکت‌ها استفاده شود و برای تحقق این هدف در حال رایزنی با دستگاه‌های متولی امر هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر بیان کرد: تا مدیران رده بالای ما در شرکت‌ها بومی نباشند امکان استفاده از نیروهای بومی در سطوح پایین‌تر به راحتی وجود ندارد که هم اکنون به دنبال این موضوع هستیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم که با شکل گیری دولت جدید که دولتی کارآمد، حق جو، عدالت محور و حق طلب و مردم دار خواهد بود این امور به نفع مردم پیش برود.

جمیری در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت اشتغال نیروهای بومی گفت: گاهی در شرکت‌ها مشاهد می‌شود که بر اساس آمار و ارقام نسبت جذب ۵۰ درصد نیروی بومی رعایت نشده است.

وی تاکید کرد: مدیران شرکت‌ها مدعی هستند که نیروی بومی متخصص و آموزش دیده متناسب با سمت‌ها در منطقه وجود نداشته است، برای رفع این نقیصه هم ما باید در توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای متناسب با نیازها گام‌های بهتری را برداریم و هم ظرفیت نیروهای منطقه دقیق‌تر شناسایی شود.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در خصوص پیگیری‌های صورت گرفته برای جبران خسارت مالکان و مستأجران بازارچه سوخته دیلم بیان کرد: در اولین فرصت بعد از آتش سوزی بازارچه ساحلی به شهرستان سفر کردم، حداقل دو بار با مردم گفت و گو کردیم.

جمیری افزود: همچنین دو بار مسئولین ملی را به منطقه آوردیم و نشست‌هایی در شهرستان دیلم و در استانداری بوشهر با حضور مسئولان محلی و استانی برگزار کرده‌ایم، اولین موضوع و اولویتی که در دیلم داریم موضوع بازارچه است که به صورت مداوم در حال پیگیری آن هستیم و امیدواریم به زودی مطالبات و درخواست‌های مردم محقق شود.

صدور مجوز شرکت فولاد

وی گفت: یکی از پیگیری‌های جدی بنده راه اندازی شهرک صنعتی در شمال استان است که هم به اشتغال جوانان منطقه و به توسعه زیرساخت‌های شهرستان کمک می‌کند، فرصت‌ها و ظرفیت‌های پرجاذبه ای در شهرستان وجود دارد و برای جذب سرمایه و سرمایه گذار مدام در حال تلاش هستیم.

جمیری همچنین از صدور مجوز کارخانه فولاد در حوزه بندر گناوه خبر داد و اظهار داشت: در هر سفری که به حوزه انتخابیه داشته‌ایم برای بازدید از شهرک‌های صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی برنامه ریزی کرده‌ایم داشته باشیم تا شرکت‌های فعال تقویت شوند و با رفع موانع و شناسایی مشکلات به بازگشایی مجدد شرکت‌هایی که تعطیل هستند کمک کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر تصریح کرد: در حوزه پارس جنوبی نشست‌ها و مذاکراتی صورت گرفته و امیدواریم که برای جذب نیروهای بومی منطقه توفیقاتی حاصل شده است.

وی در خصوص مشکلات موجود در حوزه مسکن گفت: بهترین طرحی که در حوزه مسکن داشته‌ایم مسکن مهر بوده که البته نواقصی داشته و دولت جدید با رفع نواقص آن به دنبال احیای نهضت ساخت مسکن در کشور است.

جمیری با بیان اینکه به توسعه دیلم فکر می‌کنم، تأکید کرد: در حوزه بندری موفق به تصویب سه طرح جامع برای بنادر دیلم، ریگ و گناوه شدیم و با حضور هیئت عامل بنادر و دریانوردی کشور در شمال استان برای ساماندهی فضای بندری دیلم و گناوه و کمک به تجهیزات آنها نیز مصوبات خوبی تصویب شده است.

نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی شهرستان دیلم گفت: در حوزه درمان شهرستان دیلم هم در دوره‌های قبل پیگیری و سرمایه گذاری‌های بسیار خوبی انجام شد و هم اخیراً پیگیری‌های مفیدی صورت گرفت و تجهیزات درمانی قابل توجهی برای شهرستان جذب کردیم.

کد خبر 5260962

منبع: مهر

کلیدواژه: بندر گناوه شهرستان دیلم بوشهر گناوه دیلم عبدالکریم جمیری مجلس شورای اسلامی نماینده بوشهر گناوه و دیلم در مجلس ویروس کرونا کرمانشاه بوشهر واکسن کرونا آمار کرونا گرگان ایلام شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه سیلاب اردبیل حجاب و عفاف قوه قضاییه شورای نگهبان شهرستان دیلم نیروهای بومی استان بوشهر شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۲۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۴ پنل خورشیدی در روستاهای دیلم راه اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی ظهر پنج شنبه در نشست بررسی راهکاری تشویق روستاییان به استقبال از طرح اجرای پنل‌های خورشیدی تولید پنج کیلوواتی برق عنوان داشت: از محل تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۵۴ دستگاه پنل‌های خورشیدی تولید برق پنج کیلوواتی و خرید تضمینی برق تولیدی توسط شرکت توزیع برق استان در روستاهای تابعه هر ۲ بخش مرکزی و امام حسن شهرستان دیلم اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: تاکنون بالغ بر ۱۹ مورد متقاضیان واجدالشرایط دریافت تسهیلات یادشده توسط کمیته امداد شناسایی و با همکاری شرکت مجری ذیصلاح عملیات خرید، احداث و نصب پنل‌های خورشیدی در برخی روستاها عملیاتی شده است.

فرماندار شهرستان دیلم خاطرنشان کرد: بالغ بر ۲۷۰ میلیارد ریال سهم تسهیلات تبصره ۱۸ در اختیار بسیج سازندگی برای اجرای پنل‌های خورشیدی تخصیص یافته که می‌طلبد با همکاری دهیاران، شوراهای اسلامی روستاها، بخشداران نسبت به تشویق و ترغیب اجرای پنل‌های خورشیدی که هم می‌توان در ایجاد اشتغال و درآمد پایدار خانوارهای روستایی و هم در تأمین و رفع کمبود برق به‌ویژه در فصول ترافیک حجم بار مصرفی برق به نحو بسیار مطلوبی استفاده کرد، اهتمام جدی تری داشته باشیم تا سهم حداکثری شهرستان از محل اعتبارات تسهیلات حمایتی دولت در راه اندازی این دستگاه‌های تولید برق مقرون به صرفه با ایجاد درآمد زایی مناسب جذب شود.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان دیلم بیان کرد: نهادهای حمایتی، کمیته امداد، بهزیستی، بسیج سازندگی، حوزه اقتصادی فرمانداری، بخشداران و دهیاران، شوراهای اسلامی روستاها مکلف هستند تمام همت خود را جهت تشریح و ترغیب روستاییان به مشارکت در این طرح اشتغالزایی در مقیاس کوچک خانوارهای روستایی داشته باشند.

همچنین در پایان از مسعود حیدری رئیس شورای بخش امام حسن که در بین شوراهای بخش استان بوشهر رتبه نخست را کسب کرده بود تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 6088601

دیگر خبرها

  • تعهدات وزارت نفت در بخش درمان بوشهر نیازمند بازنگری جدی است
  • خواسته به حق مردم ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع است
  • مطالبات برجای مانده حوزه شهری حاجی‌آباد نیازمند تدابیر شوراها است
  • جذب نیروی بومی در صنایع شهرستان جم بسیار پایین است
  • شوراها باید به مردم پاسخگو باشند
  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • ۱۵۴ پنل خورشیدی در روستاهای دیلم راه اندازی می‌شود
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • بازگشت به کار کارگران اخراجی شرکت پارس طبیعت سلولز گروه صنایع کاغذ پارس
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است