Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید فرزاد جلالی عصر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اظهار اینکه تاکنون ۲.۸ درصد از جمعیت بابل به علت کرونا بستری شدند، افزود: از کل موارد مشکوک بستری در پنح موج اپیدمی در شهرستان بابل؛ ۵۰.۶ درصد مرد و ۴۹.۴ درصد زن بودند و میانگین سنی کل موارد، ۵۳ سال بود.

وی افزود: میانگین سنی در موج پنجم نسبت به موج اول ۱۰ سال کمتر شده است، به طوری که در موج اول به طور متوسط میانگین سنی بستری شدگان ۵۶ سال بوده که در موج پنجم به ۴۶ سال رسید و در موج پنجم نسبت به موج اول روند درصد ابتلاء در گروه سنی بالای ۴۰ سال کاهش یافته به طوری که این مورد در گروه سنی بالای ۸۰ سال به نصف رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این موج به همان نسبت ابتلاء در گروه سنی ۲۰ تا ۴۰ سال افزایش یافت و در ۱۷ ماه گذشته از زمان شیوع کرونا تاکنون ۲.۸ درصد از جمعیت شهرستان بابل به عنوان مشکوک به کووید در یکی از بیمارستان‌های شهرستان بابل بستری شدند که کمترین آن با نیم درصد جمعیت مربوط به گروه سنی ۱۰ تا ۱۹ سال و بیشترین با ۱۵ درصد گروه سنی مربوط به افراد بالای ۸۰ سال بود.

جلالی یادآور شد: وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط اماکن عمومی ۶۴ و میزان استفاده از ماسک در شهرستان بابل ۴۵ درصد است که به طور متوسط ۲۰ درصد کاهش را نسبت به ماه‌های قبل در شهرستان نشان می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: از زمان شیوع کرونا تاکنون در بابل تعداد هزار و ۱۹۸ کودک زیر ۱۰ سال به عنوان بیماران مشکوک و قطعی به کرونا بستری شدند و ۳۲ درصد از میزان بستری در بابل مربوط به افراد بین ۶۰ تا ۷۹ سال و ۳۰ درصد هم بین ۴۰ تا ۵۹ سال هستند.

وی گفت: ۱۱.۷ درصد هم از کل بستری شدگان را گروه سنی ۸۰ سال به بالا تشکیل می‌دهند تا کنون حدود ۹۰ هزار تست کرونا ( اعم از PCR و رپید تست) از جمعیت شهرستان گرفته شد.

۲۰:

کد خبر 5260986

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی بابل ویروس کرونا کرمانشاه بوشهر واکسن کرونا آمار کرونا گرگان ایلام شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه سیلاب اردبیل قوه قضاییه شورای نگهبان حجاب و عفاف شهرستان بابل میانگین سنی گروه سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۲۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۲ درصد میانگین بارندگی استان بوشهر تحقق یافت

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه میانگین میزان بارندگی استان در سال آبی جاری تاکنون به ۲۰۵ میلیمتر رسیده است، گفت: تاکنون ۸۲ درصد از میانگین بارندگی سالانه استان تحقق یافته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، علی محمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر میانگین بلندمدت بارندگی استان بوشهر را 251 میلیمتر اعلام کرد و اظهار داشت: در سال آبی جاری تاکنون میزان بارش باران در استان بوشهر به 205 میلیمتر رسیده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 82 درصد از میانگین بارندگی سالانه استان تحقق یافته است به میزان ذخیره‌سازی آب باران در سازه‌های آبی استان بوشهر پرداخت و بیان کرد: مجموع آبگیری سازه‌های آبی استان بوشهر از جمله سد رئیس علی دلواری، باغان، تنگ ارم، خاییز و دیگر آبگیرها و بندها در این سامانه بیش از 25 میلیون مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر سد باغان در دشتی را یکی از سازه‌های آبی مهم استان دانست و گفت: سد باغان در سفر دوم ریاست جمهوری به استان بوشهر به مرحله آبگیری رسید و برای نخستین بار با آبگیری بیش از 4 میلیون مترمکعب از روان آبها، حجم ذخیره آب این سد به 7 میلیون مترمکعب رسید.

محمدی ظرفیت ذخیره‌سازی سد باغان دشتی را 32 میلیون مترمکعب دانست و تصریح کرد: سد تنگ ارم دشتستان به عنوان یکی از منابع اصلی تأمین‌کننده آب شرب بخش ارم با آبگیری 100 درصدی در بارش‌های اخیر به حجم ذخیره 4.5 میلیون مترمکعب رسید.

وی با اشاره به فعال شدن یک سامانه بارشی دیگر در استان بوشهر خاطرنشان کرد: امیدواریم سازه‌های آبی دیگر استان بوشهر از جمله سد اخند، خاییز، ارغون و حوضچه‌های تغذیه مصنوعی در سامانه جدید بارشی در هفته جاری آبگیری شوند تا بخشی از کمبود آب سطحی و زیرزمینی استان از این طریق جبران شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر ضرورت مدیریت مصرف آب را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: لازم است همه بهره‌برداران آب اعم از کشاورزان، صنایع، خدمات آب بر و دیگر حوزه‌ها استفاده از آب را به‌صورت بهینه در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • لرزه تردد خودروهای سنگین دوباره روی تن پل تاریخی بابل نشست
  • ۸۲ درصد میانگین بارندگی استان بوشهر تحقق یافت
  • کلان‌شهر اصفهان بارش‌های یک‌سال زراعی کامل را دریافت کرد
  • اعتماد‌ به‌ نفس بیشتر با استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی
  • تاثیر استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی بر افزایش اعتماد به نفس
  • سفر گروه فوق تخصصی جراحی ابن سینا به یاسوج
  • عملیات دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی بابل برای دستگیری این ۴ نفر
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی عصبانیت
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی خلق و خو
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است