Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،حیدر اسکندرپور یکشنبه در نشست خبری با اشاره به مباحث اخیر درباره بدهی‌های شهرداری نیز با تاکید بر اینکه همه اسناد مالی در شهرداری ثبت شده و با گفتن من یا دیگری واقعیت تغییر نمی‌کند، عنوان کرد: بر اساس این اسناد دوره گذشته شهرداری در تاریخ ۳۱ شهریور ۹۶ بدهی چهار هزار و ۱۷۰میلیارد تومانی را به دوره فعلی تحویل داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این بدهی شامل یک هزار و هشت  میلیارد تومان بدهی بانکی، یک هزار و ۵۶۷ میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران و یک هزار و ۵۹۹ میلیارد تومان اوراق مشارکت است که بر اساس قیمت سه هزار و ۵۰۰ تومان دلار در آن زمان این بدهی، یک میلیارد و ۱۷۱ میلیون دلار محاسبه می‌شود.

وی ادامه داد : بدهی بانکی یک هزار و. هشت میلیارد تومانی باقی مانده از دوره گذشته تبدیل به ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان شده که یک هزار  میلیارد تومان آن، سود تسهیلاتی بوده که در گذشته گرفته شده است.

اسکندرپور یادآور شد: مجموع تسهیلات دریافتی شهرداری از بانک طی چهار سال گذشته ۵۴۹ میلیارد تومان بوده که ۵۱۳ میلیارد تومان از این میزان بازپرداخت شده است.

به گفته شهردار شیراز، بدهی شهرداری به پیمانکاران در ۳۱ شهریور ۱۳۹۶  حدود یک هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان بوده که در حال حاضر این رقم به  یک هزار و ۲۰۳ میلیارد تومان رسیده است.

اسکندرپور بیان کرد: اوراق مشارکت بازمانده از دوره قبل  یک هزار و ۵۹۹ میلیارد تومان بود که اکنون به یک هزار و ۷۰۰ میلیارد رسیده و با وجود اینکه در همین دوره اوراق مشارکت جدیدی برای خط ۲ مترو گرفته شده، تسویه بخشی از اوراق سبب شده این عدد افزایش چشمگیری نداشته باشد.

شهردار شیراز بدهی کنونی شهرداری را پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دانست و اظهار کرد: شهرداری را در سال ۹۶ با چهار هزار و یکصد میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتیم که بر اساس قیمت دلار که امروز ۲۵ هزار تومان است این رقم معادل ۲۲۰ میلیون دلار بدهی بوده است.

وی با اشاره به اینکه فروش املاک شهرداری در سال ۹۵ هشتصد و سی و هفت میلیارد تومان بوده است که بر اساس قیمت روز ۲۳۹ میلیون دلار است افزود: در سال ۹۹ فروش اموال ۶۳۰میلیارد تومان بوده که محاسبه آن به دلار ۲۵ میلیون دلار می‌شود.

وی عنوان کرد: یک رام قطار در سال ۹۶ حدود ۶ میلیون یورو بود که ۲۴ میلیارد تومان محاسبه می‌شد که امروز این عدد به ۱۸۰ میلیارد تومان رسیده است.

شهردار شیراز با اشاره به  اینکه بخش عمده‌ای از بودجه این شهرداری در دوره اخیر صرف اتمام پروژه‌های نیمه تمام شده است، افزود: پروژه زیرگذر گلستان در ابتدای فعالیت این دوره از مدیریت شهری ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و ۳۵ میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص داده شده بود که با تخصیص ۳۸ میلیارد تومان هزینه دیگر در این دوره به پایان رسید.

 وی خاطرنشان کرد: اینکه پروژه را به نام چه کسی ثبت کنیم مهم نیست چرا که اعداد و آمار و اسناد گویای تلاش‌ها در دوران مسئولیت افراد بوده و هدف، خدمت رسانی به مردم است.

 اسکندرپور در ادامه با بیان اینکه با تشکیل و استقرار شورای ششم شهر و فرصتی که برای دور جدید مدیریتی ایجاد می‌شود در مجموعه شهرداری آمادگی این تحول ایجاد خواهد شد گفت: اعضای شورای کنونی و آینده شیراز اخیرا با هم نشست داشته‌اند و در مجموعه شهرداری نیز همه اطلاعات لازم در اختیار منتخبان مردم قرار خواهد گرفت و با یک برنامه ریزی مقرر شده طی یک برنامه مشخص کارکنان و مدیران شهری اطلاعات را به منتخبین جدید منتقل کرده و سوالات آنها را پاسخ دهند.

شهردار شیراز ادامه داد: اطمینان دارم با تجربه پنج دوره شورای شهر در شیراز گام‌های بلندتری برای این کلانشهر رقم خواهد خورد و شاهد اتفاقات بهتری در شیراز خواهیم بود.

وی با بیان اینکه آینده شیراز برای همه اهالی این شهر مهم است،اضافه کرد: گزارش کاملی از اقدامات انجام شده این دوره مدیریت شهری در روزهای نخست استقرار شورای شهر ششم به صورت مکتوب و مستند در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

اسکندرپور در ادامه به اظهارات اخیر رییس مجمع نمایندگان مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی و شهردار سابق شیراز درباره بدهی‌های مدیریت شهری کنونی اشاره کرد و گفت: در روزهای گذشته مصاحبه‌ای از شهردار سابق شیراز و نماینده کنونی مردم این شهر مشاهده کردم که مربوط به شهرداری است که درخصوص عملکردها توضیح می‌دهم اما در خصوص موارد شخصی به احترام شهردار سابق شیراز سکوت می کنم اما در خصوص عدد و رقم‌ها توضیحاتی خواهم داد.

وی با بیان اینکه مطالبی آماده شده بود که برای رسانه ها و مردم ارایه شود اما احساس می کنم بیان آن خدمتی به مردم و شهرداری نخواهد کرد،اظهار داشت: اظهاراتی از سوی برخی چهره‌ها درباره تعیین شهردار آینده شیراز در بعضی رسانه ها مطرح و گفته می‌شود که شهردار آینده باید سیاسی یا عمرانی باشد و یا نباشد.

شهردار شیراز عنوان کرد: مدیری که می‌خواهد در کلانشهر شیراز مدیریت کند باید برداشت روشنی از مسائل سیاسی، عمرانی و... داشته باشد.

وی با بیان اینکه شهر جمع شهروندانی است که در آن زندگی می کنند و شهردار آن باید شناخت کلی از مسائل داشته باشد،گفت: اینکه گفته می‌شود شهردار سیاسی نباشد که اگر اینگونه باشد باید دید چطور می‌تواند درست مدیریت کند و عنصری که می‌خواد در یک مجموعه فعالیت کند باید پیشینه داشته باشد.

وی با تاکید بر این مطلب که در شهرداری نباید کار سیاسی انجام داد و به نفع گروه و یا جریان خاص اقدام کرد، افزود: در سال ۹۷ و ۹۸ حدود ۹۷ درصد کل بودجه عمرانی شیراز به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اختصاص یافت و در سال ۹۹ فرصت پیدا شد که پروژه‌های جدید شروع و انجام شود.

اسکندرپور بیان کرد: در خط یک قطار شهری شیراز هفت ایستگاه از ۲۰ ایستگاه این خط در دوره جدید افتتاح شده است و در خط ۲ مترو نیز ۲ هزار و صد میلیارد تومان در این دوره هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ و ۹۹ بیشترین سهم را حمل و نقل عمومی از بودجه شهری شیراز داشته است گفت: در بخش اتوبوسی نیز ۳۰ درصد اعتبارات نوسازی ناوگان حمل‌ونقل در دوره گذشته مدیریت شهری و ۷۰ درصد در دوره فعلی پرداخت شده است.

شهردار شیراز گفت: در بخش پروژه های عمرانی بزرگ مقیاس نیز در سال ۹۹  نیز ۱۰ پروژه بزرگ مقیاس ازجمله تقاطع های خدادوست، مهندسین و رودکی به بهره برداری رسیده است.

اسکندرپور با تاکید بر اینکه شیراز، مدیریت شهری مالی قدرتمندی دارد که به راحتی می‌تواند از عهده تعهدات خود بر بیاید و پروژه‌ها را با قدرت پیش ببرد، گفت: حفظ احترام و تکریم ارباب رجوع از مهمترین اولویت‌های ما در این دوره از مدیریت شهری بود و در این راستا معتقدیم که نقش فرآیندها مهمتر از اشخاص و مدیران بوده و با استقرار شهرداری الکترونیک در گام اول توانستیم پاسخ استعلام‌ها به صورت الکترونیکی تا کمتر از ٤٨ ساعت اعلام شود.

او اضافه کرد: سالانه حدود ١٢٠ هزار مراجعه به شهرداری  شیراز داریم که ٧٥ درصد این مراجعات مربوط به استعلام ها است و ٥٦ درصد از این میزان نیز مربوط به استعلام آپارتمان‌ها است و اکنون دیگر در این باره مراجعه‌ای نداریم.

شهردار شیراز همچنین با بیان اینکه در دهه‌های گذشته به بافت تاریخی شیراز توجه خاصی نشده بود، گفت: بافت تاریخی یک ثروت بود و در دو سال گذشته اقداماتی را در دستور کار قرار دادیم.

اسکندرپور در پایان گفت: اقدامات ما در بافت تاریخی شیراز معادل چهل سال گذشته است و این ادعا با رقم و عدد و پروژه قابل اثبات است و پس از پایان دوران کرونا، بافت تاریخی حتما یکی از فرصت‌های جدی گردشگری شهر شیراز خواهد بود.

پیش از این نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بدهی پنج هزار میلیارد تومانی شهرداری شیراز گفته بود: شهرداری باید پاسخگوی این حجم بدهی که برای شهروندان به جای گذاشته باشد و بگوید در کجا و صرف کدام پروژه کرده است.

علیرضا پاک فطرت افزود: شهرداری شیراز در طول چهار سال گذشته ۱۵ هزار میلیارد تومان از شهروندان شیرازی پول گرفته و علاوه بر این، در آستانه اتمام این دوره پنج هزار میلیارد تومان هم بدهی از خود بر جای گذاشته است.

شهردار سابق شیراز اظهار داشت: کل بدهی که ما در آن مقطع در شهرداری از خود به جای گذاشتیم یک هزار میلیارد تومان هم نمی‌رسید اما در همان زمان دیدیم که قدرت رسانه‌ای جناح شهرداری آنقدر بالا بود که در کل کشور گفته شد شیراز یک شهر سوخته است اما امروز که شهردار پنج هزار میلیارد تومان بدهی بر جای گذاشته یک نفر از هیچ جناحی جرات نکرده که سوال کند علت این حجم بدهی چیست و در کجا هزینه شده است.

برچسب‌ها نماینده مجلس شورای اسلامی حیدراسکندرپور شیراز علیرضا پاک فطرت شهرداری شیراز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نماینده مجلس شورای اسلامی شیراز نماینده مجلس شورای اسلامی شیراز شهرداری شیراز میلیارد تومان بدهی میلیارد تومان بوده هزار میلیارد تومان میلیارد تومان شهردار سابق شیراز شهردار شیراز بافت تاریخی مدیریت شهری میلیون دلار سال گذشته یک هزار پنج هزار پروژه ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۳۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد

به گزارش خبرنگار مهر، موسی الرضا حاجی بگلو ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته شوراها اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ در حاشیه شهر ده خط اتوبوسرانی را رایگان کردیم اما نتوانستم این امر را به تمام خطوط شهر افزایش دهیم چرا که کمیته انطباق فرمانداری مشهد این موضوع را رد کردند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: تخلف در تفریغ بودجه شهرداری مشهد در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ وجود دارد اما به هر حال بودجه در سه ساعت توسط اعضای شورای اسلامی شهر مصوب شد و برخی پرداختی‌ها به افراد نامعلوم بود اما آنچه که قانون تصمیم بگیرد را می‌پذیریم.

وی با اشاره به خروج سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان از شهر مشهد مقدس بیان کرد: براساس مصوبه سال ۱۴۰۰ شورای اسلامی شهر سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان به شهر زابل جهت رفع محرومیت اختصاص یابد.

حاجی بگلو در خصوص طرح سوال از شهردار مشهد تصریح کرد: در جلسه آینده شورای اسلامی شهر مشهد طرح سوال از شهردار مشهد مطرح است اما فکر نمی‌کنم منجر به استیضاح شود و موضوع بازنشستگی و بازداشت شهردار مشهد مطرح نیست.

رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی با اشاره به طلب‌های پیمانکاران شهرداری مشهد ابراز کرد: پیمانکاران قلب تپنده شهرداری مشهد هستند و قطعاً در پرداخت صورت‌های مالی پیمانکاران مشکل وجود دارد و سعی می‌کنیم تا نیمه ابتدای سال جاری طلب تمام افراد پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً اگر طرح تفصیلی شهر مشهد به شکل کنونی باشد، شاهد کسری بودجه سال ۱۴۰۳ خواهیم بود و قانون‌های درآمدهای پایدار باید اصلاح شود و در تلاش هستیم تا کمیسیون ماده ۵ مانند شهرداری تهران در اختیار شهرداری مشهد قرار گیرد.

حاجی بگلو بیان کرد: در سال ۱۴۰۳ حدود ۲ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های زود بازده شهری پیش بینی کردیم و هدف ما از این طرح‌ها مشارکت مردم در این زمینه هستیم و تخصیص بودجه به پروژه‌های زودبازده را نیز در سال ۱۴۰۴ نیز دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به انتقال مدیریت باشگاه ورزشی و فرهنگی پرسپولیس به بانک شهر گفت: به دلیل آنکه شهرداری مشهد سهامدار بانک شهر است آمادگی مدیریت باشگاه پرسپولیس هستیم و از این رو رایزنی‌هایی نیز صورت گرفته است.

کد خبر 6089993

دیگر خبرها

  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • معرفی شهردار جدید گوراب زرمیخ
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • ارتباط نامعقول طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران
  • «حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد