Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان امروز ۲۷ تیر ماه به منظور بررسی وضعیت مناطق آسیب دیده از وقوع سیلاب در شهرستان بافت با همراهی مدیران کل مدیریت بحران استانداری، بنیاد مسکن، آب منطقه‌ای و جمعیت هلال‌احمر استان به این شهرستان سفر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدمصطفی آیت‌الهی موسوی ،معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان در ابتدا از روستای 'کیسکان' که بیشترین خسارت ناشی از سیلاب به واحد‌های مسکونی، باغ‌ها و احشام را داشته و ۵ سرنشین یک خودرو نیز در این منطقه گرفتار سیلاب و مفقود شدند، بازدید کرد.

بازدید از ورودی سد مخزنی بافت نیز که نیرو‌های امدادی و غواصان جمعیت هلال‌احمر استان در جستجوی اجساد سه مفقودی سیلاب هستند، توسط معاون عمرانی و مدیران همراه انجام شد.

سیدمصطفی آیت‌الهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان سپس در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان بافت حضور یافت و با ابراز تاسف از وقوع سیلاب و خسارت جانی و مالی وارده عنوان کرد: دست‌اندازی‌ها و تصرفات در حریم رودخانه‌ها، جاده‌ها و ساخت و ساز‌های غیراصولی، خسارت وارده در بحران‌ها را افزایش می‌دهند.

اوگفت: استان کرمان در سال‌های گذشته بحران‌های مختلفی را تجربه کرده و با وجود امکانات کم در اختیار، خوشبختانه با مدیریت درست، کمتر با مشکل مواجه شده است معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به حادثه برای ۵ نفر از هم‌استانی‌ها در سیل عنوان کرد: جسد دو نفر از مفقودان این حادثه پیدا شده و عملیات جستجو برای سه نفر دیگر ادامه دارد.

آیت‌الهی موسوی تاکید کرد : فرمانداران نسبت به بازگشایی و آزادسازی دهانه پل ها، مسیر رودخانه‌ها و ساخت و ساز‌های غیراصولی اقدام کنند.

او با اشاره به خسارت وارده به واحد‌های مسکونی تصریح کرد: مرمت واحد‌های مسکونی با اولویت واحد‌های به شدت آسیب دیده و اعطای لوازم اولیه زندگی از جمله قالی و ... به آن‌ها در فاز اول آغاز خواهد شد.

آیت‌الهی موسوی همچنین به تعمیر معابر اصلی شهری و روستایی مناطق آسیب دیده توسط اداره کل راهداری اشاره کرد و گفت: لایروبی قنوات، ساماندهی بستر رودخانه و راه‌ها نیز با تلاش دستگاه‌ها و کمک کارخانه فولاد بافت انجام خواهد شد.

 معاون عمرانی استاندار کرمان همچنین امروز از مناطق سیل زده شهرستان بردسیر نیز بازدید کرد.او در جریان این بازدید و در گفت و گو با ساکنان روستای 'اهورار' گفت: خانه‌ها در اولویت تعمیر و کمک هستند تا هرچه سریعتر زندگی مردم به حالت اول برگردد، که در همین راستا یکسری امکانات مورد نیاز توسط هلال احمر در اختیار آن‌ها گذاشته خواهد شد.

اوبا قدردانی از نیرو‌های بسیج در پاکسازی منازل از گل و لای گفت: قنوات کشاورزی نیز با سازمان جهاد کشاورزی هماهنگ کرده ایم که بررسی‌های لازم را انجام و عملیات لایروبی با کمک استان و شهرستان در روز‌های آینده آغاز شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان از انجام شستشوی مخزن آب منطقه خبر داد و بیان داشت: طی یک سال گذشته با کمک دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها و صنایع استان حدود ۱۴۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان ساماندهی و لایروبی شدند که در همین راستا شاهد بودیم سیل اخیر در آن رودخانه‌ها جریان داشته و اتفاقی نیفتاده است.

او عنوان کرد: پرداخت تسهیلات برای مرمت و بازسازی واحد‌های آسیب دیده مستلزم برآورد میزان خسارت و ارسال به ستاد بحران کشور و تصمیم گیری در هیات دولت است، اما علی الحساب برای اینکه کار معطل نماند به لطف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از محل تنخواه کار این نهاد، مرمت واحد‌های روستایی آغاز خواهد شد.

بارش‌های رگباری طی روز‌های ۲۴، ۲۵ و ۲۶ تیرماه موجب وقوع سیلاب و خسارات در برخی از مناطق روستایی شهرستان‌های بافت و بردسیر شده است.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیلاب و آبگرفتگی استانداری کرمان آیت الهی موسوی رودخانه ها آسیب دیده خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۳۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی آبگرفتگی و وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان

 آرش آریانژاد گفت: نظر به هشدار‌های سطح نارنجی هواشناسی استان، مبنی بر وقوع بارندگی‌های قابل توجه در روز‌های پیش‌رو، وقوع سیلاب و طغیان در رودخانه‌های محدوده کردستان بسیار محتمل می‌باشد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان افزود: از اهالی روستاها، دامداران، باغداران و کشاورزان گرامی انتظار داریم از حضور در اراضی منتج به بستر رودخانه‌ها، مخازن و پایاب سد‌های استان امتناع کنند و در رعایت موارد ایمنی جدیت لازم را بکار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: ضروری است شهروندان و گردشگران نیز از تردد، توقف و اسکان در مسیر رودخانه‌های بالادست و پائین دست منابع مذکور به طور جدی پرهیز نمایند تا از بروز هر گونه حوادث احتمالی بر اثر سیلاب جلوگیری بعمل آید.

لازم به ذکر است، تیم بحران و پدافندغیرعامل شرکت و اکیپ‌های گشت و بازرسی ادارات منابع آب شهرستان‌های تابعه استان بطور کامل و شبانه روز جهت مقابله با هرگونه بحران در حال آماده باش کامل می‌باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • هشدار سیل برای پایان هفته جاری
  • راه دستیابی به قله به دانشجویان آموزش داده شود
  • هشدار وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • هشدار جدی آبگرفتگی و وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • زمان بازگشایی سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن برای متقاضیان بندرعباسی
  • این جاده‌های ایران در بهار هم برفی هستند
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری کرمان با همکاری فرمانداران
  • تأکید شهردار مشهد بر تملک پلاک‌های در مسیر و بازگشایی بولوار کرامت