Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ترکیه اقدام رژیم صهیونیستی در حمله به مسجد الاقصی را محکوم کرد و از این رژیم خواست به این رفتارها پایان دهد تا از عواقب خطرناک ادامه روند تشدید تنش‌ها جلوگیری کند.

به گزارش روسیا الیوم، وزارت خارجه ترکیه تاکید کرد: نیروهای امنیتی اسرائیل صبح امروز بار دیگر با هتک حرمت مسجد الاقصی اجازه دادند تندروهای یهود به صحن‌های مسجد هجوم آورند و پلیس این رژیم هم اقدام به شلیک بمب‌های صوتی کرده و شماری از فلسطینی‌ها را بازداشت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه ترکیه اقدام نظامیان صهیونیست در بازداشت شماری از فلسطینیان از جمله زنان و کودکان با به کارگیری رفتارهای توهین آمیز را محکوم کرد.

در بیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده است: در شرایطی که فضای تنش و درگیری ناشی از تجاوز ماه رمضان گذشته رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی در حافظه باقی مانده است، ما درباره خطر شدید ادامه چنین تحرکاتی در شرایط کنونی هشدار می‌دهیم.

وزارت خارجه ترکیه گفت که آنکارا بار دیگر از اسرائیل می‌خواهد که فورا دست از این رفتارهای تحریک آمیز بردارد.

به گفته رسانه‌های فلسطینی، از صبح امروز، ۱۲۱۰ شهرک‌نشین و ۲۰ عنصر جاسوسی رژیم صهیونیستی به صحن‌های مسجدالاقصی یورش آوردند و نظامیان اشغالگر هم با پشتیبانی شهرک نشینان به شهروندان فلسطینی تحصن کننده در صحن‌های مسجد حمله کردند.

گروه‌های مقاومت حماس و جهاد اسلامی فلسطین حمله گسترده امروز نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی  را تجاوز و حمله تروریستی در حق همه مسلمانان توصیف و تأکید کردند که فلسطینیان با عزیمت به سمت مسجد الاقصی  و تحصن در کوچه‌ها و محله‌های بخش قدیمی قدس تا روز عید سعید قربان با هر گونه تجاوزگری صهیونیست‌ها مقابله می‌کنند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکیه رژیم صهیونیستی مسجد الاقصی وزارت خارجه ترکیه مسجد الاقصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۳۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار حماس درباره توطئه‌های صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی

جنبش حماس فلسطین با هشدار درباره توطئه‌های صهیونیست‌ها علیه قدس و مسجدالاقصی، از سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب خواست برای مقابله با این توطئه اشغالگران اقدامی جدی انجام دهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در سایه تشدید یورش‌ها و اقدامات تحریک آمیز شهرک نشینان و نظامیان صهیونیست علیه مسجدالاقصی و محدود کردن ورود نمازگزاران فلسطینی به آن، جنبش حماس فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که اقدامات مقامات رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی و تداوم حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به این مکان مقدس، یک تجاوز آشکار علیه مردم فلسطین و مقدسات و آزادی آنها در عبادت و حضور در مسجد الاقصی است.

این جنبش در یک بیانیه مطبوعاتی تاکید کرد که تجاوز صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی در چارچوب تلاش آنها برای یهودی سازی شهر قدس و اماکن مقدس آن به ویژه مسجد الاقصی صورت می‌گیرد.

جنبش حماس همچنین نسبت به خطر تشدید توطئه‌ها و تجاوزات اشغالگران در قدس و مسجدالاقصی هشدار داد.

حماس در ادامه بیانیه خود از سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب خواست تا برای محافظت از مسجد الاقصی و اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در برابر توطئه‌های صهیونیست‌ها و پروژه‌های شوم یهودی سازی این مکان‌های مقدس که به طور سیستماتیک توسط صهیونیست‌های فاشیست در حال انجام است اقدامی جدی و موثر انجام دهند.

فراخوان حماس برای دفاع از مسجدالاقصیشیخ صبری: فلسطینیان به سوی مسجدالاقصی سرازیر شوند

در همین راستا شورای اوقاف و مقدسات اسلامی در قدس اشغالی نیز با صدور بیانیه‌ای نسبت به توطئه‌های «ایتمار بن گویر» وزیر فاشیست کابینه رژیم اشغالگر برای تغییر وضعیت موجود در مسجدالاقصی هشدار داد.

شورای اوقاف و مقدسات اسلامی در قدس اشغالی اعلام کرد که این شورا با دقت آنچه که اخیرا در رسانه‌ها درباره توطئه بن گویر برای تغییر وضعیت مسجدالاقصی منتشر شده است را دنبال می‌کند. این تحرکات افراطی اشغالگران، نقض آشکار و تعرض به ابتدایی ترین حقوق تاریخی و مذهبی مسلمانان در مسجدالاقصی است. ما نسبت به فراخوان‌های تحریک‌آمیز و برنامه‌های کثیف و غیرمسئولانه دشمن که ما و منطقه را به سمت تشدید تنش‌ها سوق می‌دهد، هشدار می‌دهیم.

اخیرا رسانه‌های عبری گزارش دادند، ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی کابینه نتانیاهو طرحی تهیه کرده که بر مبنای آن محدودیت‌های جدیدی بر مسجدالاقصی اعمال خواهد شد که موجب تغییر وضعیت آن می‌شود. این طرح بن گویر، وزارت امنیت داخلی اسرائیل را موظف می‌کند تا استفاده از ابزارهای تکنولوژی در ورودی‌های مسجدالاقصی را گسترده‌تر کرده و اقداماتی برای تقویت سیطره اسرائیل بر این مکان انجام دهد.

این رسانه‌ها هشدار دادند که گسترش استفاده از ابزارهای تکنولوژی در مسجدالاقصی ممکن است منجر به تشدید تنش‌ها و به ویژه شعله ور شدن اوضاع در قدس گردد؛ مشابه تنش‌های گسترده‌ای که در سال 2017 در پی نصب گیت های الکترونیکی، دستگاه‌های بازرسی مغناطیسی و دوربین‌های امنیتی در ورودی مسجدالاقصی به وجود آمد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • کنایه وزیر خارجه اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • کنایه وزیر خارجه رژیم اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • هشدار حماس درباره توطئه‌های صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • ۴۵ هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند
  • محسن رضایی: غرب دست از حماقت بردارد
  • روز ۲۰۲ طوفان‌الاقصی| نشست کابینه جنگ برای حمله به رفح
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استانداردهای دوگانه مبتلاست
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استاندارد‌های دوگانه مبتلاست