Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از سخنرانان مذهبی یکشنبه شب در این مراسم گفت: بعد از واقعه کربلا امام سجاد(ع) کار کرد و شیعه را از زاویه بیرون کشید و نگذاشت خفقان آنها را منحل کند و بعد از ایشان، امام باقر(ع) حلقه اتصال امام حسین(ع) و امام صادق(ع) بود.

حجت الاسلام اسماعیل مقری افزود: طبق آیه ۱۲۲ سوره توبه، عده‌ای باید باشند تا دین را خوب بشناسند وژرف اندیش باشند و در میان قوم خود مطالب دین را بگویند، مردم هم حق ندارند از کنار کسی که حرف دین می‌زند بی توجه بگذرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر وقت کسی حرف دین می‌زند حجت خدا را تمام می‌کند و مردم باید به آن سخنان ترتیب اثر بدهند.

وی ادامه داد: امام باقر(ع) هم بر اساس همین آیه صدها جوان عراقی را به مدینه دعوت و در علوم مختلف مورد نیاز جامعه تربیت کرد و آنها را به مناطق مختلف به خصوص به مناطق شیعه نشین عراق و کوفه گسیل کردند و با این کار کوفه آن زمان و نجف امروز یکی از بزرگترین مراکز بزرگ شیعه شد که تا کنون هم این موقعیت را حفظ کرده است.

این سخنران مذهبی گفت: امروز شبهه افکنی دشمن بسیار زیاد و از طرفی فضای باز و امنیت و مراکز تحقیقاتی و پاسخگویی نیز در کشور بسیار زیاد است بنابراین در روز قیامت هیچ جوابی از ما مبنی بر اینکه نمی‌دانستیم یا یاد نگرفتیم پذیرفته نخواهد بود.

مقری افزود: با این شبهات دشمن باید به قرآن و عالمان قرآن و متخصصان دین پناه برد تا دین خود را محافظت کنیم.

برچسب‌ها امام سجاد امام باقر مشهد امام صادق شیعه حرم امام رضا امام رضا مدینه عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امام سجاد امام باقر مشهد امام سجاد امام باقر مشهد امام صادق شیعه حرم امام رضا امام رضا مدینه عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۳۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود

به گزارش جماران؛ بیت امام خمینی (س) در اطلاعیه ای اعلام کرد:

انا لله و انا الیه راجعون

در نهایت حزن و اندوه به اطلاع می رساند بانوی با فضیلتی از خاندان علم و تقوا، صبیه مرحوم آیت الله حاج شیخ مرتضی حایری یزدی و همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی، عروس امام راحل مرحومه معصومه حایری یزدی در جوار رحمت الهی آرام گرفت. 

مراسم تشییع پیکر آن مرحومه روز شنبه ساعت ۱۰ صبح از مسجد نو به سمت حرم مطهر و مراسم ختم همان روز بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه شهدا (خیابان صفاییه) برگزار خواهد شد. شرکت عموم طبقات مومنین بویژه روحانیت معظم موجب شادی روح آن مرحومه و تسلی خاطر بازماندگان خواهد بود.

بیت امام خمینی (س)

دیگر خبرها

  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • مراسم تشییع همسر سیدمصطفی خمینی شنبه برگزار می‌شود
  • مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود
  • اجتماع بزرگ صادقیون با میزبانی از شهید گمنام برگزار می‌شود
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • آیین اختتامیه هفته برزگداشت سعدی برگزار شد