Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ وزارت خارجه چین بیانیه‌ای در مورد مکالمه تلفنی وزرای خارجه ایران و چین منتشر کرد.

این وزارت خانه بیانیه‌ای در مورد مکالمه تلفنی وزرای خارجه ایران و چین منتشر کرد. در این بیانیه‌ آمده است که  وانگ یی وزیر خارجه چین در این تماس تلفنی گفت که چین از همکاری ‌های مثبت رئیس جمهور حسن روحانی و دولت ایران در توسعه روابط چین و ایران طی هشت سال گذشته قدردانی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چین مایل به همکاری با رئیس جمهور منتخب ایران ابراهیم رئیسی و دولت جدید برای پیشبرد سنت خوب اعتماد متقابل  بین دو کشور ، تقویت مبادلات دوستانه و همکاری ، ادامه مخالفت مشترک با یکجانبه گرایی و اعمال زورگویانه است.  چین از ایران برای حمایت از چین در موضوعات مربوط به منافع اصلی چین تشکر می کند و مانند همیشه در حمایت از حاکمیت کشور و عزت ملی ، دفاع از حقوق و منافع قانونی ایران  ، از ایران حمایت خواهد کرد.

ظریف، وزیر خارجه ایران هم  از چین به دلیل همکاری برای تهیه واکسن و تجهیزات مقابله با  همه گیری برای ایران تشکر کرد. وی گفت که ایران امیدوار است که  تقویت همکاری با چین در مبارزه با بیماری همه گیر ادامه یابد .در این مکالمه تاکید شد که طرف ایرانی به روابط ایران و چین اهمیت زیادی می دهد  و  روابط دوجانبه پس از آغاز به کار  دولت جدید ایران تعمیق بیشتری خواهد یافت.دو طرف همچنین در مورد اوضاع افغانستان و سایر موضوعات تبادل نظر کردند.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 ایران و چین چین محمدجواد ظریف سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۳۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه

وزیر خارجه عربستان بر لزوم ایجاد آتش‌بس فوری در غزه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان امروز-شنبه- در سخنرانی خود در نشست سازمان همکاری اسلامی که در بانجول پایتخت گامبیا درحال برگزاری است گفت: عربستان بار دیگر بر مطالبه خود مبنی بر ایجاد آتش‌بس فوری و پایدار در نوار غزه تاکید می‌کند.

وی همچنین بر اهمیت فراهم کردن گذرگاه‌های انسانی امن در راستای پایان دادن به مشکلات مردم فلسطین تاکید کرد.

وزیر خارجه عربستان همچنین ریاست این دوره از نشست سازمان همکاری اسلامی را به کشور گامبیا تبریک گفت.

پانزدهمین نشست سازمان همکاری اسلامی امروز در بانجول کار خود را آغاز کرد و این نشست دو روزه خواهد بود.

طبق بیانیه سازمان همکاری اسلامی مقامات ۵۷ کشور عضو این سازمان و مقامات برخی کشورهای خارج از سازمان نیز در این نشست مشارکت دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • امیرعبداللهیان با وزیر خارجه گامبیا دیدار کرد
  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر ‌در گامبیا
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی