Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اکبر مرتضایی شامگاه یکشنبه در نشست ستاد شهرستانی مدیریت کرونا با تاکید بیشتر بر استفاده از ماسک در تمامی مکان‌ها، اداره‌ها و معابر گفت: هر مجموعه اداری، تجاری، صنفی، بانکها و حتی رانندگان تاکسی و اتوبوس باید از پذیرش افراد بدون ماسک و ارایه خدمات به آنها خودداری کنند و حتی به آنها تذکر دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خودداری از پذیرش و ارایه خدمات به افراد بدون ماسک را از سوی صاحبان مغازه‌ها، اصناف و مجموعه‌های دولتی و خصوصی خواستار شد و افزود: در صورت مشاهده وجود افراد بدون ماسک و رعایت نکردن فاصله اجتماعی در هر مغازه، صنف یا مجموعه و اداره با مسوول آن واحد برخورد و با اخطار کتبی، پلمپ و جریمه مواجه می‌شود.

فرماندار کاشان مسوولیت همگانی در قبال سلامت خانواده خود و دیگران را یادآور شد و اضافه کرد: با استفاده از خرد عقلی در استفاده از ماسک، در تجمع‌ها و مکان‌های شلوغ شرکت نکرده و دیگران را نیز به استفاده از ماسک و حضور نیافتن در مکان های عمومی و پرازدحام مجاب کنیم، چرا که کرونای دلتا خطرناک‌تر از تصور همه، در حال گسترش و پیشروی در جامعه است.

مرتضایی درباره برگزاری آیین عرفه، عزاداری محرم و نمازجمعه اظهار داشت: طبق دستورالعمل‌های اعلامی قرارگاه عملیاتی کرونا، تجمع‌های مذهبی مانند دعای عرفه و هرگونه عزاداری فقط در مکان‌های باز و با فاصله‌گذاری اجتماعی به صورت محدود برگزار شود و مسوول برگزارکننده باید پاسخگوی دستگاه‌های نظارتی باشد که با وضعیت کنونی نماز جمعه نیز تا اطلاع بعدی در شهرستان اقامه نمی‌شود.

وی درباره برگزاری آیین و تجمع در آرامستان‌های کاشان گفت: تمامی آرامستان‌ها در شهرستان باید تعطیل، از ورود افراد و هرگونه برگزاری آیین خودداری و در مکان‌ها و مرکزهای گردشگری نیز از پذیرش گردشگران و مسافران جلوگیری و اعلام تعطیلی شود.

رییس ستاد پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا شهرستان کاشان بیان داشت: مشکلات، سختی‌ها و گرفتاری مردم و همچنین بار روانی سختی که بیماری کرونا بر خانواده‌ها وارد کرده قابل درک است اما از مردم فهیم تقاضا می‌شود استفاده از ماسک را در اولویت قرار دهند چراکه بدون همراهی و کمک آحاد مردم امکان مهار کرونا وجود ندارد.

مرتضایی تاکید کرد: افراد و دستگاه‌هایی که برنامه‌های تجمعی را بدون رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اجرایی کردند تذکر و اخطار لازم را گرفتند و در صورت تکرار برخورد قانونی و قضایی خواهد شد.

رییس شورای تامین شهرستان کاشان در خصوص ممنوعیت تردد و جلوگیری از ورود افراد غیربومی نیز به کاشان گفت: گیت ایست و کنترل در مبادی ورودی کاشان که به عهده نیروی انتظامی گذاشته شده با کمک بسیج، سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی تقویب می‌شود و سختگیری بیشتری بر ورود و خروج خودرو ها انجام می‌شود.

مرتضایی همچنین تصریح کرد: مجوزهای تردد خودرو فقط برای امور درمانی پس از بررسی مدارک پزشکی و امور قضایی با معرفی نامه دادگستری و سامانه ابلاغ قضایی صادر می‌شود، از این رو از شهروندان درخواست می‌شود برای سایر موارد به فرمانداری مراجعه نکنند.

وی با اشاره به تکمیل ظرفیت بیمارستان شهید بهشتی کاشان تصریح کرد: پیش‌بینی لازم برای افزایش مکان‌های نگهداری بیماران و حتی استقرار بیمارستان صحرایی در حال انجام بوده و ضرورت دارد بیمارستان‌های خصوصی شهرستان نیز سهم خود را در مبارزه با بیماری کرونا پرداخت کنند و بخش ‌هایی از بیمارستان را به بستری و مراقبت از بیماران کرونایی اختصاص دهند.

گسترش موج وسیع دلتا

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان جان کلام را در رعایت به شدت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا دانست و گفت: زمان بسیار محدود است و در مورد وضعیت کنونی کاشان و گسترش موج وسیع دلتا با سرعت انتقال بالای آن که همه را دربر می‌گیرد باید تدبیر فوری اندیشیده شود.

سید علیرضا مروجی با تاکید بر اینکه با برگزاری این نشست به دنبال بستن صنف، تعطیلی هیات یا سایر مسایل نیستیم، افزود: تمام مسایل و هشدارها ۱۷ ماه است گفته و رد شده است،اکنون نیز به دنبال مقصر یا انداختن تقصیر به دوش یکدیگر نیستیم، بلکه هدف، اعلام هشداری قوی برای مقابله با این پیک خطرناک پنجم از طریق رعایت محکم دستورالعمل‌ها از سوی همگان است.

وی با اشاره به اینکه چهار موج کرونا پشت سر گذاشته شده است، تصریح کرد: این پیک مثل دوره‌های قبل نیست بلکه با سیر بیماری‌زایی چند برابری ویروس دوره‌های قبلی و حتی اتباع و مهاجران را درگیر کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به ابتلای خانوادگی، سرعت در علامت‌دار شدن و بدحال شدن با افزایش بیماران افزود: تنها راه چاره برای قطع زنجیره انتقال رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.

روزهای سیاه کرونایی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز با تاکید بر اینکه روزهای سیاه کرونایی در صورت تداوم رعایت‌نکردن شیوه‌نامه‌ها در پیش رو است گفت: هر هشداری از من مسوول تا سایر افراد جامعه باید جدی گرفته شود.

محمد حاجی جعفری با اشاره به اینکه امروز اگر منتظر ترخیص بیمار برای پذیرش بیمار در بیمارستان هستیم فردا دیگر با این روند تختی وجود نخواهد داشت افزود: عمق این فاجعه کارخانه تولید بیماری است که به هر ترتیبی باید متوقف شود.

وی با تاکید به اینکه دانشگاه با مذهب و آیین مذهبی هیچ تقابلی ندارد و خواهان افزایش حساسیت برای رعایت شیوه‌نامه‌ها و کنترل اوضاع است اظهارداشت: همه با هم شرایط را به‌گونه‌ای مدیریت کنیم تا روزی نیاید که در هر خانه‌ای بیمار وجود داشته باشد و کاری نشود برایش کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان، آگاه‌سازی مردم  و پرهیز آنان از عادی انگاری را تاکید و اضافه کرد: شاید عملکرد من مسوول باعث این شرایط و تدوام بحران شده است.

تزریق ۴۵ هزار دوز واکسن در دو نوبت اول و دوم  

رییس مرکز بهداشت کاشان با اشاره به تزریق ۴۵ هزار دوز واکسن در دو نوبت اول و دوم گفت: واکسن برای ۷۰ درصد سنین بالای ۷۰ سال، کادر درمان، بیماران خاص و گروه سنی بالای ۶۰ سال تزریق شده است.

مسعود دهقانی با بیان اینکه روزانه یکهزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار دوز واکسن زده می‌شود گفت: باید روزانه به تزریق سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن برسیم.

وی اختصاص فضا و امکانات برای انجام واکسیناسیون را خواستار شد و گفت: استفاده از ماسک بویژه در آیین و خیابان بین مردم به کمتر از ۴۰ درصد رسیده است.

رییس مرکز بهداشت کاشان الزام استفاده گروه یک شغلی از ماسک و حتی تذکر به آنان را خواستار شد و گفت: نمی‌خواهیم به وضعیت و شرایطی برسیم که تمامی اعتراض‌ها، تراکم خطاها و آسیب‌ها متوجه کادر درمان شود و خدمت‌ها تقلیل یابد.

دهقانی تصریح کرد: دلتا زمان، شدت و ابتلای بیشتری دارد و تنها راه چاره مقابله با آن قطع زنجیره انتقال فرد به فرد با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به هر نحو ممکن است.

وی با تبیین کامل موارد محودویت وضعیت قرمز کرونایی برای گروه‌های شغلی و اقشار مختلف گفت: مسایل اجتماعی و مذهبی باید در فضای باز، با حضور ۷۰ نفر به ازای هر چهار متر مربع یک نفر و زمان ۳۰ دقیقه می‌تواند انجام شود.

بحران دلتا طولانی‌تر

رییس مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان با اشاره به اینکه بحران‌ها به طور معمول کوتاه است اما پدیده کرونا ۱۷ ماه است که طول کشیده است و معلوم نیست تا چه زمانی ادامه داشته باشد گفت: امروز مجموع بیماران بستری در این بیمارستان ۳۶۰ بیمار به اضافه ۲۰ بیمار بستری موقت بود.

ابوالفضل شجاعی با تاکید بر ینکه در پیک قبلی در آبان مجموع بیماران بستری حداکثر به ۴۷۰ بیمار رسید افزود: این در حالی است که شمار بیماران در پیک پنجم به ۴۸۵ بیمار بستری رسیده است.

وی حتی افزایش بیماران غیر کرونایی از جمله قلبی، مغزی و تروما را در چهار هفته کنونی یادآورشد و اظهارداشت: ویروسی که در حال حاضر شیوع پیدا کرده تفاوت‌های رفتاری نسبت به دوره‌های قبل از جمله در قدرت سرایت بسیار بالا، سرعت پیشرفت بیماری، درگیری اطفال و میانسالان از ۴۰ تا ۶۰ سال و جوانان را دارد بطوریکه سرعت پیشرفت بیماری آن در مدت ۴۸ ساعت تمام ریه را درگیر می‌کند.

رییس مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان با تاکید بر اینکه در دوره قبل شمار ۴۷۰بیمار آرام آرام افزایش یافت گفت: اما از روز شنبه تاکنون افزایش سریع و سه برابری ابتلا با قدرت سرایت بالا ایجاد شده است.

شجاعی همکاری مردم را در قطع زنجیره انتقال در دوره قبل تاکید و اضافه کرد: اما در دوره کنونی همکاری و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بسیار پایین آماده است.

وی با بیان اینکه امکانات دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز مثل همه دستگاه‌های اداری محدود است اظهارداشت: نیروهای درمانی، پزشک و امکانات محدود در صورت افزایش بیماری و تناسب نداشتن افزایش بیمار و امکانات بحران جدی را رقم خواهد زد.

مدیریت فرهنگی برگزاری آیین مذهبی

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان نیز با بیان اینکه با دانشگاه در کنار هم هستند و مقابل یکدیگر نیستند گفت: در صورت مجوز ندادن به برگزاری آیین مذهبی در حسینیه‌ها یا فضای باز با رعایت شیوه‌های نامه‌های بهداشتی منجر به برگزاری جلسه‌های مذهبی در فضای پنهانی، بسته، بدون رعایت دستورالعمل‌ها و عوارض ناشی از آن می‌شود.

 حجت‌الاسلام مهدی بصیرتی واگذاری مدیریت فرهنگی آیین مذهبی را به اداره تبلیغات خواستار شد و گفت: در صورتیکه مجوزها داده نشود توان بالا برای مدیریت و کنترل آیین وجود نخواهد داشت.

همچنین در این نشست بخشداران و نمایندگان آنان و برخی از روسای اداره‌ها نظرها، چالش‌ها و پیشنهادهای خود را با ارایه راهکار مطرح کردند.

رییس مرکز آموزشی و درمانی شهید بهشتی کاشان روز جمعه ۲۵ تیر در گفت و گو با ایرنا با اشاره به افزایش بسیار زیاد بیماران کووید ۱۹ در این بیمارستان نسبت به روزهای قبل گفت: ظرفیت‌ ۶۰۰ تختخوابی بیمارستان از پذیرش و بستری بیماران مبتلا به کرونا و غیرکرونایی تکمیل شد.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

وضعیت کرونایی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در برهه کنونی قرمز است و تاکنون ۱۷ مورد قطعی و ۳۰۰ مورد مشکوک کرونای هندی (دلتا) در این منطقه شناسایی شده است.

ویروس کرونا اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد.

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی فرمانداران کاشان ویروس دلتا محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی فرمانداران کاشان دانشگاه علوم پزشکی فرمانداران کاشان ویروس دلتا محدودیت های کرونا دانشگاه علوم پزشکی کاشان شیوه نامه های بهداشتی رعایت شیوه نامه ها استفاده از ماسک دستورالعمل ها افزایش بیمار برگزاری آیین خواستار شد بهشتی کاشان آیین مذهبی دوز واکسن رییس مرکز مکان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۴۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال محدودیت ترافیکی در قائم‌شهر

پلیس راهور فرماندهی انتظامی قائم شهر از اعمال محدودیت‌های ترافیکی برای امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت حوالی خیابان‌های ورزشگاه شهید وطنی همزمان با برگزاری مسابقه فوتبال بین تیم‌های نساجی مازندران و پرسپولیس تهران خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قائمشهر، پلیس راهور قائم شهر در اطلاعیه‌ای اعلام کرده با توجه به برگزاری بازی فوتبال نساجی مازندران و پرسپولیس در ورزشگاه شهید وطنی، به منظور روان‌سازی ترافیک و ایمنی در عبور و مرور، تمهیدات و محدودیت ها‌ی ترافیکی در خیابان‌های اطراف ورزشگاه برقرار می‌شود.

این اطلاعیه درباره محدودیت‌های ترافیکی مورد نظر آورده است:

خیابان کارگر حد فاصل میدان شهرداری تا حسینیه عاشقان ثارالله به‌صورت مقطعی محدودیت تردد بنا به وضعیت ترافیک و تردد اعمال می‌شود.

خیابان شریعتی حد فاصل چراغ قرمز سینا تا انتهای خیابان محدودیت ترافیکی است.

 در خیابان خزر 6 محدودیت کامل برقرار است.

محدودیت تردد و ترافیکی خیابان‌های منتهی به ورزشگاه و انتهای خیابان مدرس روبه‌روی نساجی شماره یک به سمت میدان طالقانی محدودیت تردد خواهد بود.

شهروندان برای تردد از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند

پلیس راهور قائم شهر از شهروندان و تماشاگران خواست برای تماشای بازی امروز با توجه به اینکه ورزشگاه شهید وطنی در هسته مرکزی شهر واقع است، از مسیر‌های جایگزین استفاده کنند و برای حضور در محل مسابقه از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند و همکاری لازم را با پلیس داشته باشند.

ورزشگاه شهید وطنی قائم شهر حدود 90 سال قبل به عنوان بخشی از مراتع این شهر به شمار می‌رفت تا اینکه شهریور سال 1320 در پی اشغال شمال ایران توسط قوای اتحاد جماهیر شوروی پادگان نظامی احداث شد و به مرور زمان روس‌ها برای ایجاد شور و نشاط و تقویت قوای بدنی سربازان خود زمین فوتبال درگوشه‌ای از پادگان را ایجاد کردند.

بعد از خروج قوای شوروی از قائم شهر این مکان با حفظ کاربری ورزشی فعالیت خود را ادامه داد و با تلاش مرحوم عباس اسفندیاری که بعد‌ها به عنوان پدر ورزش قائمشهر نامیده شد، گسترش یافت. 

این زمین ورزشی تا قبل از انقلاب نام خاصی نداشت، پس از انقلاب مدتی به "افتخاری" معروف بود و بعد از شهادت "محمدرضا وطنی" این زمین ورزشی که به یک استادیوم مبدل شده بود به نام این شهید ورزشکار مزین شد.

بازی تیم‌های نساجی مازندران و پرسپولیس تهران از هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال کشور امروز دوشنبه ساعت 18 و 15 دقیقه در ورزشگاه شهید وطنی قائم شهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند
  • کسانی که واکسن آسترازنکا تزریق کرده‌اند بخوانند | این واکسن کرونا خونمان را لخته کرده است؟
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران شیوع کرونا هستیم
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران کرونا هستیم
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • رویداد اکسپو ایران و دفع ۶۰۰ تاجر به دلیل کمبود هتل در تهران
  • بازسازی بدنه ۷۵ دستگاه لکوموتیو
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • اعمال محدودیت ترافیکی در قائم‌شهر
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!