Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، فاز دوم طرح رجیستری از ۱۲ تیرماه با رجیستر شدن ساعت‌های هوشمند دارای سیمکارت آغاز شد، حال خبرها حاکی از آن است که تبلت‌ها از ابتدای مرداد ماه مشمول طرح رجیستری می‌شوند.

طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) در سال‌های گذشته به منظور مبارزه سیستمی با قاچاق موبایل، توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با همکاری دو وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح از آذر ماه ۹۶ برای تلفن همراه شروع و در فروردین ۹۷ به طور کامل اجرایی شد، به گفته مقامات ستاد مبارزه با قچاق کالا و ارز، طرح رجیستری توانسته است تاکنون ۶.۵ میلیارد دلار از قاچاق بازار تلفن همراه را کاهش دهد؛ همچنین جلوگیری از ورود کالای قاچاق باعث شده تا کالاهای وارداتی استانداردهای لازم جهت ورود به کشور را رعایت کنند و ملزم به ارائه خدمات پس از فروش مناسب و گارانتی ۱۸ ماهه باشند.

تبلت‌ها از ۲ مردادها مشمول طرح رجیستری

اکبر سلطانی کارشناس ارشد سامانه همتا با اشاره به اینکه کشور سالانه به حدود ۲ میلیون تبلت نیاز دارد، گفت: بازار تبلت در ایران بیش از ۳۰۰ میلیون دلار ارزش دارد که بیش از ۹۵ درصد آن از طریق کالاهای قاچاق تأمین می‌شود.

وی افزود: حالا با اجرای طرح رجیستری برای تبلت‌ها می‌توان امیدوار بود که قاچاق آن نیز همانند تلفن همراه به صفر برسد.

این کارشناس سامانه همتا با اشاره به زمانبندی اجرای این طرح اظهار داشت: در راستای استقرار تدریجی طرح رجیستری برای تبلت‌ها، از ۲ مرداد ۱۴۰۰ تبلت یکی از برندها و از تاریخ ۹ مرداد ۱۴۰۰ سایر برندهای تبلت مشمول طرح رجیستری خواهند شد.

سلطانی ادامه داد: مردم تا ساعت ۲۴ اول مرداد ماه ۱۴۰۰ مهلت دارند در صورت داشتن تبلت سیمکارت برروی آن قرار داده و اقدام به برقراری تماس و پیامک با آن نمایند، سپس با استفاده از کد دستوری *۷۷۷۷# یا مراجعه به سایت همتا و انتخاب گزینه استعلام اصالت از رویت شدن آن در شبکه اطمینان حاصل کنند. برای سایر برندهای تبلت این مهلت تا ساعت ۲۴ روز هشتم مرداد ۱۴۰۰ خواهد بود.

مردم هرچه سریع‌تر دستگاه‌های خود را فعال کنند

به گفته حمیدرضا دهقانی‌نیا، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مردم می‌بایست پیش از اجرای طرح رجیستری موبایل‌واره‌ها، تبلت‌های از پیش خریداری شده خود را به وسیله سیمکارت استفاده کنند؛ چرا که تنها در این صورت تبلت آن‌ها فعال شده و رجیستر می‌شود.

همچنین پس از زمان‌های تعیین شده؛ مردم باید دقت نمایند که در هنگام خرید دستگاه‌های دارای سیمکارت مانند تبلت و ساعت هوشمند؛ حتماً استعلام اصالت دستگاه را با ارسال IMEI به کد دستوری *۷۷۷۷# دریافت کنند.

گفتنی است که رجیستری ساعت‌های هوشمند از ۱۲ تیرماه و تجهیزاتی مانند بارکد اسکنر، مبدل تلفن ثابت به سیار و PDA از ۱۹ تیرماه سال جاری آغاز شده بود و از ۲ مرداد ماه نیز رجیستری تبلت‌ها آغاز خواهد شد.

پربیننده ترین تصویب افزایش سرمایه ۱۴۷درصدی همراه اول صدای دادخواهی مردم افغانستان در شبکه های اجتماعی جهانی شد دود ممنوعیت واردات شیائومی، به چشم مصرف کننده می رود ممنوعیت واردات برخی گوشی های موبایل به ایران تکلیف اینترنت نامحدود چه شد؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تبلت مشمول طرح رجیستری تلفن همراه تبلت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۴۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱ حقیقت سریع در مورد پیامک/ نخستین متن پیامکی تبریک کریسمس بود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ سال 1992، نخستین پیامک یا SMS (مخفف سرویس پیام کوتاه) ارسال شد. متن آن پیام ساده بود: «کریسمس مبارک.» این رویداد تاریخی آغاز یک انقلاب ارتباطی بود که در نهایت نحوه تعامل مردم از طریق تلفن همراه را تغییر داد. فرستنده، نیل پاپورث (Neil Papworth)، مهندس بریتانیایی، پیام را از طریق کامپیوتر به تلفن همراه در شبکه Vodafone ارسال کرد.

پیامک به سرعت تبدیل به روشی محبوب و راحت برای ارسال پیام‌های کوتاه مردم به یکدیگر شد. ابتدا پیامک دارای محدودیت 160 کاراکتری در ازای هر پیام بود. این مسئله باعث شد به تدریج ایموجی‌ها و کلمات اختصاری رایج شود مبادا متن پیام از محدوده لغات فراتر رود. با گذشت زمان پیامک تکامل پیدا کرد و پیام‌های عکس، پیام‌های طولانی‌تر و حتی پیام‌های چندرسانه‌ای را دربر گرفت و نحوه ارتباط مردم با استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه را تغییر داد.

امروزه با وجود ظهور اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی فوری مانند واتس‌اپ و تلگرام و... که مبتنی بر اینترنت هستند، پیامک همچنان یک ابزار ارتباطی پرکاربرد تلقی می‌شود و میلیاردها پیامک ردوبدل‌شده در روز، همچنان نقش مهمی در برقراری ارتباط با دوستان، خانواده و همکاران و همچنین دریافت اعلان‌های مهم در زمینه شغلی و خدماتی ایفا می‌کند.

***

11  حقیقت جالب در مورد پیامک‌ها عبارتند از

 

پژوهش‌ها نشان می‌دهد میانگین زمان پاسخگویی به یک پیام متنی 90 ثانیه است در حالی که میانگین زمان پاسخگویی به یک ایمیل 90 دقیقه است.

 

نخستین پیامک از فردی به فرد دیگر بین مردم عادی سال 1993 در انگلستان ارسال شد.

نرخ باز شدن پیامک‌های ارسالی 98 درصد است در مقایسه با نرخ باز شدن ایمیل‌ها که 20 درصد است!

 

اصطلاح «پیام متنی» نخستین بار در سال 1985 مطرح شد.

پیامک‌ها برای ارسال از طریق کانال‌های سیگنالی مورد استفاده در تماس‌های تلفنی طراحی شده است. پیامک در ابتدا به عنوان بخشی از استانداردهای GSM (سیستم جهانی ارتباطات سیار) طراحی شد.

 

نخستین گوشی تلفن با قابلیت ارسال پیامک نوکیا 2010 بود که در سال 1994 عرضه شد.

سالانه حدود 8.3 تریلیون پیامک در سراسر جهان ارسال می‌شود!

 

نخستین سرویس بانکداری مبتنی بر پیامک در سال 1999 توسط MobileOne در سنگاپور راه اندازی شد.

پیامک تقریباً توسط همه تلفن‌های همراه جهان پشتیبانی می‌شود که آن را به شکل یک رسانه قابل اتکای ارتباطی جهانی تبدیل کرده است.

سال 1996 خودرویی در جهان توسط شرکت BMW تولید شد که دارای قابلیت ارسال پیامک بود.

با وجود روش‌های مختلف احراز هویت، پیامک همچنان به عنوان شاخص اصلی احراز هویت دو مرحله‌ای برای افزایش امنیت استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رقص آذری حامد آهنگی در مقابل مردم به همراه بازیگر پیشکوست سینما (فیلم)
  • نصب برچسب و چراغ زنون : ممنوع
  • تغییر ارکان خودرو، نصب برچسب و استفاده از چراغ زنون ممنوع است/ خودرو‌های آف‌رود تابع قوانین باشند
  • آغاز اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد
  • اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد آغاز می‌شود
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد پیامک/ نخستین متن پیامکی تبریک کریسمس بود
  • جزئیات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی ۱۴۰۳
  • آیپد پرو جدید ۲۰۲۴ اپل را ببینید
  • مالیات بر سوداگری و سفته بازی مشمول مردم نمی شود
  • مالیات بر سوداگری، صیاد دلالان نه مردم عادی