Web Analytics Made Easy - Statcounter

با ادامه بارش‌های رگباری در کشور، امروز هم احتمال جاری شدن سیل و طغیان رودخانه‌ها در جنوب استان کرمان و شمال هرمزگان وجود دارد.

«صادق ضیاییان» مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی به «ایران» گفت: برای بخش‌هایی از این دو استان هشدار سطح نارنجی صادر شده و با توجه به اینکه احتمال جاری شدن روان آب و سیلابی شدن رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر و برخورد صاعقه در این مناطق وجود دارد ضمن هشدار به مسئولان برای آماده باش دستگاه‌های خدمات رسان از مردم نیز می‌خواهیم از توقف در مسیل‌ها جداً خودداری کنند و هشدارها را جدی بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته (یکشنبه) نیز سازمان هواشناسی از احتمال خطرسیلاب در 5 استان کرمان، فارس، بوشهر، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد خبر داده بود و از سوی دیگر هشدار سطح زرد را به‌دلیل وزش باد شدید در شمال استان سیستان و بلوچستان صادر کرده بود. به گفته وی، روز گذشته بادهای شدید در شمال سیستان و بلوچستان ضمن خیزش گرد و غبار؛ سبب کاهش دید در مناطقی از این استان شده بود.
ضیاییان تأکید کرد: امروز پس از چند روز که سیلاب، استان‌هایی از شمال تا جنوب کشور را درنوردید و متأسفانه چند قربانی گرفت بارش‌های سیلابی متوقف خواهد شد.  اما روز سه‌شنبه بارش‌های خفیفی را در غرب استان هرمزگان و جنوب فارس خواهیم داشت. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تصریح کرد: از روز سه‌شنبه روند افزایش دما در کشور آغاز و اواخر هفته این روند بیشتر می‌شود. به گفته وی، هفته اول مرداد برای کشور ما هفته گرمی خواهد بود و لازم است مسئولان برای مدیریت مصرف برق آماده باشند.

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۴۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان/ تهران آخر هفته بارانی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی به پیش‌بینی وضعیت آب و هوای روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه اظهار کرد: در استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه و چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، کردستان، همدان، آذربایجان غربی، اصفهان و ارتفاعات البرز مرکزی در مازندران، بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: فردا این وضعیت علاوه بر مناطق مذکور برای در استان‌های بوشهر، کرمان، هرمزگان، خلیج فارس و تنگه هرمز نیز رخ می دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای روز پنج‌شنبه به غیر از استان‌های ساحلی دریای خزر، زنجان، قزوین، البرز و تهران که وقوع رگبارهای پراکنده دارند در سایر مناطق کشور، بارش‌های قابل ملاحظه در پیش است.

رفیعی در ادامه بیان کرد: روز جمعه نیز در جنوب و جنوب شرق بارش ها پراکنده است اما در سایر مناطق کشور بارش ها قابل ملاحظه خواهند بود.

به گفته کارشناسی سازمان هواشناسی؛ شدت بارش ها که در حد هشدار نارنجی است برای امشب در نیمه جنوبی ایلام و لرستان، شمال خوزستان، جنوب غرب آذربایجان غربی و کردستان پیش‌بینی شده است که سیلابی شدن مسیرها و طغیان رودخانه ها را در پیش دارد. لذا هموطنان در این مناطق باید تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

وی افزود: تا روز پنج شنبه آب های جنوب کشور مواج و طوفانی پیش‌بینی شده است و در چهار روز آینده در مناطقی از سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی و یزد در بعضی از ساعات وزش بادهای شدید همراه با گرد و خاک را داریم.

تهران آخر هفته بارانی می‌شود

وی افزود: از روز پنجشنبه تا شنبه علاوه بر افزایش ابر در بعضی ساعات بارش باران، گاهی به‌صورت رگبار و رعد و برق در سطح استان مورد انتظار است؛ همچنین طی روز پنجشنبه کاهش محسوس دما پیش بینی می شود.

کد خبر 6093192 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • آغاز بارش های شدید و سیلابی در بیشتر مناطق کشور
  • صدور هشدار جدی به رنگ نارنجی برای ۵ استان کشور
  • هشدار هواشناسی به این ۵ استان جدی است
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان/ تهران آخر هفته بارانی می‌شود
  • بارش شدید باران در ایلام آغاز شد
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • هشدار هواشناسی کرمان نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • هشدار هواشناسی؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید از فردا