Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، ثابت، مدیرعامل اتحادیه دامداران می‌گوید: مهم‌ترین مشکل درخصوص تامین نهاده‌ها بحث حمل و نقل به موقع است که متاسفانه نهاده‌ها به موقع به دست دامداران نمی‌رسند.

او می‌افزاید: از زمان خرید نهاده تا تحویل آن باید بین پنج تا ۱۰ روز کالاها تحویل داده شوند، اما متاسفانه فروشندگان به تعهدات خود عمل نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثابت می‌گوید: دامداران به هر نحوی که شده است هزینه خرید نهاده را حتی با فروش دام‌های مولدشان تامین می‌کنند، متاسفانه برخی خرید‌های اردیبهشت ماه به دامداران تحویل داده نشده است.

او می‌افزاید: بیشترین نهاده‌های خریداری شده از بندر امام خمینی حمل می‌شود و راهکار مناسب این است که در سامانه بازارگاه یک سوم هزینه‌ای که دامدار برای تهیه نهاده پرداخت کرده، توسط بانک کشاورزی به عنوان ضمانت بلوکه بماند تا زمانیکه کالا به دست دامداران برسد و تایید تخلیه توسط خریدار در سامانه جامع انبار زده شود و اگر چنین اتفاقی رخ دهد، فروشندگان خودشان در تحویل کار تعجیل می‌کنند و هزینه مازاد انبار داری را نیز نمی‌دهند و رقابت بیشتری بین شرکت‌های باربری برای تسریع حمل و نقل ایجاد می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه دامداران البرز می‌گوید: درخصوص تامین علوفه با مشکل مواجه هستیم، به دلیل کاهش بارش‌ها و کمبود آب و درنتیجه علوفه قیمت علوفه افزایش پیدا کرده است و به طور مثال باید بگویم که سال گذشته یونجه را با قیمت ۲۲۰۰ تومان می‌خریدیم و اکنون به ۵۶۰۰ تومان رسیده است، برای سال جاری که با مشکل خشکسالی مواجه هستیم باید یونجه با ارز دولتی وارد شود.

ثابت می‌افزاید: واردات یونجه با ارز نیمایی باعث افزایش قیمت علوفه در کشور می‌شود و همین مسئله قیمت یونجه‌های داخلی را افزایش می‌دهد و افزایش قیمت یونجه باعث افزایش قیمت ذرت علوفه‌ای و کاه و کلش می‌شود.

او می‌گوید: دام‌های البرز ژنتیک خوبی دارند و چند دهه برای دام‌های مولد زحمت کشیده شده است و توان تولیدی هر گاو شیری روزانه حدود ۴۰ لیتر است، اما بی توجهی‌ها باعث می‌شود که دام‌های مولد به کشتارگاه بروند و قربانی شوند.

مدیرعامل اتحادیه دامداران البرز تصریح می‌کند: مشکل دیگر این است که تمام دام‌های صنعتی را به یک شکل می‌بینند و تخصیص نهاده‌ی همه نوع از دام‌ها به یک شکل است.

ثابت می‌گوید: شیر تولیدی واحد‌های صنعتی البرز کیفیت بالایی دارد و بیشتر کارخانجات لبنی شیر البرز را استفاده می‌کنند نظیر کارخانجات کاله مازندران، پگاه تهران، شرکت دامداران، هراز و مطهری که تمامی این کارخانه‌ها در خارج از استان البرز قرار گرفته اند.

او می‌افزاید: استان البرز ۱۵۵ هزار راس دام سنگین شیری دارد که ۱۰۴ هزار تا از این گاو‌های سنگین شیری در واحد‌های صنعتی قرار دارند، از لحاظ تعداد دام رتبه ۲۸ را در کشور داریم و از نظر تولید شیر در جایگاه هشتم قرار گرفته ایم، همچنین بر اساس صنایع تولید دام رتبه ۲ کشوری را داریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مشکلات دامداران نهاده دامی دام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۴۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از یک هزار لیتر سم رایگان در نیشابور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس دامپزشکی نیشابور گفت: واحد مبارزه با بیماری‌ های این شبکه، برای مبارزه با انگل‌ های خارجی دام‌ های سبک و سنگین بیش از هزار لیتر سم رایگان در بین دامداران توزیع کرد.

 

علی سلیمانی افزود: با توجه به شروع فصل گرما و فعالیت حشرات بویژه کنه‌ ها که عامل بیماری مشترک و خطرناک تب کریمه کنگو هستند، از ابتدای امسال سال توزیعِ سم‌ بین دامداران با همکاری دهیاران روستاها در دستور کار قرار گرفت.


وی از دامداران خواست: برای حفظ سرمایه و دسترنج خود در فصل گرما هر ۲ هفته دام‌ ها و محوطه دامداری خود را با سموم مختلف سم پاشی کنند.

دیگر خبرها

  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • توزیع بیش از یک هزار لیتر سم رایگان در نیشابور
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران
  • بی توجهی دامداران و افزایش سرقت احشام در قم
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد