Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، فدراسیون فوتبال سوریه هفته گذشته به صورت رسمی ورزشگاه «القویسمه» اردن را برای میزبانی از تیم ملی کشورمان و دیگر رقبایش در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ را انتخاب کرد.

*ورزشگاهی ناشناخته و شبیه الدترافورد

در این گزارش به معرفی این ورزشگاه ناشناخته اردن می پردازیم. نام اصلی این ورزشگاه« استادیوم ملک عبدالله ثانی» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دلیل قرار گرفتن این ورزشگاه در منطقه القویسمه به این نام شهرت پیدا کرده است.

یکی از ویژگی این ورزشگاه نزدیک بودن سکوهای تماشاگران به زمین بازی و نیمکت مربیان است که به نوعی تداعی گر ورزشگاه اولدترافورد منچستر یونایتد است.

منطقه القویسمه واقع در جنوب شرقی شهر امان پایتخت  کشور اردن قرار دارد. ورزشگاه بین المللی امان اولین و بزرگترین ورزشگاه این کشور به شمار می آید و به نوعی استادیوم ملی این کشور است.

*دومین استادیوم بزرگ اردن با گنجایش محدود

اما ورزشگاه القویسمه به عنوان دومین استادیوم فوتبال بزرگ کشور اردن شناخته شده است. با این حال از لحاظ ظرفیت مثل کوچکترین استادیوم ایران به شمار می آید چون تنها ۲۰ هزار نفر گنجایش دارد.

*تازه تاسیس و تجدید بنا شده

استادیوم ملک عبدالله ثانی یا القویسمه در سال ۱۹۹۸ تاسیس شد و به عنوان یکی از ورزشگاه های تازه تاسیس شناخته می شود. این استادیوم در سال ۲۰۰۷ تجدیدبنا شد.

*میزبان تورنمت های نه چندان مهم

تورنمت هایی که در این استادیوم تاکنون برگزار شدند به شرح زیر است:

* جام جهانی بانوان زیر ۱۷ سال ۲۰۱۶

*دو دوره مسابقات فوتبال قهرمانی غرب آسیا در سال های ۲۰۰۰ و ۲۰۱۰

* مسابقات متعددی از تورنمنت بازی های عربی دوره نهم در سال ۱۹۹۹

* میزبان بازی های مهم زیاد تیم ملی اردن در مقدماتی جام جهانی و بازی های باشگاه های بزرگ اردن

فدراسیون سوریه در انتخاب اردن ۳ دلیل منطقی داشته که عبارتنداز: ۱-شبیه بودن آب و هوای اردن به سوریه.۲- حضور پرشمار سوری ها در این کشور،۳- اردن امکانات لازم برای میزبانی موفق از این بازی ها را دارد.

اولین دیدار شاگردان اسکوچیچ با تیم ملی سوریه در تاریخ ۱۱ شهریور برگزار می شود. در این بازی ایران میزبان است ولی هنوز به صورت رسمی فرمت و چگونگی برگزاری بازی ها تصمیم گیری نکرده است و تا ۱۰ روز آینده درباره این بازی ها تصمیم می گیرد.

انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال ایران فدراسیون فوتبال فوتبال تیم ملی بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۴۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوتاهی سازمان لیگ در اجرای آیین‌نامه در جریان دیدار جنجالی

رأی مسابقه استقلال ملاثانی- فجرسپاسی در حالی از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال صادر شده که سهم سازمان لیگ در این میان نادیده گرفته شده است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، طبق برنامه‌ریزی سازمان لیگ قرار بود بازی استقلال ملاثانی و فجرسپاسی در چارچوب هفته  بیست و هشتم لیگ دسته اول فوتبال، دوم اردیبهشت ماه  سال جاری برگزار شود. با این وجود عدم امکان ورود دو تیم به ورزشگاه غدیر اهواز  باعث لغو و تعویق مسابقه شد. این در حالی است که فجر یکی از 4 تیم مدعی صعود به لیگ برتر قلمداد می‌شود و این موضوع می‌تواند روی سرنوشت صعود تأثیرگذار باشد.

واکنش باشگاه فجر سپاسی به برگزاری بازی لغو شده

طبق رأی کمیته انضباطی قرار است بازی دوباره برگزار شود هر چند فجرسپاسی اعلام کرده پرونده را به کمیته استیناف می‌برد.

کمیته انضباطی نقش 2 باشگاه میهمان، میزبان و همچنین متولی ورزشگاه یعنی باشگاه استقلال خوزستان را بررسی کرده اما در این میان طبق آیین‌نامه برگزاری مسابقات لیگ برتر و لیگ دسته یک، سازمان لیگ هم قصوراتی داشته است. برای نمونه طبق ماده 18 آیین‌نامه برگزاری مسابقات لیگ برتر و دسته اول فوتبال ایران،  تیم‌ میهمان باید یک تمرین رسمی یک ساعته در ورزشگاه محل برگزاری مسابقه داشته باشد. 

با این وجود بررسی‌های تسنیم نشان می‌دهد فجر در روز اول اردیبهشت سال جاری، در ورزشگاه غدیر اهواز جلسه تمرینی نداشته است. هر چند عدم رعایت اجرای  آیین‌نامه در لیگ دسته اول فوتبال کشور، مسبوق به سابقه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • رضا عنایتی: دیگر مهاجمی مثل من پیدا نمی‌شود؛ امیدوارم آدم‌های جوگیر در استادیوم‌ها نبینم
  • کیهان مدعی شد: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟
  • کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه‌ها غلط بود؟
  • کوتاهی سازمان لیگ در اجرای آیین‌نامه در جریان دیدار جنجالی
  • زن پرسپولیسی قبل از شیمی درمانی در ورزشگاه آزادی؛ به دخترم قول داده بودم!
  • حرف آخر استقلال: هفته پایانی باید با تماشاگر باشد
  • پیغام جدید از پیرمرد حاشیه‌ساز سپاهانی؛ خبری از دستگیری نیست!
  • ورزشگاه آزادی، قتلگاه مهمانان پرسپولیس و استقلال
  • رکوردشکنی هواداران پرسپولیس با ۶۰ هزار تماشاگر