Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@15:42:56 GMT

از تب کریمه کنگو غافل نشوید

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۶۴۵۱۰

از تب کریمه کنگو غافل نشوید

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حمید رضا حسینی مدیر کل دامپزشکی استان سمنان با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و به جهت پیشگیری از انتقال بیماری‌های مشترک انسان و دام از عدم عرضه دام زنده در غرفه‌ها و میدان‌های فروش دام و همچنین حاشیه شهر‌ها خبرداد و گفت: اداره کل دامپزشکی استان سمنان به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمهیداتی را برای عرضه و ذبح دام در کشتارگاه‌ها و یا از طریق سفارش تلفنی، اینترنتی و غیرحضوری اندیشیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل دامپزشکی استان سمنان به فعالیت ۳۴ اکیپ ثابت و سیار نظارت دامپژشکی متشکل از ۳۶ دامپزشک و تکنسین در سطح استان اشاره و به شهروندان توصیه کرد در صورت امکان برای خرید و ذبح دام به کشتارگاه‌های سطح شهر به دلیل ایجاد امکان نظارت اکیپ‌های بازرسی برروند ذبح وبازرسی گوشت، مراجعه کنند.

حسینی با اشاره به اینکه در روزعید قربان ۶ کشتارگاه دام در سطح استان فعال هستند، به شهروندان تاکید کرد، کسانی که به دلیل بعد مسافت امکان دسترسی به کشتارگاه را ندارند با سامانه ۱۵۱۲ تماس گرفته و در خواست حضور اکیپ‌های نظارتی سیار را در مراحل ذبح کنند تا تیم‌های سیار در محل حضور یافته و برروند ذبح نظارت صحیح اعمال شود.

وی بیان کرد: به منظور جلوگیری از بروز بیماری‌های مشترک بعد از ذبح دام بخصوص بیماری مهلک تب خونریزی دهنده کریمه- کنگو حتما گوشت را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال قرار داده و قبل از این مدت از تماس با خونابه و گوشت قربانی اجتناب کرده و پس از طی این مدت با استفاده از دستکش و رعایت اصول ایمنی اقدام به قطعه بندی گوشت ومصرف کنند.

به گفته حسینی ۱۲ ناظر ذبح شرعی نیز اکیپ‌های ثابت و سیار را جهت اجرای صحیح مباحث ذبح شرعی همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/ گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی ذبح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۴۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر ریزش‌سنگ در محور گنجنامه- تویسرکان

ایسنا/همدان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از برف‌روبی ۷۰ هزار مترمکعبی محور گنجنامه- تویسرکان خبر داد و اعلام کرد: رانندگان با رعایت سرعت مطمئنه و احتیاط کامل از این محور عبور کنند چراکه احتمال ریزش سنگ‌ریزه در برخی از مقاطع وجود دارد.

مهرداد آهکی ادامه داد: از ابتدای عملیات بازگشایی محور گنجنامه- تویسرکان افزون بر ۱۵ هزار مترمکعب خاکریزی در نقاط پرتگاهی، ۶۰۰ مترمکعب ترانشه‌برداری و ریزش‌برداری، ۱۷۰ تن آسفالت گرم برای لکه‌گیری، ۱۹۰ مورد لق‌گیری سنگ‌های بزرگ و ... در این مسیر انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه عملیات ایمن‌سازی این محور همچنان ادامه دارد، گفت: هم‌اکنون دو اکیپ لکه‌گیری و چاله‌گیری، یک اکیپ تعمیر و نصب گاردریل و یک اکیپ نصب نیوجرسی به همراه دو اکیپ گشت راهداری در محور گنجنامه مشغول فعالیت هستند.

آهکی تأکید کرد: از تمامی رانندگانی که قصد تردد در مسیر فوق را دارند، درخواست داریم با رعایت سرعت مطمئنه و احتیاط کامل از محور گنجنامه- تویسرکان عبور کنند چراکه احتمال ریزش سنگ‌ریزه در برخی از مقاطع وجود دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری استان، وی بیان کرد: گشت‌های راهداری به صورت ۲۴ ساعته مشغول پایش و گشت‌زنی در محور فوق هستند و سامانه گویای ۱۴۱ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت انتقادات، شکایات و پیشنهادات همه همشهریان است.

آهکی یادآور شد: محور گنجنامه- تویسرکان به طول ۲۴ کیلومتر جزو مسیرهای فرعی و کوهستانی استان همدان محسوب می‌شود که هر ساله از اواخر آذرماه به علت بارش سنگین برف، کولاک شدید، احتمال ریزش سنگ و نبود ایمنی کافی با پیشنهاد پلیس‌راه استان و موافقت کمیسیون ایمنی راه‌ها، مدیریت بحران استانداری و راهداری مسدود می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خطر ریزش‌سنگ در محور گنجنامه - تویسرکان
  • خطر ریزش‌سنگ در محور گنجنامه- تویسرکان
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • روسیه ۶۸ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است
  • ده‌ها کشته بر اثر سیل در تانزانیا و کنگو
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد
  • آمادگی ذخیره‌سازی مرغ مازاد در لرستان وجود دارد
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند