Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت مایکروسافت هفته‌های گذشته از ویندوز ۱۱ رونمایی کرد حالا این شرکت در خبری اعلام کرد با رونمایی 11  برنامه Live Tiles برای کاربران دیگر در دسترس نخواهد بود.

برنامه Live Tiles هنوز طرفداران زیادی دارد و این افراد از دانستن اینکه ویرایش رجیستری برای غیرفعال کردن منوی شروع جدید و فعال کردن مجدد آن در منوی شروع قدیمی دیگر در جدیدترین نسخه Windows 11 Insider Build 22000.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

65 کار نمی کند ناامید خواهند شد. پیش از این کاربران با تنظیم HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Microsoft  \ Windows \ CurrentVersion \ Explorer \ Advanced \ "Start_ShowClassicMode" بر روی 1 قادر به بازگشت به منوی شروع "کلاسیک" بودند. سایت WindowsLatest گزارش می دهد که ویرایش رجیستری دیگر کار نمی کند.

با این حال ، برخی از کاربران گمان می کنند مایکروسافت گزینه ای را برای بازگشت به منوی شروع کلاسیک برای کاربران سازمانی هنگام راه اندازی سیستم عامل ، برای سهولت انتقال و کاهش نیاز به آموزش مجدد ، ترک خواهد کرد.

گفتنی است؛ نسخه ویندوز 11 شباهت‌های بسیار زیادی به سیستم عامل اختصاصی شرکت اپل یعنی MacOS دارد. ویندوز ۱۱ از نظر طراحی ظاهری، مدرن‌تر از نسخه قبلی است و این شرکت در این طراحی از ویندوز 10X الهام گرفته است.

بیشتر بخوانید

رونمایی مایکروسافت از ویندوز ۳۶۵

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت مایکروسافت ویندوز 11

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۴۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری چهل‌وپنجمین سالگرد شهادت استاد آیت‌الله مرتضی مطهری صبح امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت برگزار شد. 

رشید جعفرپور قائم مقام وزیر علوم و دبیر ستاد سالگرد شهید مطهری در ابتدای این جلسه با اشاره به حوادث اخیر پیرامون غزه و جنبش اساتید و دانشجویان آمریکایی و برخورد شدید پلیس ایالت متحده با معترضان، از اساتید و دانشجویان آزادیخواه آمریکایی و اروپایی تقدیر کرد.

وی درخصوص رویداد سالگرد شهید مطهری گفت: در هفته معلم هستیم و به همه زحمت‌کشان این حوزه تبریک می‌گویم. ما ۱۰۰ هزار استاد و بیش از ۹۰۰ هزار معلم داریم که همه آن‌ها به نوعی آینده سازان این کشور هستند. 

شهید مطهری دارای مکتب است

وی افزود: در مورد استاد شهید مطهری چند ویژگی بارز وجود دارد، یکی اینکه ایشان شهیدی دارای مکتب است. ما شهدای زیادی را در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و پس از آن تقدیم نظام و انقلاب کردیم و توجه و تکریم همه آن‌ها وظیفه ماست ولی برخی از شهدا دارای مکتب هستند. مثل شهید سلیمانی که مکتب حاج قاسم را دارد، شهید مطهری نیز صاحب مکتب است و اثار ایشان در پرورش و ساخت نیروهای انقلاب تاثیر دارد. به تعبیر امام خمینی همه آثار ایشان جریانساز است و این نشان می دهد چه سطح والایی داشتند که مورد توجه امام خمینی قرار گرفته و نسل های ما در دهه‌های گذشته با آثار شهید مطهری مانوس بوده و این مکتب همچنان برای نسل های آینده تاثیرگذار است. 

وی ادامه داد: شهید مطهری یک شهید جامع الاطراف بوده است و در هر حوزه‌ای اثرگذار ورود کرده است. در حوزه فلسفه بسیار دقیق است و یک فیلسوف مطرح و توانمند است. در حوزه فقه، کلام، تفسیر و مباحث مختلف نیز نگاه ویژه‌ای دارد. ایشان در زمان تحصیل در حوزه علمیه قم بسیار دقیق همه کارهایش را انجام می‌داده و الگو و نمونه‌ای برای طلاب بوده است. هم در حوزه عمل و تقوا و هم در حوزه نظر انسان الگویی بوده است. 

آثار و برکات شهید مطهری همچنان در نظام ما وجود دارد

دبیر ستاد اضافه کرد: نکته سوم این است که شهید مطهری دارای نظریه و تئوری برای نظام‌مندی نظام اسلامی بوده است. ایشان پیش از انقلاب نیز در این حوزه حرف‌هایی داشته است. در سال ۴۸ ایشان علیه اسرائیل صحبت می‌کند و هنوز هم سخنرانی ایشان درخصوص رژیم قابل بررسی است. همین ویژگی‌ها در این شخصیت بوده که حضور ایشان را مخالفان نظام اسلامی نپذیرفتند. ایشان خریده نمی‌شد و تنها راه برای اینکه نظام را از این شخصیت محروم کنند حذف فیزیکی بود که آن را عملی کردند. البته آثار و برکات شهید مطهری همچنان در نظام ما وجود دارد و می‌تواند برای نسل‌های آینده کشور موثر باشد. 

برگزاری بیش از ۱۲۰ برنامه ملی

وی در رابطه با ستاد بزرگداشت شهید مطهری گفت: ۲۵ دستگاه اجرایی و فرهنگی اعم از وزارت کشور، آموزش و پرورش، علوم، فرهنگ و ارشاد و دستگاه‌های نظامی کشور در آن عضو هستند. این ۲۵ دستگاه جلسات متعددی را سالانه دارند و برنامه‌های ملی شان را ارائه می‌دهند. تقریباً هر دستگاه ۵ برنامه سطح ملی دارد و در مجموع بیش از ۱۲۰ برنامه ملی وجود دارد. ما در ۱۸۰۰ واحد دانشگاهی برنامه تقدیر از اساتید را داریم یا آموزش و پرورش برای تقدیر باید تعداد زیادی از مدارس در سراسر کشور را در نظر بگیرد و به این صورت این برنامه‌ها با ضریب چند برابری عملی می‌شود.

دبیر ستاد درخصوص برنامه‌های چهل‌وپنجمین سالگرد شهید مطهری عنوان کرد: برنامه ها دو دسته است، یکی تبلیغی و ترویجی که ماهیت آن فضاسازی محیطی است. همه شهرداری‌ها در این هفته شهرها را مزین به تصاویر و جملات شهید مطهری یا جملاتی مربوط به ایشان می‌کنند. یا از معلم‌ها در سراسر کشور تقدیر صورت می‌گیرد. دسته دیگر از برنامه‌ها تبیینی است که ماهیت پرداختن به اندیشه‌های شهید مطهری دارد و یک حوزه از اندیشه‌های ایشان در آن طرح می‌شود. موضوعاتی مثل حجاب و عفاف، خانواده و مسایلی از این دست که در این خصوص بسیار بحث کرده‌اند. 

برگزاری ۵ همایش ملی در هفته گرامی‌داشت مقام معلم

وی افزود: ۵ همایش ملی در این هفته در سطح کشور برگزار می‌شود. همایش مطهر به همت سازمان بسیج مستضعفین در ۱۰ اردیبهشت برگزار می‌شود. همایش وبیناری در سطح بین‌المللی هم داریم که مربوطه گفتمان مقاومت و رسالت دانشگاهیان و نخبگان کشورهای اسلامی و اندیشه‌های استاد مطهری با محوریت فلسطین و غزه در روز ۱۲ اردیبهشت برگزار می‌شود.

همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت در دانشگاه صداوسیما برگزار می‌شود

وی افزود: همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت در دانشگاه صداوسیما برگزار می‌شود. در دانشکده الهیات دانشگاه تهران در ۱۰ اردیبهشت همایشی با سخنرانان مهم از فیلسوفانی همچون دکتر اعوانی، دکتر مقیمی و دکتر واعظی برگزار می‌شود. در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه هم نشست علمی با عنوان نقش عفاف در نظام خانوادگی اسلام برگزار می‌شود و شخصیت‌های برجسته علمی در این رویداد حضور دارند.

رونمایی از ۵ کتاب جدید در مورد اندیشه شهید مطهری

وی با اشاره به تالیفات جدید در این حوزه گفت: امسال ۵ کتاب جدید در مورد اندیشه شهید مطهری رونمایی می‌کنیم. سه کتاب توسط ندای فطرت وابسته به بنیاد شهید مطهری منتشر می‌شود. کتاب «مطهری و قرآن» که نوشته دکتر معارف است، دیگری «مطهری و ادراکات اعتباری» به قلم دکتر هوشنگی، و کتاب «مطهری و عرفان» نوشته دکتر رودگر به انتشار می رسد. دو کتاب دیگر هم توسط انتشارات صدرا آماده شده. یکی «مقدمه‌ای بر تاریخ فلسفه جدید» و دیگری «خطابه‌های اخلاقی» است که در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب‌ها در سرای اهل قلم رونمایی می‌شوند. کار خوب دیگر ما سیر مطالعاتی اندیشه و کتاب‌های شهید مطهری در دانشگاه‌هاست. در دانشگاه‌ها انجمن‌های علمی و علاقه مندان به آثار شهید مطهری در این سیر مطالعاتی شرکت می‌کنند و بیست و دومین دوره این سیر مطالعاتی با حضور اقشار مختلف برگزار می‌شود. اندیشه شهید مطهری جذابیت‌های خاصی دارد و افرادی که به ان وارد شدند ان مسیر را ادامه می‌دهند. 

برنامه‌های تلویزیون برای هفته معلم

جعفرپور در مورد برنامه‌های صداوسیما در این مدت هم گفت: در شبکه آموزش سیما به مناسبت گرامیداشت مقام معلم پویش معلم خوب من راه‌اندازی شده است که امیدواریم اثرگذار باشد. همچنین مستند مرتضی امت که در سال‌های قبل تولید شده بازپخش خواهد شد. مستندی که روایت خوبی از زندگی شهید مطهری داشته است. همچنین شبکه‌های مختلف صداوسیما برنامه‌های متعددی دارند که یا مستقیماً به زندگی شهید مطهری می‌پردازد یا به اندیشه‌های ایشان. 

وی افزود: در مجموعه دانشگاه‌های کشور نیز برنامه‌های متعددی داریم. کرسی های آزاداندیشی اندیشی با محوریت اندیشه‌های شهید مطهری به همت دانشجویان برگزار می‌شود. کرسی‌های نقد و نظریه‌پردازی هم در سطح اساتید در عمده دانشگاه‌ها برگزار می‌شود. همچنین در آموزش و پرورش، در وزارت علوم و دستگاه‌های که واحد عقیدتی دارند از خانواده‌های شهدای استاد و دانشجو بازدید و تقدیر می‌کنیم.  مزار شهدای موجود در دانشگاه‌ها نیز گلباران می‌شوند. محل تولد، محل شهادت و محل تدفین استاد مطهری نیز در این هفته مراسم‌هایی برگزار می‌شود. محل شهادت و تدفین ایشان گلباران خواهد شد. در شهر فریمان زادگاه استاد نیز مراسم ویژه‌ای داریم که یاد و نام ایشان گرامی داشته می‌شود. همچنین منزل استاد در تهران که به موزه تبدیل شده، برنامه‌هایی برای سالگرد دارد که به همت خانه موزه و شهرداری منطقه برگزار می‌شود. امسال سوژه این موزه شهید مطهری و مطبوعات است که حضور ایشان در مطبوعات داخلی و خارجی مورد توجه قرار گرفته است.

همچنین در مسجد جامع نارمک برنامه‌ای عمومی است که ۱۳ اردیبهشت با حضور اقشار مردم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • شروع طوفانی هفته دوم معاملات برق در بورس انرژی
  • آینده رقابت متا با غول‌های هوش مصنوعی
  • تفال به حافظ یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ به جان او که گرم دسترس به جان بودی...
  • شروع طوفانی معاملات برق؛ جهش ۶۸۴ میلیارد ریالی در بورس انرژی
  • قیمت عجیب و نجومی سنگ قبر دوباره سوژه کاربران شد + عکس
  • به‌روزرسانی این گوشی‌ها دیگر در دسترس نخواهد بود!
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • آنچه در آئین افتتاحیه هفته فرهنگی سنندج گذشت + فیلم
  • افتتاحیه برنامه های هفته سنه / سردیس استاد عباس کمندی رونمایی شد + فیلم