Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسین ایمانی خوشخو رییس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی با اشاره به محوریت اصلی نخستین دوره از جشنواره «ایده‌های برتر فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی» که به مناسبت سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی برگزار می‌شود گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر صنایع فرهنگی موضوع مهمی در فرهنگ کشور شمرده‌شده است؛ به‌گونه‌ای که امروزه در ادبیات رایج توسعه ایران این موضوع (صنایع فرهنگی) بیش از گذشته ترویج می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به اعتقاد من خمیرمایه اصلی صنایع فرهنگی ایده‌های فرهنگی است و ما تا ایده فرهنگی نداشته باشیم، محصول فرهنگی هم نداریم.

او افزود: اگرچه فرآیند تبدیل ایده به محصول فرهنگی وظیفه اصلی مراکزی مانند پارک‌های علم و فناوری است. اما باید کمک شود که ایده‌پردازان از پله نخست که رونق ایده‌های فرهنگی است، بالا بروند؛ تا ما انتظار تولید محصول فرهنگی را داشته باشیم.

ایمانی خوشخو گفت: پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی که یک پارک تخصصی و منحصربه‌فرد در این زمینه است، برای توجه به این مهم و رونق هرچه بیشتر صنایع فرهنگی قصد دارد که در بخش حمایت و تشویق ایده‌های خلاقانه فرهنگی فعالیت کند؛ به همین منظور جشنواره «ایده‌های برتر فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی» را طراحی کرد. از همین روی به مناسبت سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی فراخوانی اعلام‌شده است که در رشته‌های مختلف حوزه فرهنگ ازجمله فناوری‌های هنری، فناوری‌های آموزش، میراث فرهنگی و گردشگری، صنایع شنیداری و دیداری، صنایع‌دستی، موسیقی، هنر‌های تجسمی، فناوری اطلاعات، اسباب‌بازی سرگرمی، طراحی صنعتی، گرافیک نشر و چاپ، معماری، هنر‌های نمایشی، نقاشی، عکاسی مد و پوشاک، رسانه، بازی‌های رومیزی، تبلیغات و بازاریابی علاقه مندان می‌توانند آثار خود را ارسال کنند.

رییس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی گفت: من یقین دارم افراد زیادی در کشور هستند که یا توانایی ایده پردازی دارند یا ایده‌هایی دارند که هنوز جایی مطرح نشده است. این جشنواره شاید نخستین امکانی باشد که موقعیت خوبی را برای افراد فراهم می‌کند و به ترویج ایده پردازی فرهنگی می‌پردازد. پیش‌بینی‌شده است که ایده‌های برتر موردحمایت پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی قرار گیرد. همچنین قرار است به لحاظ دریافت مشاوره در پخته‌تر شده ایده و استقرار ایده‌های برتر که قابلیت تبدیل به موسسه دارند، در این مجموعه اقداماتی صورت گیرد. این‌ها جزو موارد تشویقی برای ایده‌های برتر است و امیدواریم در زمان‌بندی تعیین‌شده که هشت مردادماه سال جاری است، اطلاع‌رسانی خوبی صورت گیرد.

او در پاسخ به این پرسش که نگاه شما نسبت به جریان به‌کارگیری فناوری و دانش روز در جشنواره «ایده‌های برتر فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی» چیست؟ گفت: ازآنجایی‌که پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی نگاه خاصی به فناوری و دانش دارد، باید به بحث تلفیق فناوری با صنایع فرهنگی ایده‌های فرهنگی توجه ویژه داشته باشیم و حتماً در این زمینه با نگاه به فناوری جشنواره را برگزار می‌کنیم. خوشبختانه دستگاه‌های خوبی ازجمله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اتاق بازرگانی، صندوق شکوفایی و نوآوری، اتاق بازرگانی، صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق، برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق، سازمان‌های تجاری‌سازی و اقتصاد دانش‌بنیان جهاددانشگاهی و دانشگاه علم و فرهنگ با مجموعه پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی به همکاری برای برپایی این جشنواره می‌پردازند.

او با اشاره به روند حمایت پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی از ایده‌ای برتر در این جشنواره گفت: ابتدا ایده‌ها داوری می‌شوند که در چند بخش خروجی دارند؛ ایده‌هایی که بسیار خوب هستند و قابلیت تبدیل به محصول رادارند در مجموعه پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی موردحمایت قرار می‌گیرند؛ اما ایده‌هایی که در درجه متوسط قرار می‌گیرند و قابیلت بالایی دارند، با صاحبان ایده تماس گرفته می‌شود تا با ارائه پیشنهاد‌هایی بتوانند ایده خود را پرورش دهند و درنهایت آن دسته از ایده‌هایی که در مراحل اولیه قرار دارند می‌توانند در دوره‌های بعدی این جشنواره شرکت کنند.

گفتنی است «جشنواره ایده‌های برتر فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی» با محوریت فناوری‌های اجتماعی، فناوری‌های رسانه ای، فناوری‌های هنری، فناوری آموزش، میراث فرهنگی، گردشگری، موسیقی، صنایع دستی، صنایع دیداری – شنیداری، فناوری اطلاعات، هنر‌های تجسمی، اسباب بازی و سرگرمی، طراحی صنعتی، گرافیک، نشر و چاپ، معماری، هنر‌های نمایشی، نقاشی، عکاسی، مد و پوشاک، رسانه، بازی‌های رومیزی، تبلیغات و بازاریابی برگزار می‌شود و متقاضیان تا ۸ مردادماه ۱۴۰۰ فرصت دارند تا ایده‌های خود را به شماره تماس ۰۹۰۲۴۳۴۳۸۴۵ از طریق واتساپ ارسال کنند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاددانشگاهی ایده های نو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۴۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ مصطفی میلانی، دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به ظرفیت بالای این استان در زمینه مواد و ساخت، گفت: تجاری‌سازی، تأمین مالی، ارتباط سازی بین شرکت‌ها با ارگان‌های دولتی و اطلاع رسانی دستاوردهای فناوری از جمله اقدامات ستاد در جهت توسعه فناوری‌های حوزه مواد و ساخت است.

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به برگزاری نشست‌های نخبگانی و استفاده از ظرفیت‌ها و پیشنهادهای فعالان این حوزه اشاره کرد و گفت: ستاد مواد آمادگی دارد تا با برگزاری جلسات و رویدادهای تخصصی، در راستای رفع مشکلات شرکت‌های فناور و دانش بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گام بردارد.

تاکید بر اهمیت شیرین‌سازی آب و توسعه سرامیک‌های پیشرفته

 میلانی، شیرین سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی، توسعه سرامیک‌های پیشرفته، تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و جلوگیری از خام‌فروشی را از جمله اولویت‌های ستاد برشمرد.

وی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر، فناوری‌های شیرین‌سازی آب از اهمیت بالایی برخوردار هستند و ستاد مواد آماده است تا از طرح‌های فناورانه در این زمینه حمایت کند.

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در پایان افزود: این ستاد برای تسهیل فرآیند تأمین مالی، ضمانت قراردادها و پذیرش ریسک فناوری‌های نوین آمادگی دارد و خواستار همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان شهرک برای توسعه فناوری‌های مواد و ساخت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رویداد استارتاپی شتاب در قم به کار خود پایان داد
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه