Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@20:15:28 GMT

۱۸ شهر سیستان و بلوچستان از طرح جامع برخوردار هستند

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۶۴۸۷۸

۱۸ شهر سیستان و بلوچستان از طرح جامع برخوردار هستند

سهیلا عنانی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: «طرح جامع»، طرحی بلندمدت و حاوی اطلاعاتی درباره اوضاع جغرافیایی، اقتصادی و اجتماعی شهر، ضوابط و مقررات کاربری اراضی، شبکه معابر و تأسیسات زیرساختی است که به سفارش وزارت راه و شهرسازی و توسط مهندسان مشاور تهیه می شود.

وی افزود: در این طرح نحوه استفاده از اراضی و منطقه بندی مربوط به حوزه های مسکونی، صنعتی، بازرگانی، اداری و کشاورزی و تاسیسات و تجهیزات و تسهیلات عمومی مناطق نوسازی، بهسازی و اولویت های مربوط به آن ها تعیین شده و ضوابط و مقررات مربوط به کلیه مواردو همچنین ضوابط مربوط به حفظ بنا و نماهای تاریخی و مناظر طبیعی، تهیه و تنظیم می شود و برحسب ضرورت، قابل تجدیدنظر خواهد بود و تصویب نهایی آن با شورای عالی شهرسازی و معماری ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین طرح تفصیلی نیز در حقیقت، تنظیم برنامه‌های مفصل و انجام اقدامات جزیی در مناطق و محلات شهری و طراحی آن‌ها است که در این طرح خدمات و فضاهای شهری با مشخص کردن جزییات قابل اجرا تعیین می شود.

عنانی گفت: در این طرح  موقعیت و مساحت دقیق زمین برای هر یک از آن ها و وضع دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور و میزان تراکم جمعیت و تراکم ساختمانی در واحدهای شهری و اولویت های مربوط به مناطق بهسازی و نوسازی و توسعه و حل مشکلات شهری و موقعیت کلیه عوامل مختلف شهری در آن تعیین و نقشه ها و مشخصات مربوط به مالکیت بر اساس مدارک ثبتی تهیه و تنظیم می شود.

وی گفت: با استفاده از این طرح‌ها می‌توان برنامه‌های مشخص بخش عمومی را تعیین کرد و این برنامه‌ها را کم‌ کم و برحسب اولویت در برنامه‌ ریزی اجرایی سالیانه شهرداری منعکس کرد.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان افزود: شهرهای زاهدان، نصرت آباد،‌ ادیمی، زابل، بنجار، مهرستان، دوست محمد،‌ زهک، سوران، هیدوچ، خاش، نوک آباد، محمد آباد، علی اکبر، میرجاوه، سراوان، سیرکان،‌جالق استان دارای طرح جامع مصوب و همچنین شهرهای زاهدان، ادیمی، زابل، بنجار، مهرستان، دوست محمد، زهک،‌ سوران، خاش، نوک آباد، محمد آباد،‌ میرجاوه، سراوان و شهر علی اکبر دارای طرح تفصیلی هستند.
عنانی گفت: بسیاری از طرح های جامع شهرهای استان در قالب افق ۱۰ ساله تدوین شده است بطوری که بعد از اتمام مدت طرح مورد بازنگری قرار می گیرد.

انتهای پیام/75005

منبع: فارس

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان طرح جامع کاربری اراضی معماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۴۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) روستای پزم تیاب سیستان و بلوچستان بعد از سیل

(تصاویر) روستای پزم تیاب سیستان و بلوچستان بعد از سیل

دیگر خبرها

  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است
  • زندگی پس از سیل در دشتیاری سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • جلسه نهایی تعیین تکلیف «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد برگزار می‌شود
  • (تصاویر) روستای پزم تیاب سیستان و بلوچستان بعد از سیل
  • وزیر راه و شهرسازی وارد تبریز شد
  • ۳٠ درصد قبولی در رشته‌های پزشکی و علوم پزشکی مربوط به زابل است
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • دهیاران بخش سعد آباد کمک به خانه‌های بهداشت را در اولویت قراردهند
  • بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی