Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارگردان سینما گفت: به نظر می‌رسد پس از این شرایط جدیدی در سینما‌ها ایجاد می‌شود و بعید است سینمادارن زیر بار هزینه نمایش فیلم‌هایی بروند که فقط ظرفیت آن‌ها را اشغال می‌کند و مشتری ندارند.

مسعود اطیابی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون اکران «دینامیت» در شرایط کرونایی گفت: «دینامیت» در همال سال ساخت باید اکران می‌شد و سه سال را بی‌دلیل معطل نمی‌ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فیلم را اگر در همان زمان و یا بعد از دوران کرونا اکران می‌کردیم فروش هفتگی و کل آن چندین برابر این زمان می‌بود.

وی در همین راستا ابراز کرد: با این حال خوشحالم در این شرایط این فیلم به کمک سینماداران آمده و در وضعیت سخت اقتصادی و کرونایی خنده بر لبان مردم آورده است. به هر حال سالن‌های سینما هرکدام کارمندانی دارند که با توجه به هزینه‌های بالا و در شرایط نامساعد کرونا به تعدیل نیرو و برخی هم به بسته ماندن سینما روی آوردند. شکی نیست هزینه‌های باز ماندن سینما‌ها بالا است و اگر کمکی به این دوستان شده خوشحال هستیم.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

کارگردان مجموعه «سهمی برای دوست» عنوان کرد: فروش «دینامیت» روزانه بالاتر می‌رود و در جریان هستید که فروش هر هفته نسبت به قبل از آن بیشتر هم شده است. با اینکه تنها تبلیغات فیلم خود مردم هستند این فروش در این شرایط خوب، اما قطعا ایده‌آل ما نیست.

وی با بیان اینکه در روز‌های آتی تبلیغات تلویزیونی «دینامیت» آغاز می‌شود بیان کرد: فعلا تبلیغات ما خود مردم هستند و امیدوارم در روز‌های آینده بتوانیم تیزر‌های تبلیغاتی فیلم را در تلویزیون پخش کنیم. قطعا با پخش تیزر از تلویزیون؛ سینما‌ها رونق بیشتری می‌گیرند و فروش «دینامیت» هم افزایش پیدا خواهد کرد.

کارگردان فیلم سینمایی «خروس جنگی» پیرامون دلیل تاخیر تبلیغات تلویزیونی «دینامیت» عنوان کرد: به این دلیل که «دینامیت» به صورت اضطراری اکران شد فرصت برنامه‌ریزی برای کار‌های تبلیغی آن نداشتیم. قطعا اگر برنامه‌ریزی برای تبلیغات داشتیم در همین شرایط هم «دینامیت» فروش چندین برابر بالاتری می‌داشت. اما این میزان فروش با توجه به شرایط باز هم خوب است و قطعا ایده‌آل نیست. انتظار ما این است که در روز‌های آینده این فروش خیلی بالاتر برود. از یک طرف سالن‌های سینما‌یی نمایش دهنده «دینامیت» افزایش پیدا می‌کنند و از طرف دیگر تعداد کسانی که فیلم را دیدند بیشتر و به همان اندازه تبلیغات فیلم هم بیشتر می‌شود. در صورت اضافه شدن تبلیغات تلویزیونی نیز فروش بالاتر خواهد رفت.

اطیابی با اشاره به اکران فیلم‌های متناسب با ذائقه و پسند مردم بیان کرد: شکی نیست برای رونق سینما حتما فیلم سینمایی با مدیوم خاص آن لازم است و بسیاری از تولیدات اساسا سینمایی نیستند و مخاطب هم جذب آن نمی‌شود. اگر فیلم‌هایی که مردم آن‌ها را می‌پسندند و نسبت به آن‌ها اقبال دارند، نه فقط کمدی بلکه در ژانر‌های مختلف اجتماعی، حادثه‌ای و .. بر پرده نقره‌ای اکران شوند می‌توان به آینده سینما امیدوار بود. به نظر می‌رسد پس از این شرایط جدیدی در سینما‌ها ایجاد می‌شود و بعید است سینمادارن زیر بار هزینه نمایش فیلم‌هایی بروند که فقط ظرفیت آن‌ها را اشغال می‌کند و مشتری ندارند. از این به بعد باید توقع اکران فیلم‌هایی را داشته باشیم که قوی‌تر باشند و در پاسخ به نیاز مردم و مخاطبان استاندارد و مناسب و پتانسیل فروش داشته باشند.

وی پیرامون این سوال که آیا شبکه نمایش خانگی رقیب سینما است و باعث کنار زدن سینما می‌شود یا خیر بیان کرد: نه به نظرم شبکه نمایش خانگی می‌تواند کمک کننده سینما باشد. این روز‌ها هر چیزی که مردم را ترغیب به فیلم دیدن کند و توجه آن‌ها را جلب کند در نهایت به نفع سینما است.

اطیابی با بیان اینکه در حال حاضر در مرحله پیش تولید یک سریال نمایش خانگی است، پیرامون اکران «دینامیت» در ایام محرم خاطرنشان کرد: قطعا در ۱۰ روز نخست ماه محرم «دینامیت» اکران نخواهد شد و بعد از این ایام اکران آن ادامه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سینما سینمای ایران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار سینما سینمای ایران فیلم هایی سینما ها روز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۴۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلیط سینما بی‌سروصدا گران شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بدون اطلاع‌رسانی رسمی، آن تبصره مهم فروش بلیت ۸۰ هزار تومانی در ساعات طلایی برداشته شده و سالن‌های سینما در ۵ روز هفته (چهارشنبه تا یکشنبه) در همه ساعات روز می‌توانند بلیت را به قیمت ۸۰ هزار تومان به فروش برسانند.

نتیجه این گرانی، آن است که میانگین قیمت بلیت (که از تقسیم گیشه کل سینما به تعداد کل تماشاگران به دست می‌آید) حدود ۲۷ درصد افزایش نشان می‌دهد و از حدود ۴۴ هزار و ۹۰۰ تومان (در هفته‌های پایانی ۱۴۰۲) به حدود ۵۷ هزار تومان (در این روزها) رسیده است. یعنی با احتساب روزهای نیم‌بها و سینماهای کم‌کیفیت‌تر، هر تماشاگر به‌طور میانگین ۲۷ درصد پول بیشتری بابت بلیت سینما پرداخت می‌کند.

این درحالی است که همواره مصوبات شورای صنفی نمایش و شورای راهبردی اکران به‌عنوان دو کمیته تخصصی تعیین آیین‌نامه عرضه در سینمای ایران، به اطلاع عموم می‌رسید و هرگونه تغییر در بهای بلیت سینما نیز از این قاعده مستثنی نبود. این اتفاقی نادر است که نه سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و نه صنوف سینمایی حاضر در شورا، خود را موظف ندیده‌اند تا گران شدن بلیت را به اطلاع علاقه‌مندان سینما برسانند.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900253

دیگر خبرها

  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • بلیط سینما بی‌سروصدا گران شد
  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد
  • از سینمای متفکر به فیلم های کمدی رسیدیم
  • آمار فروش فیلم‌های سینمایی در اولین هفته اردیبهشت/ «مست عشق» از «تمساح خونی» سبقت گرفت
  • رکوردشکنی شمس و مولانا در سینمای ایران؛ «مست عشق» نیامده از ۵ فیلم سبقت گرفت
  • رکوردشکنی شمس و مولوی در سینمای ایران
  • تمساح خونی و سال گربه زیر سایه مست عشق
  • استقبال مخاطبین سینما از «مست عشق»
  • «مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست