Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید کریمی مسئول باغبانی جهادکشاورزی مهاباد در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  اظهار کرد: در این شهرستان ۴۲۳ هکتار باغ هلو وجود دارد که امسال پیش بینی می‌شود به طور میانگین از هر هکتار بیش از ۱۷ تن محصول برداشت شود.

او با بیان اینکه ارقام مختلف هلو از جمله زعفرانی، انجیری و بومی پاییزی در این شهرستان کشت می‌شود، افزود: ۴۰ درصد از محصول تولیدی هلو به صورت تازه خوری و ۶۰ درصد به صورت فرآوری شده به بازار عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی ادامه داد: هلو از جمله میوه‌های هسته‌دار است که در فاصله بسیار کوتاهی پس از برداشت کیفیت خود را از دست می‌دهد و نیازمند مراقبت و مکان مناسب برای نگهداری است.

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی مهاباد اذعان کرد: پیش بینی می‌شود امسال ۱۱ هزار و ۱۶۸ تن میوه هسته دار از سطح بیش از ۸۷۷ هکتار از باغ‌های این شهرستان برداشت شود که این میزان نسبت به پارسال ۱۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

این مقام مسئول با بیان اینکه میوه‌های هسته‌دار شامل زردآلو، گیلاس، آلبالو، هلو و شلیل، آلو شابلون و قطره و شفتالو است، ادامه داد: از این مقدار برداشت حدود سه هزار تن میوه‌های زودرس از جمله گیلاس، آلبالو، زردآلو زودرس به پایان رسیده و بقیه شامل میوه‌های دیررس از جمله هلو، شلیل، آلو شابلون و شفتالو و آلو قطره است.

او بیان کرد: بخش زیادی از میوه‌های هسته‌دار این شهرستان به صورت تازه‌خوری مصرف و بخش دیگری نیز برای تهیه آبمیوه به کارخانه‌های کنسانتره میوه فرستاده می‌شود.

کریمی تصریح کرد: در این شهرستان در مجموع ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ میوه وجود دارد که از این مقدار بیش از هشت هزار و ۵۰۰ هزار هکتار بارور بوده که بیشترین مقدار آن به میوه‌های دانه‌دار از جمله سیب اختصاص یافته است.

انتهای پیام / س خ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی برداشت محصول هسته دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۴۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر بی‌نظیر این میوه برای کاهش وزن

به گزارش خبرآنلاین از بهداشت نیوز نوشت، انجیر حاوی انواع مواد معدنی و ویتامین‌های مورد احتیاج بدن است.

خواص آنتی اکسیدانی موجود در انجیر برای حفظ سلامتی بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید و کاربردی هستند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902281

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان سبزوار
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • تاثیر بی‌نظیر این میوه برای کاهش وزن
  • برداشت گل محمدی از گلستان‌های کاشان + تصاویر
  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • برداشت گیاهان دارویی از رویشگاه‌های هرمزگان
  • شنبه همه میادین و بازار‌های میوه و تره بار تعطیل است
  • شنبه همه میادین و بازارهای میوه و تره بار تعطیل است
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی