Web Analytics Made Easy - Statcounter

یه گزارش خبرنگار فارس از یزد، بیش از ۱۵ ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور گذشته و چهار پیک این بیماری تجربه شده که در هر یک از آن‌ها تعداد بسیاری از مردم مبتلا شده و متاسفانه بیش از ۸۱ هزار نفر از مردم جان خود را از دست داده‌اند اما با وجود پشت سرگذاشتن پیک چهارم کرونا و آغاز واکسیناسیون در کشور، در بدترین شرایط پیک پنجم را با محدودیت های بسیار شدیدی سپری می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس مصوبات ستاد استانی کرونا در یزد، با توجه به افزایش شمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های استان به بیش از ۸۳۰ تن و تغییر رنگ بندی کرونایی شهرستان های استان و در راستای جلوگیری از روند صعودی موج پنجم بیماری محدودیت های شدیدی اعمال شده که تنها برای یک هفته پیش بینی و البته قابل تمدید است.

ممنوعیت مراجعات حضوری ادارات به بهانه کرونا

اما جالب‌ترین بخش از مصوبات ستاد کرونا، ممنوعیت ملاقات عمومی و مراجعات حضوری ادارات و دستگاه ها به مدت دو هفته است که به بهانه کرونا این بی رقمی کارکنان دولت توجیه شده در حالیکه در طول سال نیز بخش عمده ای از دستگاه‌های اجرایی پاسخگوی ارباب رجوع نبوده و مراجعان باید هفته­ ها برای رسیدگی به موضوعی پیش پا افتاده در دستگاه های دولتی در تردد باشند.

این مصوبه در حالی اجرایی شده که دورکاری کارمندان لغو و با تمام ظرفیت در دستگاه ها حضور دارند اما کاری برای انجام نیست.

گرچه موضوع کم کاری کارمندان و مشکلات ارباب رجوع ها در مراجعه به ادارات و پاس کاری ها برای حل مشکلات چیز تازه ای نیست اما متاسفانه دستگاه ها حاضر نیستند کوچکترین کاری را که می توانند به راحتی انجام دهند، به پایان رسانده و به فردا و همکار دیگر موکول نکنند.

انتقاد شهروندان یزدی از بی توجهی به ارباب رجوع

ایمان اقا رحیمی از جوانان مستعد یزدی به شدت از دستگاه ها و فرار از پاسخ به ارباب رجوع گلایه دارد به فارس گفت: هیچ نظارتی بر روند کار کارمندان نیست و اگر کمی وجدان داشته باشند اینگونه مردم را معطل نمی کنند.

وی با انتقاد از مصوبات ستاد کرونا و بی ثمر خواندن این مصوبات افزود: خیلی زیرساخت های قوی داریم که ممنوعیت مراجعه به ادارات را اجرایی می کنند، اگر توان کار دارند با رعایت پروتکل ها کار مردم را راه بیندازند نه اینگونه شانه از زیر بار خالی کنند.

شهروند دیگری هم که دل پر دردی از کارمندان دستگاه های دولتی در یزد دارد گفت: مراجعات مکرر به ادارات استان دارم اما وضعیت به شکلی است که اگر حوصله انجام کار داشته باشند شاید به کارت رسیدگی کنند.

ادارات را تعطیل کنند تا در مصرف آب و برق هم صرفه جویی شود

مهدی سیفی با بیان اینکه تابستان وحشتناکی را داریم که به گفته مسئولان مصرف برق و آب بسیار بالاست گفت: اگر قرار به ممنوعیت ورود به ادارات باشد و مراجعه حضوری نداشته باشیم بهتر است تعطیل کنند تا در مصرف آب و برق صرفه جویی شود و مردم متحمل مشقت و گرما با بی برقی نشوند.

وی با بیان اینکه این مصوبه بیشتر نشان می دهد که انگیزه ای برای انجام کار خلق نیست و کارمندان بی رمق تر از گذشته فقط در محل کار حاضر می شوند و حقوق می گیرند افزود: "روزهای عادی چه بوده که امروز با پایان دولت به بهانه کرونا ارباب رجوعی ندارند و از بازی های کامپیوتری بهره می برند."

لزوم تجدید نظر در تصمیم گیری ستاد کرونا

طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع در نظام اداری سال ۸۱ تصویب شد؛ طرحی که با این هدف به تصویب رسید تا با اجرایی شدن آن، مراجعه کنندگان از حقوقی مشخص، هنگام مراجعه به ادارات دولتی، بانک ها، شهرداری ها و دیگر نهادها و دستگاه هایی که به نحوی از بودجه عمومی دولت استفاده می کنند، بهره مند شوند اما اینگونه به نظر می رسد که مسئولان در روزهای پایانی دولت، بی رمق تر از گذشته فقط به دنبال گذراندن روزهای باقی مانده هستند.

پیشنهاد می شود برای جلوگیری از هدر رفت انرژی و تحمیل هزینه به ملت و صرفه جویی در سرمایه های مردمی، اگر واقعا خسته هستند با رفتن مرخصی تا پایان عمر دولت فخیمه تدبیر و امید تکلیف مردم را روشن کنند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: استان یزد یزد ممنوعیت ورود ممنوعیت مصوبه ستاد کرونا مراجعات حضوری موج پنجم کرونا واکسیناسیون ارباب رجوع ابوالفضل محمدی بهانه کرونا ارباب رجوع دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۵۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم

معاون مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از آماده‌باش همه دستگاه‌های اجرایی این استان برای خدمات‌رسانی به مردم در مناطق آسیب‌دیده از سیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران این استان، امروز_پنجشنبه ششم اردیبهشت_ به ریاست علیرضا عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در مرکز استان برگزار شد و در این جلسه با بررسی آخرین وضعیت بارندگی در شهرستان‌های زیرکوه و بشرویه، در خصوص مدیریت شرایط تصمیماتی اتخاذ شد.

محمودرضا تیمورپور معاون مدیریت بحران استانداری در خصوص مصوبات این جلسه اظهار کرد: بر اثر سیلاب روز گذشته تا امروز ۶۰ خانوار از اهالی روستای نوده و ۲۵۰ خانوار روستای بمرود زیرکوه، هفت نفر در بشرویه و چهار نفر در سرایان به مکان امن منتقل و اسکان اضطراری داده شدند.

وی افزود: بسته غذایی ۷۲ ساعته از طریق جمعیت هلال‌احمر بین مردم آسیب‌دیده که در مناطق امن اسکان داده شده‌اند، توزیع می‌شود و ارتش هم برای اعزام ماشین‌آلات سنگین در آماده‌باش است.

تیمورپور گفت: بارش‌های شدید روز گذشته تاکنون در شهرستان زیرکوه به ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستاهای نوده، بمرود و شاهرخت خسارت وارد کرده، شش رشته قنات تخریب و ۳۰۰ رأس دأم نیز تلف شده‌اند.

معاون مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه زیرساخت‌های جاده‌ای خسارت جدی دیده است، اظهار کرد: در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان، نیازمندی‌های شهرستان‌های زیرکوه و بشرویه اعلام و مقرر شد ماشین‌آلات سنگین از طریق راهداری و برخی شرکت‌های خصوصی به منطقه اعزام شوند، از این رو بیشترین مشکل در حال حاضر مربوط به شهرستان زیرکوه است که برخی آب‌نماها تخریب شده و راه‌های روستایی مسدود است.

به گفته وی، مسیرهای اصلی و روستایی توسط نیروهای راهداری در حال بازگشایی است.

تیمورپور با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته برای آب‌رسانی سیار از سوی شرکت آب و فاضلاب استان گفت: از طریق بنیاد مسکن هم ماشین‌آلات کمرشکن برای حمل خودروهای سنگین هماهنگ شده است.

وی با بیان اینکه در سایر شهرستان‌ها بارندگی بوده اما خسارتی گزارش نشده است، افزود: بیشترین بارندگی را برای عصر امروز شاهد خواهیم بود که هسته اصلی آن در بیرجند است.

به گفته وی، باوجود سیلاب شدید در زیرکوه و نبود دسترسی روستاها به مرکز شهرستان، طبق گفته فرماندار، کنکور سراسری طبق برنامه امروز برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و اعضای ستاد بحران استان بعد از این جلسه راهی شهرستان زیرکوه شدند.

کد خبر 747813

دیگر خبرها

  • منشی زن در ادارات دولتی ممنوع شد
  • دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»
  • دستوری تازه در مورد استفاده از منشی‌های زن: «در ادارات دولتی ممنوع شد!»
  • بارها گفته‌ام مخالف هرگونه رابطه ناسالم و پارتی‌بازی در همه ادارات هستیم
  • بکارگیری منشی‌های خانم در این استان ممنوع شد!
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • عدم پاسخگویی کتبی به ارباب رجوع تخلف اداری محسوب می شود
  • ضرورت استقرار و استقلال تمام ادارات در خلیل‌آباد بعد از ۲۰ سال
  • نظر و رضایت مردم در انجام ماموریت مسئولان مهم است
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد