Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@02:42:42 GMT

کرونا و آسیب به مشاغل خدماتی

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۶۵۲۳۹

کرونا و آسیب به مشاغل خدماتی

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حسین باقری مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: بسیاری از مشاغل خدماتی استان تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفتند که بخش عمده آن در حوزه گردشگری، هتلداری، حمل و نقل و خدمات آموزشی بود.

او با بیان اینکه بیکاری حاصل از کرونا، بیشتر در بخش خدمات اتفاق افتاده است، اظهار داشت: بسیاری از مشاغل فعال در بخش خدمات در این شرایط مجبور به تعطیلی و تعدیل نیرو‌های خود شدند و مردم هم استقبالی چندانی از آن‌ها نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، مجوز فعالیت برخی از مشاغل توسط ستاد کرونا لغو شده و بسیاری از مردم برای رعایت بهداشتی حاضر به استفاده از این نوع خدمات نشدند که همین امر موجب تعدیل نیروی ۸۰ تا ۱۰۰ درصدی برخی نیرو‌های شاغل در بخش خدمات این استان از جمله هتل‌ها، استخر‌ها و اماکن ورزشی مشابه شده است.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان اضافه کرد: محدودیت‌هایی بمنظور پیشگیری از افزایش موارد ابتلا و بستری در دوران شیوع کرونا اِعمال می‌شود و برخی مشاغل ناچار به تعطیلی موقت می‌شوند که همین امر یکی از عوامل تاثیرگذار در این زمینه است.

او با اشاره به اینکه کرونا در بخش‌های صنعت و کشاورزی استان اصفهان، مشکل چندانی ایجاد نکرده است، گفت: تولید بسیاری از صنایع مانند ساختمان، کاشی، سرامیک، فولاد و وابسته به خودرو و قطعات داخلی، با توجه به نوسان نرخ ارز، محدودیت‌های ایجاد شده در واردات و مبارزه با قاچاق، توجیه اقتصادی پیدا کرد و افزایش یافت.

به گفته او ، واحد‌های اقتصادی با رعایت پروتکل‌ها و فعالیت در محیط‌های کار با فضا‌های باز و محیط‌های سربسته با تهویه مناسب به فعالیت‌های خود ادامه دادند.

باقری با اشاره به اینکه کرونا تاثیر چندانی روی بخش کشاورزی بدلیل نوع و ماهیت این مشاغل نداشت، اما بیشتر مشاغل در بخش خدمات با مشکل بیکاری یا تعدیل نیرو مواجه شدند، خاطرنشان کرد: با توجه به تامین آب مورد نیاز کشاورزی، مشاغل این بخش نسبت به گذشته وضعیت بهتری داشتند.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا مشاغل خدماتی استان اصفهان بخش خدمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۵۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: پزشکان و موسسه‌های تشخیصی-درمانی بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، داروخانه ها، آزمایشگاه ها، کیلینیک‌ها و پاراکلینیک‌ها طرف قرارداد در هر شرایطی ملزم به ارائه خدمت با رعایت کامل تعهدات و پوشش بیمه‌ای به بیمه شدگان هستند.
محمدحسین صفاری افزود: در زمانی که سامانه‌های بیمه به هر دلیلی دچار اختلال موقت شوند و یا نسخه نویسی الکترونیک امکان پذیر نباشد، این مراکز موظفند نسخ را به شکل کاغذی ثبت و پذیرش، و به بیمه شدگان خدمات ارائه دهند.
مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: بیمه شدگان تخلف پزشکان و موسسه‌ها را در این خصوص را می‌توانند در سامانه شکایات سازمان بیمه سلامت به آدرس shekayat.ihio.gov.ir ثبت کنند.

دیگر خبرها

  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری
  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای
  • پاسداشت خدمات بنیان‌گذار دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در روز معلم
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • قزوین پایلوت ملی صدور «نسخه اجتماعی» شد
  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • برای ثبت شرکت خدماتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟