Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در بیانیه مشترک دو طرف آمده است: دو طرف متعهد شدند مذاکرات را تا رسیدن به توافق، در سطح بالا ادامه دهند.  

در ادامه این بیانیه آمده است: ما برای ارائه کمک‌های بشردوستانه در سراسر افغانستان تلاش خواهیم کرد.  

پیش از این عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی آشتی ملی و رییس هیات ۷ نفره مقامات دولتی افغانستان در گفتگو با طالبان، به شرکت کنندگان در اجلاس دوحه،  نسبت به اراده و تعهد قاطع دولت افغانستان برای صلح اطمینان داد و گفت که مذاکرات دو روزه فرصت خوبی برای هر دو طرف جهت اشتراک گذاری مواضع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همچنین، هیبت الله آخوندزاده رهبر گروه طالبان روز یکشنبه اعلام کرد که وی "به شدت طرفدار" یک راه حل سیاسی برای پایان مناقشه‌ها در افغانستان است.  

وی افزود: طالبان از هر فرصتی برای استقرار یک نظام اسلامی، صلح و امنیت استفاده می‌کند.  
رهبر طالبان تاکید کرد که گروه وی همچنان متعهد به دستیابی به راه حل جهت پایان دادن به جنگ است. وی همچنین "احزاب مخالف" را به دلیل "اتلاف وقت" مورد انتقاد قرار داد.  

 این درحالی است که گروه طالبان حملات گسترده‌ای را به مناطق مختلف افغانستان آغاز کرده است.  

طی ماه‌های اخیر خشونت‌ها در این کشور به اوج خود رسیده و براساس گزارش منابع خبری ۳۰۰ هزار نفر در نتیجه‌ درگیری‌ها از خانه خود آواره و صدها غیر نظامی نیز کشته و زخمی شده‌اند.

سقوط پی در پی شهرها به دست طالبان باعث برهم خوردن نظم اجتماعی و سیاسی این کشور شده و براساس گفته نادر نادری رییس کمیسیون اصلاحات اداری افغانستان در حال حاضر ۱۳ میلیون نفر از جمعیت این کشور تحت حاکمیت طالبان زندگی می‌کنند.  

نشست هیأت بلندپایه دولت افغانستان با طالبان در دوحه در شرایطی که هر روز بر شدت جنگ بین جنگجویان طالبان و نیروهای دولتی در نقاط مختلف افغانستان افزوده می‌شود، آخرین بارقه امید مردم خسته از جنگ این کشور محسوب می‌شود.  

پربیننده ترین دستور عجیب رهبر کره شمالی برای زنان متاهل + فیلم واکنش وزارت خارجه آمریکا به اظهارات عراقچی درباره دور هفتم مذاکرات برترین تصاویر خبری ۲۴ ساعت گذشته وحشت از صلح طالبانی مذاکرات وین باید منتظر دولت جدید بماند / زندانیان دو طرف می توانند همین فردا آزاد شوند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: طالبان دو طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۵۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعاها درباره اجرای توافق مهم میان ایران و طالبان

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 16 پس از آنکه بخشی از سیلاب شکل گرفته بر اثر بارش شدید در افغانستان از مرز دو کشور عبور کرد و وارد ایران شد، حالا ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه این اتفاق را در چارچوب اجرای توافق حقابه هیرمند خوانده و از تداومش در توافق با طالبان خبر داده است. اظهارات کنعانی را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • ادعاها درباره اجرای توافق مهم میان ایران و طالبان
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • حکومت افغانستان فراگیر است
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟