Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@14:14:07 GMT

آغاز سومین مرحله طرح ملی «کاج» در فارس

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۶۵۶۸۶

آغاز سومین مرحله طرح ملی «کاج» در فارس

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سهراب مختاری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس از آغاز اجرای سومین مرحله طرح ملی «کاج» در واحد‌های تولیدی و صنعتی این استان بدون تأمین اعتبار دولتی و با بهره گیری از کمک کارفرمایان و همراهی کارگران استان خبرداد و گفت: سلامت کارگران به عنوان نیرو‌های مولد جامعه و یکی از ارکان اصلی دستیابی به توسعه اقتصادی، از اهمیت زیادی برخوردار است و زمانی که توسعه همه‌جانبه در اولویت کشور باشد این تامین سلامت، اهمیتی دو چندان پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: مرحله اول طرح ملی کاج با هدف کاهش اعتیاد در جامعه کار و تولید استان فارس از سال ۹۵ بدون تأمین اعتبار از سوی دولت آغاز شد و مرحله دوم این طرح نیز از سال ۹۸ تا پایان سال ۹۹ اجرا شده است.

مختاری با بیان اینکه مرحله اول و دوم طرح کاج در ۱۲۰ واحد تولیدی بالای ۵۰ نفر نیروی کار استان اجرا شده است، گفت: با شروع مرحله سوم این طرح نیز پیش‌بینی می‌شود که تا پایان امسال طرح کاج با هدف کاهش اعتیاد در جامعه کار و تولید استان فارس در مابقی واحد‌های تولیدی با نیروی کار بالای ۵۰ نفر در فارس اجرا شود.

او بیان کرد: همچنین تصمیماتی از قبیل اصلاح آیین نامه انضباطی کار کارگاه‌ها مبنی بر ممنوعیت استفاده از دخانیات و موبایل در خطوط تولید و برنامه‌ریزی برای اجرای طرح ورزش صبحگاهی و پیاده‌روی هفتگی برای کارگاه‌های استان که در شهر‌های بزرگ هر سال یک‌بار سهم هر کارفرما و در شهر‌های کوچک هر شش ماه نوبت هر کارفرما می‌شود نیز از جمله برنامه‌های منحصر به‌فردی است که در اکثر کارگاه‌های بزرگ استان برگزار شده و امسال نیز علی‌رغم بروز کرونا و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

قدر خادم‌الحسینی، مدیریت اجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس نیز در ادامه این نشست گفت: سوءمصرف مواد مخدر در محیط‌های کاری، هزینه‌های جبران‌ناپذیری مانند خسارات حوادث کار، افزایش حق‌بیمه غرامت کارگران، پایین‌آمدن سرعت و کیفیت کار، افزایش غیبت‌های ناشی از بیماری و سرقت و آسیب را در پی خواهد داشت که جلوگیری از این آسیب‌ها مستلزم اجرای برنامه‌های آموزشی و پیشگیرانه در فضای کار و تولید است.

او افزود: با توجه به دامنه وسیع تبعات شیوع سوءمصرف مواد مخدر در محیط‌های کارگری و تاثیر آن بر انسجام خانواده‌ها و چرخه تولید و اقتصاد و از آنجا که پیشگیری، کم‌هزینه‌ترین و موثرترین اقدام در راستای ممانعت از گرایش افراد به موادمخدر است، سبب شد که دولت، پرداختن به این موضوع را جزء برنامه‌های اساسی خود قرار دهد.

خادم‌الحسینی ادامه داد: طرح ملی کاج از شهریورماه سال ۹۵ در کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر نیروی کار که دارای خانه بهداشت کارگری هستند آغاز شده است و دو مرحله آن به اتمام رسیده و اکنون اجرای مرحله سوم این طرح در استان فارس آغاز شده است.

جمشید حاتمی، رئیس اداره اموراجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس نیز در این جلسه گفت: طرح کاج با هدف استقرار مداخلات پیشگیری از مصرف مواد مخدر در جامعه کار و تولید اجرا می‌شود.

او اظهار کرد: این طرح شامل سه بسته خدمتی با عنوان مجموعه آموزش و ترویج سبک زندگی سالم، استقرار تسهیلات مراقبت جسمی، روانی و اجتماعی با الگوی برنامه همیار کارکنان در خانه‌های بهداشت کارگری و اعتباربخشی و رتبه‌بندی کارفرمایان سلامت‌محور می‌شود و به‌منظور افزایش بهره‌وری نیروی کار، کمک به افزایش مهارت و دانش عمومی کارگران در اصول و فنون پیشگیری از اعتیاد در محیط کار، جلوگیری از ایجاد درگیری و برخورد‌های مخرب با افزایش مهارت‌های مدیریت هیجان، جلوگیری از افزایش و کنترل حوادث ناشی از کار، تقویت روحیه همدلی و نیز جلوگیری از هدر رفت منابع اجرا می‌شود.

حاتمی اضافه کرد: مسئولان خانه‌های بهداشت کارگری، کارشناسان بهداشت حرفه‌ای و بهبان‌ها بازوان اجرایی ما در اجرای این طرح هستند و از کارفرمایان و مدیران واحد‌های تولیدی درخواست کرد با آنان همکاری لازم را داشته باشند تا نیروی کار سالم با بهره‌وری بالا داشته باشند.

احمد غریب، مسئول طرح و برنامه‌ریزی مدیریت اجتماعی این اداره‌کل نیز در پایان گفت: در این طرح که با مشارکت خانه‌های بهداشت کارگری انجام می‌شود منابع آموزشی از جمله اصول و فنون فرزندپروری، اصول و فنون همسرداری، مهارت‌های زندگی، مهارت‌های حفظ امنیت خانواده و محله و محیط زیست به مسئولان خانه‌های بهداشت کارگری به صورت مجازی آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تعاون کار و رفاه اجتماعی واحدهای تولیدی و صنعتی فارس خانه های بهداشت کارگری کار و تولید استان فارس نیروی کار کارگاه ها طرح ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۵۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ضبط مناظره ی نامزدهای مرحله ی دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه ی انتخابیه خرم آباد و چگنی آغاز شد.
مدیرکل صداوسیمای استان لرستان گفت:مناظرات بین نامزدهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی که اعلام آمادگی کرده بودند،ضبط شد و در ایام مجاز تبلیغات انتخابات این مناظرات از شبکه لرستان و رادیو لرستان پخش می شود .
 دکتر علیرضا شیروی افزود:بسته های ۲۰ دقیقه ای هم از معرفی نامزدها در صداو سیمای استان لرستان با حضور نامزدهای انتخابات آماده شده که در ایام مجاز تبلیلغات انتخابات این بسته ها پخش خواهد شد.
 امروز سه نفر از چهار نامزد راه یافته به مرحله ی دوم انتخابات دیدگاهها ،نقدها و راهکارهای خود را برای جلب نظر مردم  بیان کردند.
 در حوزه ی انتخابیه خرم آباد وچگنی چهار نفر برای کسب دو کرسی در مجلس شورای اسلامی به مرحله ی دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی راه یافتند. 
در انتخابات یازدهم اسفند تکلیف نمایندگان شش حوزه ی انتخابیه استان لرستان در مجلس شورای اسلامی مشخص شد.
در مرحله اول تکلیف نمایندگان شش حوره انتخابیه لرستان مشخص شد.
در این دوره از مناظره که سه نفر از نامزد‌های حوزه ی انتخابیه خرم آباد و چگنی شرکت کردند با حضور ناظران ،تبلیغات انتخاب سه برنامه‌ی ۶۰ دقیقه ضبط شد 
 مناظره ها به دنبال ابتکار رسانه ی ملی برای اجرای عدالت رسانه‌ای و ایجاد فرصت تبلیغاتی برابر در دوازدهمین دوره ی انتخابات مجلس شورای اسلامی شکل گرفت که با استقبال مردم و کاندیدا‌ها مردم مواجه شد .
مناظره‌ها از بامداد ۱۳ اردیبهشت تا ساعت ۸صبح ۲۰ اردیبهشت جاری در چندین نوبت از صداوسیمای لرستان پخش خواهد شد. 
استقبال مردم وتجربه ی مرحله اول مناظره‌ها نشان داد این راهبرد رسانه‌ی ملی ،در کنار دیگر ظرفیت‌های تبلیغ می‌تواند مردم رو در انتخابی بهتر کمک کند.
 در حوزه ی انتخابیه خرم آباد وچگنی چهار نفر برای کسب دو کرسی در مجلس شورای اسلامی به مرحله دوم انتتخابات دوازدهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی راه یافتند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی
  • آغاز مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری از اوایل خرداد
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری دراوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • آغاز مرحله دوم رها سازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر 
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی در آذربایجان غربی
  • پیش تولید « پایتخت ۷ » آغاز شد
  • پیش تولید «پایتخت۷» آغاز شد
  • پیش‌تولید «پایتخت ۷» آغاز شد