Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، سامانه «فارس من» به‌منظور ثبت مطالبات مردمی و پاسخ در سریع‌ترین زمان به آن‌ها در خبرگزاری فارس راه‌اندازی شده است.

چندی پیش سوژه‌ای با عنوان «اقدام برای حل مشکلات مسکن مهر رودبار» در سامانه فارس من ثبت شد که مخاطب در آن به‌صورت خلاصه، موادی از مشکلات در مسکن مهر رودبار اشاره‌کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عدم ایجاد دیوار یا حصار پیرامون مسکن مهر و نداشتن نگهبان برای ایجاد امنیت مجتمع و جلوگیری از ورود حیوانات وحشی و اهلی به مجتمع

- نقض طرح جامع مهندسی مسکن مهر توسط برخی از افراد حقیقی و ادارات که در آن طرح ایجاد کلیه امکانات رفاهی و خدماتی بر اساس قوانین وزارت مسکن و شهرسازی جانمایی و تصویب‌شده بوده مثل مغازه،  فضای سبز، پارک و فضای بازی کودکان،  پارکینگ ماشین‌ها،  سیستم فاضلاب و…

- مشکل کم بودن حجم مخزن آب مسکن مهر و قطعی آب که نیاز به‌اضافه کردن مخزن است.

-عدم تنظیم قرارداد فروش در حین واگذاری واحدها به خریداران و بیان تعهدات به‌صورت شفاهی مثلاً در هنگام فروش به تمام اهالی ساخت سیستم فاضلاب و مغازه و رفع عیوب واحدها و اینکه حیاط کوچک طبقه اول فضای اختصاصی و متعلق به طبقه اول است، به‌صورت شفاهی تعهد داده‌شده است.

- مشخص نبودن متولی سازمانی مسکن مهر رودبار؛ با توجه به اینکه وزارت مسکن و شهرسازی طبق قوانین مصوب بایستی از ابتدای شروع ساخت مسکن مهر بر کلیه مراحل ساخت آن و فضاهای موردنیاز نظارت و بعد از کامل کردن بلوک‌ها و سایر فضاهای رفاهی نسبت به دادن پایان کار به سازنده اقدام می‌کرد.

- هیچ اقدامی برای احداث سیستم فاضلاب مجتمع انجام‌نشده است و فاضلاب به‌صورت موقت با یک لوله پلاستیکی به فاصله پنج تا ۱۲ متری خانه اهالی داخل یک چاه چند متری کوچک ریخته می‌شود که باعث بوی تعفن شدید شده و محیط‌زیست اهالی را آلوده نموده است.

- با توجه به وجود فضای زیاد درشیب‌های کنار مجتمع برای احداث پارکینگ به تعداد ۸۰ عدد طبق قانون شهرسازی تاکنون اقدامی انجام‌نشده و در آینده مسکن مهر با مشکل جدی قفل شدن معابر به علت پارک ماشین مواجه خواهد شد.

- عدم پاسخگویی مسکن و شهرسازی رودبار به مشکلات و مسائل اهالی

- نداشتن مغازه و یا نانوایی و حتی دکه

-فقط ۴۰۰ مترمربع فضای سبز ایجادشده که بایستی پنج تا ۱۰ هزار متر فضای سبز طبق قوانین وزارت مسکن و شهرسازی برای کنترل اقلیم خشن منطقه ایجاد می‌گردید.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با تأکید بر محصور کردن محیط پیرامونی مسکن مهرها، اظهار کرد:  محصور کردن محیط اطراف در مسکن مهر شهرهای رستم‌آباد و لوشان با اعتبارات ملی انجام‌شده و پیگیری‌های لازم جهت اخذ اعتبارات برای مسکن مهر رودبار در حال پیگیری است.

حسین کشاورز با بیان اینکه سایت مسکن مهر به تبعیت از شهر رودبار دارای طرح تفصیلی مصوب و دارای کاربری‌های مسکونی، تجاری، خدماتی و پارک و فضای سبز بوده، افزود: به جهت تسهیل خدمات‌رسانی به ساکنین زمین یک قطعه تجاری به‌طور قانونی واگذارشده اما افراد سودجو که تعدادی از ساکنین آنجا می‌باشند با کارشکنی و ممانعت از اجرایی شدن آن جلوگیری به عمل‌آورده و مانع رسیدن خدمات به سایر ساکنین شده‌اند، در طرح تفصیلی منطقه از ابتدا فضای اختصاصی برای پارکینگ در نظر گرفته نشده بوده است.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به دغدغه برشمرده شده دیگر شهروند رودباری نیز، گفت: سیستم دفع، انتقال یا تصفیه‌ی فاضلاب با تشخیص و اجرای دستگاه متولی مربوطه که اداره آب و فاضلاب است در صورت نیاز قابل‌اجرا است.

کشاورز با اشاره به مطرح‌شدن مشکلات کمی و کیفی آب شرب در مسکن مهر رشت، خاطرنشان کرد: با  توجه به استفاده‌ همه ساکنین مسکن‌ مهر از شبکه‌ آب شهری و خرید انشعاب کمبود کمی یا کیفی آب شهری در حوزه‌ وظایف اداره راه و شهرسازی نیست.

وی با تأکید بر اینکه اعیان و ساختمان پروژه‌های مسکن مهر به مالکین آن منتقل شده است و سایر معابر همانند تمام معابر شهری از طریق مدیریت شهری (شهرداری) قابل اداره و خدمات‌رسانی است، تصریح کرد: در خصوص کاربری تجاری جهت تسهیل خدمات‌رسانی به ساکنین، یک قطعه زمین تجاری به‌طور قانونی واگذارشده اما افراد سودجو که تعدادی از ساکنین آنجا می‌باشند با کارشکنی و ممانعت از اجرایی شدن آن جلوگیری به عمل‌آورده و مانع رسیدن خدمات به سایر ساکنین شده‌اند که می‌بایست رفع گردد.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به دغدغه دیگر شهروندان رودبار از فقدان پارک کودک در مسکن مهر، گفت: در خصوص کاربری فضای سبز و پارک با توجه به تصویب شدن محدوده‌ی آن در طرح تفصیلی در صورت وجود درخواست از شهرداری رودبار  قابل‌واگذاری جهت بهره‌برداری بابت استفاده‌ی پارک و فضای سبز است.

کشاورز با اشاره به مشکلات مطرح‌شده در خصوص عدم استفاده از چاه جذبی توسط آبفا، گفت:با توجه به عضویت اداره آب و فاضلاب در شورای مسکن ممنوعیتی از سوی آن اداره مبنی بر عدم استفاده از چاه جذبی عنوان نشده اما در صورت تشخیص آن اداره و  نیاز به این امر پس از تأمین اعتبار از طریق دستگاه اجرایی متولی قابل‌اجرا است.

وی با اشاره به مطرح‌شدن عدم پاسخگویی مسکن و شهرسازی رودبار به مشکلات و مسائل اهالی نیز بیان کرد: ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌ها در ساعات اداری در حدود اختیارت و شرح وظایف محول شده پاسخگوی مراجعین و درخواست‌های قانونی آن‌ها در حیطه‌ی وظایف سازمانی می‌باشند.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه مقدار فضای سبز در نظر گرفته‌شده در محدوده‌ مسکن مهر رودبار مطابق طرح تفصیلی شهر و مصوب شورای عالی معماری و شهرسازی بوده است، افزود: با توجه به شرایط منطقه و محدودیت زمین فضای عمومی متناسب با سایت پیش‌بینی و مطابق با طرح تفصیلی در نظر گرفته‌شده است.

وی بابیان اینکه دستگاه متولی فضای سبز شهرداری است، گفت: دستگاه متولی می‌بایست اقدامات و پیگیری لازم را انجام داده و این اداره کل آمادگی واگذاری قانونی کاربری‌های فضای سبز و پارک را جهت بهره‌برداری به دستگاه متولی دارد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: مسکن مهر مسکن گیلان شهرسازی حسین کشاورز معاون مسکن گیلان راه و شهر سازی مسکن مهر رودبار مسکن مهر رستم آباد مسکن مهر رودبار مسکن و شهرسازی دستگاه متولی مسکن مهر طرح تفصیلی فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۶۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از پروژه قزوین - الموت در اوایل تابستان امسال

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در جلسه شورای اداری بخش الموت غربی گفت: بسیاری از مشکلات بخش الموت غربی در سفر دور اول رییس جمهور به استان قزوین در دستور کار قرار گرفته و بسیاری از آنها اجرایی و باقی مانده هم اجرایی خواهد شد.

وی افزود: برای توسعه الموت غربی در سال گذشته سه استاندار قزوین، گیلان و مازندران به همراه مدیران وزارت راه و شهرسازی از مسیر قزوین - رحیم آباد - کلاچای بازدید کردند و هر ۳ استان به همراه وزارت راه و شهرسازی مکلف شدند اعتباراتی را برای تکمیل پروژه در نظر بگیرند.

اعلایی گفت: بعد از پروژه قزوین - الموت که در اوایل تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد بالاترین تمرکز وزارت راه پروژه قزوین - رحیم آباد - کلاچای خواهد بود که می‌تواند پیشران توسعه باشد و وزیر راه و شهرسازی هم در سفر به قزوین بر این موضوع تاکید کردند.

استاندار قزوین با بیان اینکه استان قزوین در زمینه راه مشکلات جدی دارد، اضافه کرد: استان به ویژه در راه روستایی با عقب ماندگی‌های زیادی مواجه است و موضوع پرهزینه‌ای هم می‌باشد ولی مجموعه مدیریتی استان تمام تلاش خود را برای برطرف شدن مشکلات انجام می‌دهد. 

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه موضوع راه الموت از ۲ جهت در اولویت قرار دارد، اظهار داشت: راه الموت واقعا فضای نامناسبی دارد و بهسازی مسیر نه تنها تردد ساکنین را هموار می‌کند بلکه می‌تواند الموت را به عنوان یکی از ظرفیت‌های اقتصادی استان در زمینه گردشگری تبدیل کند و راه مناسب توسعه گردشگری را هم به همراه خواهد داشت.

وی افزود: اگر این ۲ راه جدید عملیاتی شود با حجم زیاد تردد مواجه خواهیم شد و همین موضوع به طور قطع گردشگری منطقه را بهبود خواهد بخشید.

اعلایی گفت: استان قزوین دومین استان ته جدول کشور در زمینه تعداد شهرستان است و امیدواریم با حضور نمایندگان جدید و پیگیری مسئولان ذی ربط مشکل شهرستان شدن الموت مرتفع شود.

وی با اشاره به تلاش دولت در فضای‌های بین المللی و داخلی برای بهبود اوضاع کشور افزود: با تدبیر، هوشیاری و وفاداری، فضای میدان و دیپلماسی امروز همراه شده است و منجر به فخر اسلام و ایران شده است و این فضا توفیقات زیادی را چه در خارج کشور و چه در داخل به بار آورده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر | آفت چوب خوار درختان را پوک کرده بود
  • بهره برداری از پروژه قزوین - الموت در اوایل تابستان امسال
  • حل مشکلات مردم در حوزه مسکن یک تکلیف شرعی است
  • پیگیری ،مشکلات تردد اهالی روستای رباط قره بیل
  • توضیحات رائفی‌پور درباره اموالش: مستاجرم!
  • هشدار راه و شهرسازی استان تهران به متقاضیان مسکن طرح جوانی جمعیت
  • نهضت ملی مسکن از برنامه‌های شاخص راه و شهرسازی خلیل آباد است
  • «صادقانی» سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان شد
  • انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان
  • ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان ساخته می شود