Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@08:07:44 GMT

هلی برن نظامیان سعودی در عدن

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۶۷۰۲۷

هلی برن نظامیان سعودی در عدن

منابع یمنی از هلی برن نظامیان سعودی در فرودگاه عدن خبر دادند و اعلام کردند که دو هواپیمای نظامی، شمار زیادی از نظامیان را به فرودگاه عدن منتقل کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از البوابه، منابع یمنی از هلی برن نظامیان سعودی در فرودگاه عدن خبر دادند و اعلام کردند دو هواپیما، نظامیان سعودی را به فرودگاه عدن منتقل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این منابع، این در میان تدابیر امنیتی شدید اعمال شده از سوی نیروهای سعودی متمرکز در آنجا شامل، خاموش کردن چراغ‌های فرودگاه، رخ داده است.

این منابع بیان کردند: ده‌ها نظامی با دو هواپیمای نظامی به فرودگاه رسیده‌اند ودهها خودرو زرهی وابسته به نیروهای سعودی این دو هواپیمای نظامی را احاطه کردند.

منابع مذکور افزودند: خودروهای زرهی، نیروهای مذکور را تا کاخ «المعاشیق» همراهی کردند. در این میان تحرکات مشکوکی در این شهر ساحلی در جنوب یمن مشاهده می‌شود.

تشدید اختلافات امارات و عربستان در یمن

رویترز در گزارشی از واکنش‌های تحلیلگران و افراد وابسته به ریاض علیه نقش امارات در یمن در تحرکی نادر که اوج تنش سیاسی و اقتصادی میان دو متحد را نشان می‌دهد، پرده برداشت و نوشت: سعودی به دنبال مهار تنش میان دولت مورد حمایت خود در جنوب یمن با گروه جدایی طلب مورد حمایت امارات است.

در این میان «سلیمان العقیلی» تحلیلگر سیاسی سعودی در توییتی نوشت: اگر ابوظبی در اجرای توافق ریاض درباره بحران جنوب یمن کمکی نکند، روابط امارات و عربستان در بوته آزمایش قرار خواهد گرفت.

«عبدالله آل هتیله» دستیار سردبیر روزنامه سعودی عکاظ هم در تویتیی اعلام کرد: عربستان اجازه بی‌ثباتی در یمن را نخواهد داد و صبر ریاض هم حدی دارد.

شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها در کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس معمولا زیر رصد دقیق مقامات این کشورها قرار دارد و معمولا انتقادی علیه متحدان سعودی از سوی تحلیلگران و کاربران شبکه‌ای اجتماعی نمی‌شود.

غرق کشتی حامل مقادیر زیادی سوخت در خلیج عدن در جنوب یمن

منابع یمنی از غرق شدن کشتی فرسوده حامل مقادیر زیادی سوخت در منطقه خلیج عدن در جنوب یمن و آلوده شدن مساحت گسترده از سواحل شهر عدن خبر دادند و اعلام کردند: کشتی مذکور متعلق به «احمد العیسی» مدیر دفتر ریاست جمهوری مستعفی یمن است که در ساحل «البریقه» در غرب عدن غرق شده و حامل مقادیر زیادی سوخت است.

این منابع افزودند: مقادیر سوختی که در متن کشتی بوده به دریا نشت پیدا کرده است.

در این میان کارشناسان محیط زیست درباره آلودگی دریا و خطری که جانداران دریایی را تهدید می‌کند، هشدار دادند.

این در حالی است که از زمان دخالت نظامی سعودی و متحدانش در یمن، آنها مواد شیمیایی و بیولوژیکی را در آبهای یمن رها می‌کنند و باعت تلف شدن ماهی‌ها و آبزیان شده است.

پیام قبایل مراد مأرب به ائتلاف سعودی

قبایل «مراد» مأرب در یک گردهمایی در «ماهلیه» بر حمایت از ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به منظور آزادسازی مأرب از دست متجاوزان تاکید کردند.

در جریان گردهمایی «علی محمد طعیمان» استاندار مأرب از مواضع قبایل مراد و جانبداری آنها از میهمن و ثبات و آن و مخالفت با خیانت، تمجید کرد.

طعیمان تاکید کرد: عملیات نظامی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با هدف برقراری امنیت و ثبات و آزادسازی استان از لوث متجاوزان است.

وی بر اهمیت وحدت تلاشها برای آزادسازی یمن تاکید کرد.

از سوی دیگر در بیانیه صادره از این گردهمایی، برحمایت از جبهه‌های جنگ با مال و نیرو و سلاح تا تحقق پیروزی و آزادسازی کامل اراضی استان از لوث اشغالگران سعودی تاکید شد.

در این بیانیه از فریب خوردگان هم خواسته شد که از فرصت عفو عمومی استفاده و به آغوش کشور بازگردند.

قبایل مراد ضمن تمجید از پیروزی‌های نیروهای صنعا در همه محورها و جبهه‌های مأرب بر مقابله با دشمن تاکید کردد.

درگیری عناصر سرسپرده با یکدیگر در استان شبوه

منابع یمنی از درگیری عناصر وابسته به سعودی با یکدیگر در استان شبوه خبر دادند و اعلام کردند که یک حمله هوایی به مرکز نظامی وابسته به گروههای وابسته به حزب الاصلاح که در حال جنگ با عوامل «هادی» است، رخ داده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نظامیان سعودی منابع یمنی فرودگاه عدن جنوب یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۷۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی

آفتاب‌‌نیوز :

یک هواپیمای شخصی اسرائیلی که اخیرا تعدادی از مقامات اسرائیلی را به قطر و مصر برده بود، بعدازظهر امروز (شنبه)، در ریاض فرود آمد.

تلویزیون اسرائیل «کان» گزارش داد این هواپیما از فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو برخاسته و بعد از توقف کوتاهی در عمان به عربستان سعودی رفته و آنجا فرود آمده است.

کان مدعی شد که احتمالا چند مقام اسرائیلی به منظور گفتگو درباره عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی با این هواپیما به ریاض رفته باشند.

این شبکه اسرائیلی در ادامه با اشاره به سفر قریب‌الوقوع «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه، خاطرنشان کرد مقامات موساد و شاباک (سرویس امنیت داخلی رژیم اسرائیل) چند روز پیش از همین هواپیما برای انجام سفر‌هایی در منطقه استفاده کرده‌اند.

در این گزارش اشاره شده است که از این هواپیما برای انتقال مقامات اسرائیلی در چارچوب مذاکرات تبادل اسرا در قطر و مصر استفاده شده است.

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • پشت‌ پرده استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
  • زخمی‌شدن ۱۱ نظامی صهیونیست در ۲۴ ساعت گذشته
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح/ شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا