Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حمید رفیعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دعای عرفه بعد از ظهر روز سه‌شنبه هفته جاری با حضور ائمه جمعه، مداحان برجسته استانی و روحانیون مستقر در مصلاها و تعدادی از مساجد شهرستان های استان برگزار می شود.

وی تصریح کرد: ساعت هشت صبح روز چهارشنبه جاری نیز نماز عید قربان در این جایگاه ها اقامه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه برگزاری دعای عرفه و مراسم مذهبی از مطالبات مردم مومن و انقلابی است، افزود: با وجود اینکه در پیک پنجم کرونا قرار داریم، نمازگزاران از مهر، سجاده و ادعیه شخصی استفاده کنند و رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی را مورد توجه قرار دهند.

وی افزود:  برگزاری این سنت حسنه در شهرستان‌های دارای رنگبندی قرمز کرونایی در فضای باز مساجد، حسینیه‌ها و مصلاها با رعایت شیوه نامه بهداشتی برگزار و تلاش می‌شود از ظرفیت شبکه‌های دیداری،  شنیداری و شبکه‌های اجتماعی برای برگزاری مجازی دعای عرفه هم استفاده شود تا علاقه‌مندانی که توان حضور در مراسم دعای عرفه را ندارند از شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند.

روز عرفه، ۹ ذی‌الحجه، یک روز پیش از عید قربان است و بنابر فقه شیعه، حج‌گزاران باید از ظهر تا غروب شرعی این روز را در عرفات وقوف کنند.

دعای امام حسین (ع) در روز عرفه از بی نظیرترین مناجات ها و دعاهایی است که در روز عرفه و در صحرای عرفات (در ۲۰ کیلومتری مکه) توسط امام حسین (ع) و همراهانش در بیرون خیمه‌ها خوانده شد.

استان خراسان شمالی که از اواخر سال ۹۸ وارد همه گیری ویروس کرونا شد، تاکنون چهار موج از این بیماری را پشت سرگذاشت و از اوایل هفته جاری وارد موج پنجم بیماری کووید ۱۹ و سوه جدید آن ویروس کرونای دلتایی موسوم به هندی شد.
براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۳۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان خراسان شمالی جان خود را از دست دادند.

برچسب‌ها کرونا عید سعید قربان اعیاد مذهبی خراسان شمالی سازمان تبلیغات اسلامی پروندهٔ خبری عید قربان متفاوت در سایه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا عید سعید قربان اعیاد مذهبی کرونا عید سعید قربان اعیاد مذهبی خراسان شمالی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی دعای عرفه عید قربان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۷۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باز باران، با طراوت بهاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ بارش‌های وسط فصل بهار، طراوتی دلچسب به طبیعت بخشید. هرچند برخی محور‌های مواصلاتی روستایی برای ساعاتی قطع شد، بازگشایی آنها در کنار خوشحالی کشاورزان، این روز بهاری را به یادماندنی کرد.

اداره کل هواشناسی خراسان شمالی از فردا جوی پایدار و افزایش شش تا هشت درجه ای را برای استان پیش بینی کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۲۱۰ نقطه از جهان
  • روایت رهبر انقلاب از توجه امام صادق(ع) به هیئت؛ قربان آن دل!
  • ورود سامانه جدید بارندگی به خراسان جنوبی
  • باز باران، با طراوت بهاری
  • گوشه‌هایی از مراسم پرفیض دعای ندبه در امامزاده بهلول (ع) خوی + تصاویر
  • برگزاری مراسم عزاداری ششمین اختر تابناک امامت در شهر انابد + تصاویر
  • مسابقات قهرمانی پرس سینه خراسان شمالی برگزار شد
  • تشییع پیکر شهید «فرزین بلیان» در کرمانشاه + تصاویر
  • چند آموزه‌ مهدوی در دعای عهد و ندبه‌ ی امام صادق (ع)