Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت که تا قبل از پایان فعالیت دولت دوازدهم، ۸۰ میلیارد تومان برای جدید برای اجرای طرح های عمرانی، اقتصادی و بهداشتی استان همدان اختصاص داده می شود.

«محمدباقر نوبخت» روز دوشنبه در آیین بهره برداری از مرکز جامع سرطان همدان به عنوان نخستین مرکز درمانی غرب کشور، افزود: قرار بود ۵۴۵ میلیارد تومان اعتبار به طرح های استان همدان اختصاص داده شود که تا امروز بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این استان تزریق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مرکز جامع سرطان همدان یکی از مهمترین طرح های حوزه بهداشت و درمان این استان و غرب کشور است، اظهار داشت: این مرکز از نظر علمی جایگاه ویژه ای در منطقه و سطح کشور دارد که مرحله اول آن امروز به بهره برداری رسید و مراحل دوم و سوم این مرکز درمانی نیز تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

نوبخت به احداث مسکن ملی محرومان در استان همدان نیز اشاره کرد و گفت: احداث سه هزار واحد مسکونی برای افرادی که قدرت ساخت و خرید خانه ندارد در استان همدان پیش بینی شده که امروز ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی از این تعداد به بهره برداری می رسد.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه به منظور افتتاح ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن محرومان و همچنین مرکز جامع سرطان دیشب(یکشنبه) وارد استان همدان شد و قرار است امروز و در پایان برنامه های خود به استان زنجان سفر کند.

آیین بهره برداری از ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی محرومان در روستای خلیل کرد شهرستان بهار از توابع استان همدان برگزار خواهد شد.

طرح احداث واحدهای مسکونی محرومان در قالب یک پروژه ملی و با هدف خانه دار کردن خانوارهای کم درآمد، خانوارهای آسیب پذیر ساکن مناطق روستایی و شهرهای دارای ظرفیت استقرار دائم، خانوارهای دارای واحدهای مسکونی غیرمقاوم و در معرض خطر و خانواده‌های محروم و بدون مسکن شهریور سال گذشته در استان آغاز شد.

این طرح با استفاده از تسهیلات بانکی و کمک بلاعوض دولت اجرا شد و در این چارچوب به هر واحد مسکونی ۴۰ میلیون تومان کمک بانکی و ۳۵ میلیون تومان کمک دولت براساس تفاهم نامه سازمان برنامه و بودجه، استانداری همدان و بنیاد مسکن، اختصاص یافت.

این طرح که قرار بود با ۲ هزار واحد اجرایی شود با تلاش مضاعف مسئولان استان همدان به سه هزار واحد افزایش یافت.

فاز اول مرکز جامع درمان سرطان استان همدان به عنوان تنها مرکز غرب کشور نیز امروز با حضور نوبخت در شهر همدان به بهره برداری رسید.

اجرای مرکز جامع درمان سرطان غرب کشور به مرکزیت همدان در سه مرحله طراحی شد که مرحله نخست آن آماده بهره برداری است، مجموع این سه مرحله ۲۵ هزار و ۸۰۰ متر مربع فضای فیزیکی دارد که عملیات مرحله نخست آن نهایی و تمامی دستگاه های مورد نیاز خریداری و نصب شده است.

مرحله نخست این طرح به مساحت ۲ هزار متر مربع دارای بخش هایی نظیر شیمی درمانی بزرگسالان، پرتو درمانی و درمان های سرپایی است و برای خرید تجهیزات مورد نیاز مرحله نخست مرکز جامع درمان سرطان غرب کشور پنج میلیون و  ۲۰۰ هزار یورو معادل ۱۸۰ میلیارد تومان هزینه شده که ۲۱۵ میلیارد تومان هم صرف احداث ساختمان این بیمارستان شده است.

مرکز جامع سرطان یکی از طرح‌های ملی استان همدان با محوریت بنیاد فرشچیان است و این طرح به صورت مشارکتی در قالب ۵۰ درصد دانشگاه علوم پزشکی همدان و ۵۰ درصد بنیاد فرشچیان از سال ۹۷ آغاز شد.

/ایرنا

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مرکز جامع سرطان بهره برداری میلیارد تومان واحد مسکونی استان همدان مرحله نخست غرب کشور ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۷۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از کارگران واحد‌های تولیدی و خدماتی همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در این مراسم گفت: در واحد‌های تولیدی استان همدان، ۱۴۹ هزار کارگر با بیمه اجباری و ۲۵۷ هزار کارگر با بیمه تامین اجتماعی داریم.

یوسف شعبانی افزود: این کارگران در ۲۴ هزار واحد تولیدی و اداری مشغول به کارند و برای بهره مندی آنها از امکانات رفاهی و ورزشی، ۴۰ هزار متر مربع فضای ورزشی در دولت سیزدهم به مجموعه امکانات رفاهی آنها اضافه شده است.

امروز از کارگران شاغل در واحد‌های آتش نشانی، پمپ بنزین، کارگاه‌های تولیدی ترشی، سبزی، مربا، خیاطی، ظروف، سفال، چراغ خواب و لوستر، زیورآلات، اتصالات لوله‌های آبیاری کشاورزی، پایگاه‌های بسیج و موسسه‌های خیریه به مناسبت هفته کار و کارگر قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • قدردانی از کارگران واحد‌های تولیدی و خدماتی همدان
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • شهرداری همدان ۵۰ میلیارد تومان به حوزه پژوهش اختصاص داد
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی