Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، روزنامه گاردین روز دوشنبه نوشت: این ائتلافِ حامی توافق سبز جدید از سیاستمداران همه کشورها دعوت می کند سیاست هایی را ترسیم کنند که امکان انتقال به اقتصاد سبز را در آستانه مذاکرات آب و هوایی COP۲۶ فراهم کند.

این نشست ۳۱ اکتبر تا ۱۲ نوامبر (۹ تا ۲۱ آبان) در شهر گلاسکو اسکاتلند برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از اعضای این ائتلاف را افرادی شامل کارولین لوکاس تنها نماینده حزب سبز انگلیس، کلایو لویس از حزب کارگر و نمایندگانی از برزیل، آرژانتین، اندونزی، مالزی و آمریکا تشکیل می دهند.

ایلهان عمر نماینده کنگره از ایالت مینه سوتای آمریکا در این زمینه گفت: وخامت وضعیت آب و هوایی در چند وقت گذشته در آمریکا و سراسر جهان هشدار می دهد که «تغییرات اب و هوایی آغاز شده و تهدیدی علیه موجودیت بشریت است». ما شاهد ناتوانی در جلوگیری از آتش گرفتن جنگل ها در سواحل غربی آمریکا، موج گرمای شدید در استرالیا و سیل گسترده در سراسر جهان هستیم. بلایای طبیعی از این دست بدتر خواهند شد مگر این که به عنوان جامعه جهانی مانع آن شویم.

این ائتلاف از دولت ها می خواهد اقداماتی را بکار بندند که اقتصاد سبز را تقویت می کند و درباره دسترسی جهانی به واکسن کرونا و نیز تجدید ساختار بدهی ها برای کشورهای فقیر جهان همکاری کنند.

آنها به دنبال به اشتراک گذاشتن اطلاعات درباره طرح های موفقیت آمیز در جهان از جمله طرح کربن زدایی هستند که بتازگی از سوی کاستاریکا ارائه شد.  

بسیاری از دولت ها وعده داده اند برنامه های بهتری برای کمک به تغییرات آب و هوایی در دوران پس از همه گیری کرونا اجرا کنند اما تعداد معدودی از آنها در زیرساخت های جدید مورد نیاز سرمایه گذاری کرده اند.

تحقیقات جدید شرکت مشاوره مدیریت تجاری «ویوید اکونومیکز» در لندن  نشان داد که تنها یک دهم از هزینه ۱۷ تریلیون دلاری جهان درباره نجات اقتصادی جهان صرف پروژه هایی شده که باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و احیای طبیعت می شود.

اما بیش از ۳ تریلیون دلار صرف صنایع و اقداماتی شده که برای محیط زیست مخرب هستند و از جمله می توان به صنایع سوخت زغال سنگ یا سایر سوخت های فسیلی اشاره کرد.

این ائتلاف تاکنون ۲۱ عضو از ۱۹ کشور جهان دارد.

برچسب‌ها انگلیس تغییرات آب و هوا تخریب محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انگلیس تغییرات آب و هوا تخریب محیط زیست انگلیس تغییرات آب و هوا تخریب محیط زیست آب و هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۷۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادورو: کشورهای ائتلاف بولیواری خواهان جهان چندقطبی هستند

رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت که کشورهای اتحاد بولیواری خواهان دنیای چندقطبی جدیدی که خود بخشی از آن باشند.

به گزارش ایسنا، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا در افتتاحیه بیست و سومین اجلاس سران آلبا در کاراکاس گفت: «تغییرات بزرگی در ژئوپلیتیک امروز در حال رخ دادن است، نظم بین المللی جدیدی در حال ظهور است و آلبا در حال حاضر با دنیای جدید پیوند خورده است.

وی تاکید کرد: آلبا می تواند یکی از بنیانگذاران دنیای جدید، نظم چند قطبی بین المللی جدید باشد.

وی خاطرنشان کرد که بریکس «قطب بزرگی از جهان چند قطبی در حال ظهور است.»

مادورو گففت: برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی و سایر کشورها در حال ادغام بریکس هستند که تقریباً ۴۰ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل می دهد.

آلبا در سال ۲۰۰۴ راه اندازی شد و شامل آنتیگوا و باربودا، بولیوی، کوبا، دومینیکا، گرانادا، نیکاراگوئه، سنت کیتس و نویس، سنت لوسیا، سنت وینسنت و گرنادین ها، و ونزوئلا است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • اندیشکده شورای آتلانتیک: ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • اندیشکده شورای آتلانتیک : ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی ایجاد کرده است
  • طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه
  • مادورو: کشورهای ائتلاف بولیواری خواهان جهان چندقطبی هستند
  • ائتلاف تهران مسکو، محوری در نظم جدید جهانی
  • مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختار‌های جدید/ ۵ پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت جهانی اطلاعات
  • هشدار برنامه جهانی غذا درباره بحران گرسنگی در غزه
  • تغییرات آب و هوایی چگونه زندگی متولدین ۲۰۲۴ را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟