Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، سیل مهیب در شمال غرب اروپا بسیاری از مناطق غربی آلمان را درنوردید و خسارات سنگینی به جای گذاشت. منابع خبری از کشته شدن دستکم ۱۹۱ نفر و مفقود شدن صدها نفر در این کشور گزارش داده اند.  

به گزارش رادیو فرانسه، مقام های آلمانی از یک مصیبت بزرگ ملی سخن می گویند. حجم خرابی های سیل به گونه ای است که مدت ها طول خواهد کشید تا مردم در برخی از مناطق سیل زده بتوانند زندگی عادی را از سر بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در ده ها شهر و شهرستان دو ایالت غربی "نوردراین واستفالن" و "راین‌لند فالتس" پل ها و خیابان ها ویران شده اند. برق و ارتباط تلفنی بسیاری مناطق قطع است. سیل در ایالت راین‌لند بسیاری از جاده ها را  بسته و یا به طور کلی غیرقابل استفاده کرده است. رفت و آمد قطارها نیز در برخی مسیرها دستخوش اختلال شده است. زیان های مالی سیل سر به میلیاردها یورو می زند، اما هنوز دقیقا برآورد نشده و قرار است درنشست ویژه هفته آینده دولت مورد بررسی قرار گیرد.

روزنامه فرانسوی لوفیگارو نوشت: آیا تلفات مرگبار سیل آلمان حاکی از ناکارآمدی سیستم هشدار هواشناسی این کشور است؟

یکی از شهروندان آلمان در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه تصریح کرد: حدود دو روز پیش از این فاجعه، ما کار و زندگی روزمره خود را سپری می کردیم، اطلاعیه های سازمان هواشناسی فقط درمورد باران های شدید هشدار داده بود اما هیچکس نمی توانست تصور کند چنین فاجعه ای روی دهد!

او که به همراه ۳۰ هزار ساکن منطقه «راین‌لند فالتس» همه زندگی خود را از دست داده در ادامه افزود: پس از آن اگر چه هواشناسی هشدار مختصری صادر کرد، اما بسیار دیرهنگام بود و دیگر ارتفاع سیلاب در شهر به دو و نیم متر رسیده بود! و هیچ کس فرصت فرار نداشت!

هانا کلاک، استاد هیدرولوژی دانشگاه ریدینگ انگلیس در گفت و گو با یک شبکه تلویزیونی آلمان با انتقاد از ناکارآمدی سیستم هشدار آلمان گفت: ما در سال ۲۰۲۱ میلادی نباید شاهد این همه قربانی در اثر چنین رویداد آب و هوایی باشیم.

روزنامه بیلد آلمان، یکی از پرتیتراژترین روزنامه های این کشور با انتقاد از عدم پیش بینی به موقع سازمان هواشناسی آلمان و عدم دریافت هشدارهای لازم از سوی مردم این کشور ، شکست در حفاظت مدنی که یکی از رسالت های اساسی دولت است را فاجعه بار خواند و در ادامه نوشت: آژیرهای خطر در بسیاری از مناطق به صدا درنیامده بودند و رادیو و تلویزیون در زمان وقوع سیل سکوت اختیار کرده بود.

به نوشته لوفیگارو، یکی از مقامات شهرداری آلمان با اذعان به کمبودها و ناکارآمدی های سیستم هشدار و مدیریت بحران در این کشور، خواستار تقویت و تسریع عملیات امداد و نجات شد و خاطرنشان کرد: مردم می دانستند که قرار است باران های شدیدی ببارد اما این حجم از بارش باران به آن ها اطلاع رسانی نشده بود.

آنجا کارلیچک، وزیر تحقیقات آلمان نیز از مقامات این کشور خواست تا آمادگی بهتری در مقابله با بلایای طبیعی داشته باشند و در ادامه تصریح کرد: یکی از درس های که از این سیل ویرانگر باید بیاموزیم این است تحقیقات در زمینه پدیده های شدید آب و هوایی را باید بهبود بخشید.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز روز یکشنبه هنگام بازدید از مناطق سیل زده در پاسخ به موج گسترده انتقادات اظهار داشت: بدیهی است که پس از هر حادثه باید به چگونگی بهبود و پیشرفت اندیشید اما گاهی بلایای طبیعی چنان به سرعت رخ می دهند که فرصت گریزی را باقی نمی گذارد.

اظهارات مرکل در حالی است که به گزارش خبرگزاری د پ آ، چند روز پس از وقوع سیل مرگبار و بی سابقه در یک قرن اخیر در آلمان و شمال غرب اروپا و کشته شدن بیش از ۱۹۰ نفر در آلمان، آنگلا مرکل صدراعظم این کشور تازه روز گذشته (یکشنبه) از مناطق سیل زده بازدید کرده است.

براساس این گزارش، باران های شدید و سیلاب همچنین مناطقی از بلژیک و هلند را که در همسایگی ایالت های غربی آلمان قرار دارند، دربرگرفته است. مرکز بحران ملی بلژیک آمار کشته شدگان سیلاب در این کشور را ۳۱ نفر و تعداد مفقودشدگان را بیش از ۱۰۰ نفر اعلام کرد.

برچسب‌ها آنگلا مرکل آلمان سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آنگلا مرکل آلمان سیل آنگلا مرکل آلمان سیل سیستم هشدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۷۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مدیریت بحران استانداری مرکزی

مدیریت بحران استانداری مرکزی هشدار مهم صادر کرد: رخداد صاعقه‌های مرگبار از ظرفیت به شدت بالایی برخوردار است.

در این هشدار آمده است: رخداد صاعقه‌های مرگبار در روز جمعه با ورود ناوه آشوبناک مدیترانه‌ای از ظرفیت به شدت بالایی برخوردار است که میتواند منجر به مرگ افراد به دلیل برق گرفتگی و سوختگی شدید ناشی از برخورد صاعقه شود.

اکیدا هشدار می‌دهیم طی روز جمعه از چرای دام در ارتفاعات و مناطق دشتی، انجام امورات کشاورزی در محیط‌های باز، قرارگرفتن در بلندی‌ها و و در مجاورت اجسام فلزی و کوهنوردی پرهیز کنید!

در تصویر بالا مناطق با رنگ جگری و بخصوص بنفش پتانسیل خطرناکی از جهت رخداد صاعقه‌های شدید را دارند.

محتوای این اطلاعیه را به اطلاع سایرین برسانید.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • هشدار مدیریت بحران استانداری برای تردد در محور خوسف_قلعه زری
  • آتش‌سوزی در پایتخت آلمان/ دود سمی آسمان برلین را فرا گرفته است
  • هشدار مدیریت بحران استانداری مرکزی
  • هشدار مهم مدیریت بحران استانداری
  • هشدار مهم هواشناسی برای ۴ استان/ آماده‌باش مدیریت بحران
  • آماده باش مدیریت بحران برای احتمال وقوع سیلاب در ۴ استان
  • هشدار؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • هشدار مهم؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • آماده باش مدیریت بحران در پی هشدار هواشناسی
  • آماده باش سازمان مدیریت بحران در مناطق درگیر مداخلات جوی