Web Analytics Made Easy - Statcounter

بعد از آنکه مقامهای روسیه اقدام به مسدود کردن وبسایت یک گروه حقوق بشری در روسیه به اتهام انتشار دادن محتوای یک سازمان "نامطلوب" کردند، این گروه تعطیلی خود را بر مبنای نگرانی از بابت احتمال پیگرد قضایی اعضا و حامیانش اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه گاردین، این گروه تحت عنوان "تیم ۲۹" – یک انجمن از وکلا و خبرنگاران متخصص در پرونده‌های جاسوسی و خیانت و مسائل مربوط به آزادی اطلاع رسانی – اعلام کرد مقامهای روسی آن را به اشاعه محتوای مربوط به یک سازمان غیردولتی جمهوری چک که در روسیه "نامطلوب" اعلام شده، متهم کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود آنکه این گروه این اتهامات را رد کرد، وبسایت آن روز جمعه مسدود شد و وکلای آن گفتند معتقدند که گام بعدی دولت احتمالا پیگرد قانونی اعضا و حامیان آن خواهد بود.

این گروه اظهار کرد: در این شرایط، تداوم فعالیتهای گروه "تیم ۲۹" تهدیدی مستقیم و صریح را برای امنیت تعداد زیادی از مردم ایجاد می‌کند و ما نمی‌توانیم این ریسک را نادیده بگیریم. این گروه اضافه کرد که همه محتوای اینترنتی خود را با هدف اجتناب از هر گونه ریسک تعطیل میکند و وکلای آن به وکالت موکلانشان در ظرفیت شخصی خود ادامه خواهند داد.

اعلام تعطیلی "تیم ۲۹" در حالی رخ داده که در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی ماه سپتامبر روسیه، فشارها بر حامیان مخالفان، خبرنگاران مستقل و فعالان حقوق بشری در این کشور افزایش یافته است. این انتخابات به عنوان یک بخش مهم از تلاشهای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای تحکیم حکومتش در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ تلقی میشود. سال گذشته میلادی این رهبر ۶۸ ساله روسیه که برای بیش از دو دهه در قدرت قرار دارد، تغییراتی در قانون اساسی را به تصویب رساند که به صورت بالقوه به او اجازه باقی ماندن در قدرت تا سال ۲۰۳۶ را میدهند.

ماه گذشته میلادی دادگاهی در مسکو سازمانهای تاسیس شده از سوی آلکسی ناوالنی، رهبر زندانی مخالفان دولت روسیه را با زدن برچسب افراطگر به آنها غیرقانونی اعلام کرد. این حکم نامزدی افراد مرتبط با بنیاد ناوالنی برای مبارزه با فساد و شبکه منطقه‌ای گسترده آن برای مناصب دولتی را ممنوع کرد. بسیاری از همپیمانان ناوالنی برنامه نامزدی برای انتخابات پارلمانی ماه سپتامبر روسیه را داشتند.

تیم ۲۹ از جمله ایوان پاولوف، وکیل برجسته آن، در دفاع از بنیاد ناوالنی در دادگاه نقش داشتند. ماه آوریل مقامهای روسیه یک پرونده کیفری را علیه پاولوف که وکالت یک خبرنگار سابق متهم شده به خیانت در پرونده سطح بالا را بر عهده داشت، به جریان انداخته و او را متهم به افشای اطلاعات مرتبط با یک تحقیقات پلیسی کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: الکسی ناوالنی روسیه تیم ۲۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۷۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا نسخه‌های حقوق‌بشری را در کشور خودش هم اجرا نمی‌کند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: آمریکایی ها به نسخه‌ای که برای کشورهای دیگر می‌پیچند عمل نمی‌کنند و آنچه برای مردم بیان می‌کنند خودشان اعتقاد ندارند. - اخبار استانها -

حجت الاسلام علی درویشی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، با اشاره به حوادث اخیر دانشگاه‌های آمریکا و غرب اظهار داشت: آنچه  امروز در عالم غرب در حال رخ دادن است در سرکوب دانشجویان، اساتید دانشگاه و گروه‌های علمی و فرهنگیان جامعه آمریکا نشان از این دارد که آمریکایی‌ها آنچه را که بحث می‌کنند و آنچه برای مردم بیان می کنند خودشان اعتقاد ندارند. 

وی افزود: صحنه‌هایی که ما امروز از برخورد پلیس با دانشجویان دانشگاه‌های مختلف آمریکا دیدیم نشان از این واقعیت دارد که دموکراسی آمریکایی برای حاکمیت حاکمان مستبد غرب در راس حکومت هیچ خط قرمزی برایشان معنا ندارد. 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان عنوان کرد: در گذشته اگر اتفاقاتی در دانشگاه‌های ایران می‌افتادغربی‌ها می‌گفتند در محیط های علمی نباید برخورد نظامی شود ولی امروزآن نسخه‌ای که برای  کشورهای دیگر می‌پیچیدند خودشان عمل نمی‌کنند. 

درویشی با بیان اینکه اگر برخوردهای امنیتی و انتظامی بد است برای دانشگاه‌های  آمریکا هم باید بد باشد، گفت: غرب مدعی آزادی بیان و عقیده است، دانشجویان ایده‌ای دارند که ایده‌هایشان را بیان می‌کنند پس چرا غربی‌ها در برخورد با ایده دانشجویان عصبانی می شوند و با سرکوب و خشونت جواب آنها را می دهند. 

وی  با بیان اینکه ظاهر فریبنده دنیای غرب امروز برای همگان روشن شده است تصریح کرد: حوادث اخیر دانشگاههای آمریکا و غرب درس بزرگی است که متوجه شویم دموکراسی آنها سخنی بیش نیست و تنها به عنوان قطعنامه های سیاسی و حربه  بر علیه  کشورهای دیگر است.

 

.

 

 
انتهای پیام/645

دیگر خبرها

  • آمریکا نسخه‌های حقوق‌بشری را در کشور خودش هم اجرا نمی‌کند
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • درخواست وزیر نتانیاهو برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد
  • وال استریت ژورنال: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا پوتین را در مرگ ناوالنی دخیل ندانستند
  • به جای بازداشت فلسطینی‌ها به آنها شلیک کنید!
  • درخواست وزیر صهیونیست برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم